Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

newermind

Lainaus käyttäjältä: alm623 - 21.07.09 - klo:22:40
Tossahan pari viestiä aikasemmin kerroin oman tarinani. Siinä yksiselitteisesti uudet rullat, 4.7g - 5.1g variaattoriin ja sit kaasuttimen säätöjen tarkistus. Hyvistä kaasarin säädöistä kertoo sytytystulpan väri. Silloin kun väri on kohdallaan, moottrista on otettu kaikki teho irti palamistapahtumasta.

just, just, elikkäs pitänee tehdä rulla-ostoksia valmiiksi odottelemaan tuota sisäänajon "valmistumista"  ::)
*Sole poka mikhän, saata mie sinnehi pärähyttää*
Baotian BT49QT-7C * Suzuki GT 125 vm. 1974

skodesti

Jos sulla on kiinan skootteri niin osta multa käytetty 72cc pytty ja mäntä ajettu joku 500km eli sisään ajettu posteineen 50ekee?

Tomba

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 07.07.09 - klo:16:27
Nus nus, ihan liinoja ovat. ;D Meinasin kyllä ostaa liimatuubinkin.
Nyt tuo kiihtyvyys saisi olla hieman parempi eli taas tekemään sopivan sekoituksen rullista. + Se takavari tärisee ilkeästi. :-\



Edit. Tänään tosiaan tuli ne osat joten kävin vaihtamassa kytkinjouset, kovasti näytti erilaisilta, mutta sopi kuitenkin. Laitoin keltaiset (+1500RPM) ja kuten arvelin, kierroksia joutuu antamaan ehkä turhan paljon + kytkin luistaa alussa (en hionut kytkinpintoja). Voi olla että vaihtan siniset (+1000RPM) huomenna nykyisten tilalle. Kyselin samalla wandamotorilta josko möisivät takavarin ilman kytkinkelloa, mutta eivät myy. Pitää kai se ostaa koko satsi vaikka kytkinkello jääkin "ylimääräiseksi". :P Myös nykyinen rullasetti on hieman liian kevyt, huomenna myös painavempia rullia kehiin. Scatterilla takavari maksaa 59,50e + 9,90e post ja wandamotorilla 49e + 6e post, ei vaikea arvata mistä tilaan. ;D

Edit2. Vaihdoin ne kytkinjouset ja hioin kytkinpinnat, nyt on hyvä. Punaiset on liian jäykät joten niitä en edes kokeile, ostakaa pois. ;D
Ihme mikä sota niin "yksinkertaisesta" urakasta tuli. Vanhat lähti helposti pois (oli alle päivän ajan kiinni), mutta uusien laitto oli ensituntumalta mahdoton.
Kahdet pihdit heitin suutuksissani pois (yhdet uppoutui nurmikkoon, toiset lensi pihan toiselle puolelle isoon syreenipuskaan säksättäen), yksi hyvä tasapäämeisseli on jossain päin nurmikkoa uppoutuneena maastoon sekin, sormet on verillä, taso jossa tein urakan on pilalla, tein itse "työkalun" jousten irroittamiseen rälläkän työkalusta, nyt sekin on samassa syreenipuskassa kun ei toiminut odotetusti, rautasahasta katkesi terä (eipä siinä enään ollutkaan montaa hammasta, stnan halpistavara) jne.

::)
Hehheh, pisti oikein nauruks, kun kuvittelin mielessäni kyseisen tapahtumasarjan ;D

Sitä vaan, että ei vika ole niissä työkaluissa, ne on tarkoitettu johonkin muuhun ;)
Baotian BT50QT-9 -04 ja Volvo S60 2.5T

Coastside

Jouset ovat hyvin työläitä ellei ole oikeita työkaluja ja otteita. Niitä voi vetää rautalangalla, tehdä vivun johon sen saa lukkiutumaan asennustyön ajaksi. Esimerkiksi ruuvari voi olla muuten hyvä mutta jousi lipsuu siitä. Kun viilaa kolot, niin pysyy. Pihdeissä sama juttu. Esijännitys oikeaan mittaan auttaa sekin. Vetojousen välehin asetettu "kampa" pitää sen mitassa asennuksen ajan. Puristusjousen voi sitoa rautalangalla ja katkoa sen kun asennus on tehty
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Pistin ihmeseen koe mielessä 3 g rullat. kiertää aika iloisesti. Suurin ongelma on ylittää 25 km/t nopeus ,meinaa koneesta loppua kierrokset. Vastaavasti 40 km/t vauhdissa ylämäet menee aikasta hyvin kiinalaisesksi. Huiput myös kärsii näillä rullilla. Ei mennyt alamäkeenkään kun rapiat 60(mittariin).

>40 vauhdissa ei ollenkaan hassumpi ajettava ,kaikissa muissa nopeuksissa on sitten toivomisen varaa...
kiihtyvyys 0-40 km/t  vajaa 150m. aikaa en mitannut ,mutta hidas.

Se miten tämä laitos kestää näillä kierroksilla on asia erikseen. täytyy nyt jonkin aikaa ajella ja katsella tilannetta. Lähin hakemaan parasta mahdollista ylämäki säätöjä ~40 vauhdissa ja toimiihan se. Muilla osa alueilla tuli sitten selkään.

