Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 27.07.17 - klo:13:09
saakos jostain tälläseen nelitahtiskubuun ärhäkämpiä kytkimiä? siis sellasia, että nousis noukka ilmaan, kun vääntää tupin nurin?

Painavemmat rullat auttaa, periaatteessa kun tekee voimansiirtoon kaikki toisin mitä viripalikat tarjoaa, niin ärhäkimmän kytkimen, haaste on sitten, että tyhjäkäynniltä lähtien saattaa ruveta ryömimään eikä anna kiekkoja paljoa lähdössä, ettei välttämättä nokka nouse ilmaan.

Kytkinkynkkiin lisää massaa auttaa toki myös, mutta se on vähän testailtava sitten paljonko olisi sopivasti.

Helpointa kuitenkin istahtaa takalampun päälle, taka-akselin takapuolelle painoa niin kyllä keula nousee :)

joni_k

eipä oo kiinalaiset keksineet vielä mitään mötikkää jolla saisi variaattorissa olevaa nopeudenrajoitinta säädettyä..? kierrosrajoittimia on mutta eihä niissä oo järkeä, koko teho pitää olla käytössä. mietin pitäskö kikkailla jollaki säätövastuksella tms..milläköhä sitä voisi niinku säätää.toinen vaihtoehto olisi +25% perä.. nopeus varmaan rajottus aikalailla 60km/h kohdalle.. tolla 17% perällä kulkee 50-53km/h sitten iskee rajotin.

Coastside

#1487
Virijavaralla on dr pulley tyylisiä rullia. Tilasin 6 g painoiset. Se että ne ovat jo kulmikkaat estää epätasapainon syntymisen?

Asensin ja toimivat. Asennusohje kannattaa etsiä tuubista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Rullien vaihto 1g painavempiin toi kytkinongelman. Tyhjäkäynti täytyy olla liian pienellä ettei se ota.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 01.03.18 - klo:14:21
Rullien vaihto 1g painavempiin toi kytkinongelman. Tyhjäkäynti täytyy olla liian pienellä ettei se ota.

Oliskos aika vaihtaa vastapainejousi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#1490
Pitää vaihtaa jos löydän romuista tiukemman.

Ebaystä löytyi perusjousia ja 2k tulkitsen tuon että se pitäisi ottaa 2000 k/min paikkeilla? Tilasin, saa nähdä.

https://www.ebay.com/itm/Performance-2000-2K-Torque-Clutch-Spring-139QMB-GY6-50cc-Scooter-Taotao-Jmstar-/271557948544?_trksid=p2349526.m4383.l4275.c10
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kääkkä

Mulla on malossin sininen jousi käyttämättönä jouten.

Coastside

Jos sulla on vaaka kokeile millä voimalla painat sen kasaan. Saisi jotain viitettä mitä se suhteessa vakiojouseen on. Tuokin tilaamani on punainen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 01.03.18 - klo:15:21
Pitää vaihtaa jos löydän romuista tiukemman.

Ebaystä löytyi perusjousia ja 2000k tulkitsen tuon että se pitäisi ottaa 2000 k/min paikkeilla? Tilasin, saa nähdä.
Minä olen tulkinnut, että tuolla jousella on kierrokset 2000rpm enempi, kuin "vakiojousella"
Mutta mikä vakiojousi?
Onhan todettu, että kinukin jousi on huomattavan jäykkä, verrattuna johonkin 2t-mopon jouseen(aeroxit/speedfightit,yms.)
Joten, voipi olla aika lähelläkin kinukin originaalia?

Coastside

Pitää ottaa sitten vanha irti kun uusi tulee ja verrata vaakassa. Tuo ei nyt kovin paljon jäykempää olisi tarvinnut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

mulla on niin korkea tyhjäkäynti että takapyörä pyörii keskijalalla  ;D mut kyl tota vielä jaksaa paikoillaan pitää jos täytyy pysähtyä.

openflow

Jousissa pitää huomioda jäykkyys ja pituus, sekä tietysti halkaisja että mahtuu ylipäätään paikalleen.

Malossin violetti on ~5N / mm. Sininen ehkä 10% jäykempi.
29 8324.V0 violetti      # d=4.0 Ds=50.0 L=90
29 8325.A0 sininen   # d=4.1 Ds=49.4  L=90
Ds = jousen sisähalkaisja mm, d = lagan paksuus mm, L = pituus mm.

Kiinalaisissa tehdasjousessa vaihtelee sekä jäykkyys että pituus. Monessa on hyvin jäykkä jousi vakiona, mutta ei kovinkaan pitkä.

Kytkimen kenkien tappien jumittaminen aiheuttaa myös sen, että kytkin toimii vähän miten sattuu esim. välillä laahaa kokoajan.

joni_k

ainiin ja mulla on punainen jousi ja variaattorin oon vasta purkanu ja herkistelly. noin 3kk vesisade/suola sohjossa ajoa niin ruostu takavariaattori jumiin hyvin pitkälti.

Coastside

#1498
Löysin yhden jousen. D 57,6 mm,  lanka 4 mm, korkeus 86mm. Kokoonpuristus 350 N. Oli muistaakseni zonerissa jonka vari hajosi hitsauksesta ja söi hihnoja. Toimi  5 g rullien kanssa.
Tilaamani on 3 cm pitempi. Kuvasta mittasin langan paksuudeksi 3 mm.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.03.18 - klo:09:32
Löysin yhden jousen. D 57,6 mm,  lanka 4 mm, korkeus 86mm. Kokoonpuristus 350 N. Oli muistaakseni zonerissa jonka vari hajosi hitsauksesta ja söi hihnoja. Toimi  5 g rullien kanssa.
Tilaamani on 3 cm pitempi. Kuvasta mittasin langan paksuudeksi 3 mm.

Ainakin yhdessä baotianin korjausoppaassa mainitaan jousen minimi mitaksi 92,5 mm.
Useat kinuskin alkuperäisjouset on laadukkaampia kuin tarvikkeet.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)