Allekirjoittaneen motojetissä on hitusen erilainen vari ,kun näissä muissa ihmeissä. esim rullat 15x12 kokoa ,joten rullien painoa ei voi verrata kaikkiin ihmeisiin ihan suoraan. painejousi on mallossin 4.0x54x90(violettiä)

alm623

Tänään tuli matkahuollolla uusi kaasutin mun kiinanihmeeseen. (Huatian HT50QT-9).

Hommasin tuon POWERBOOST -kaasutimen. +30% luvattu tehoja lisää.
Vetäsin paketin auki ja huomasin että sama kaasari on mulla jo skodessa. Huakai JL18PT tai jotain. Tossa varmaan eri suuttimet, muuten sama kaasari. Tai sit mun skodessa on jo toi +30% kaasari alkujaan, kun tuntuu niin saamarin hyvältä ajaa. 0-45 kiihtyy varmaan alta sadan metrin.
Eli mulla noi 4.7g rullat ja takana vakio jousi. Tai sit ei.. hihihih.  Pakko alkaa hankkiin tohon vehkeeseen kierrosrajoitin, kun tuntuu että siinä ei oo mitään. Kun tuppaa menee nopeusmittari lähemmäs 70km/h. 55km/h vauhtia nousee "sisun mäen" (hml:ssa asuvat tietää)

alm623

Kävin kultasepänliikkeessä punnitsemassa noi vanhat rullat. En tiedä onko niitä koskaan vaihdettu aikaisemmin, mutta ne olivat 6.5g.
Moottori siis tässä kiinalaisessa 139QMB. Malli on Huatian HT50QT-9.

purgiaali

Luin jostain että agilityssä olisi 748x18 varihihna? Osaisko joku sanoa mistä sais hieman lyhyemmän hihnan, että sais karvan verran lisää nopeutta.

Soliferissa kokeilin 729 pitusen hihnan tilalla 724 pituista. Liikkeellelähtö oli tuskaa , mutta välitykset muuttui hieman nopeampaan suuntaan.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 07.08.07 - klo:14:48
Kyllä tuo 35 -> 45 on jo huomattava parannus mopovauhdissa. Eilen kävin testaamassa Hämeenlinnan isoimman ylämäen, ja mäen päällä vauhtia oli arviolta 12 km/h :P Mutta noin niinkun normaalimäissä mennään juuri jotakin 30-35 tienoilla. Kyllä nuo rullat tarvinee pistää tilaukseen. Mistä muuten ostit rullat? Nuo JM-Racingin rullat ovat varmasti hyvät, mutta melkosen hintavat, ja MC-Scatterin rullia kehuttiin jo heikoiksi..
Moposport Vantaalla on edullinen viritys ja varaosien ostopaikka, löytyy pakoputkiakin seinät malleja täynnä, malossin rulliat hain itse tänään, mutta toisinpäin kuin muut. Elikä vakiot typhoonissa 6.4g ja kone huutaa älyttömästi, kokeilin ensin 7.2g:n rullia ja parani sekä vauhti että kiihtyvyys, nyt sitten vielä aavistuksen painavammat, elikä 7.5g:set ja tätyy sanoa, että on todella huippuhyvä. Jumalattoman jyrkän mäen, minkä kapusi 82cc baotian 52km/h, menee 50cc typhoon 55km/h!!!  :) :) :)

eksuuu

Nonii, vaihdoin 5,5g rullat ja malossin jousen. Tuntuu kiihtyvän kyllä paremmin ja antaa kierrosten nousta kunnolla ni pääsee mäetki mukavasti. Nyt on vaan tullut joku kummallinen sivuääni tohon variaattoriin: Kun lähtee paikoilta ja ajelee rauhallisesti niin mitään ääniä ei tule, mutta jos painelee reilua 50kymppiä ja helppaa kaasusta, niin alkaa kuulumaan semmonen korkea helinä. Aivan kuin jotkut rattaat ottaisivat sadasosa millin kiinni toisiinsa.
Saman tekee jos paikoillaan kierrättää ni alkaa helisemään, helinä lakkaa kun mopon sammuttaa ja starttaa uudelleen. Ja alkaa taas ku päästää kierrokset tarpeeksi korkealle. Onko kellään kokemusta moisesta?

alm623

Sulla on pudonnu rullien vaihdon yhteydessä hihnapyörän takana olevan levyn ohjuripala.  Sellanen muovinen ja niitä on siellä 3

Helekama

Meni tilaukseen tommonen Malossin multivari. Tietääkö joku, minkä pituinen hihna kuuluu laittaa Helkama SC1-skootteriin? Kiinostais kokeilla tommosta kevlarhihnaa miten kestäis. Tai onko jollakin tiedossa hyvää linkkiä, tms?

purjomestari

Onkohan tohon etuvarin mutterin aukaisuun jotain taikatemppua joka ei vaatisi pulttipyssyä? Räikkäavaimeen on vaikka millaisia jatkovarsia muttei niistä ole hyötyä kun ei sitä ratasta saa lukittua mitenkään järkevästi.  :( Toisekseen katsoin, että pari vuotta vanhasta varikopan tiivisteestä puuttuu pieniä palasia ja on "kuivahko" Pitäisikö se vaihtaa?

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purjomestari

Joo kyllä nyt on kaikenlaista kokeiltu eikä millään saa sitä mutteria auki. Suostuukohan huoltopaikat vaihtamaan rullat, jos sanoo että entiset tuntuu kuluneilta? :D Ei niillä tosin ole kun vajaa 3000 ajettu.