Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Meisselix

Nyt on uusi vakio vp jousi paikallaan ja rauha baotianissa. Kiihdytyksessä karvan päälle 7000 pysyy kierrokset ja 5800 matka-ajossa 50 km/h todellista. Käyttäytyy juuri kuten haluan nyt. Ilo ajella mutkasta tietä näkymättömiin, harmi vaan kun talvi tulee ja kone menee seisontaan. Vielä ei ole pakoputkeen koskettukaan muutakun peräpilli avarammaksi. Varmaan keväällä putki hengittävämmäksi jos jaksaa ja polinin huippukytkin.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

joni_k

mulla taitaa jousi olla jo vähän kuolleentunu kun kylmällä koneella jää ns vaihde päälle. pysähtyy risteykseen hyvä ettei moottori sammu kun ei vari palaudu. variaattori on purettu ja rasvattu n.2000km sitten.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 01.11.16 - klo:05:09
mulla taitaa jousi olla jo vähän kuolleentunu kun kylmällä koneella jää ns vaihde päälle. pysähtyy risteykseen hyvä ettei moottori sammu kun ei vari palaudu. variaattori on purettu ja rasvattu n.2000km sitten.
Vähän samaa tekee mulla, vaikka ei ole kauaa, kun avasin, putsasin rasvasin, jousikin melko uusi. Ekassa risteyksessä lähtee niinkuin iso vaihde päällä, mutta hetken ajettua toimii taas niinku pitääkin

joni_k

Oisko sit joku ominaisuus lämpimänä toimii ok.

konenikkari

Jospas etulautaset jumittaa kylmänä, kun niissä ei ole "palautusjousta"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Koppa auki näkee miten toimii. Jarrulla kuormittelee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#1461
Takavarin availuun etsin sopivaa tapaa. Kokeilen läpipultilla kiinnittää sen pöytään ja kitkamattoa alle Löytyi sopiva hylsy sen laakerin ulkokehälle. Laakeri ei ainakaan yhdessä risassa liikkunut millään, ei edes pultilla vetäen. Isoon mutteriin on papukaijapihti hyvä väline.

Läpipultti olisi vaatinut tarkan kartiomutterin jottei se olisi varin mutterin tiellä. Kiinnitin liukuestematon päälle peltikattoruuveilla joissa on kumitiiviste. Ei pitänyt loppukiristystä papukaijoilla mutta puikolla ja vasaralla kiristin loput. Jousi meni kontallaan painaen ja mutteri siinä pyöritellen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#1462
Löysin öljynsuodattimen remmiavaimen jolla pystyy kytkimestä tarttumaan. Mutterista kiinni ruuvipenkkiin ja vääntöä. Toimii hyvin. Aiemmin samalla yritin etuvaria lukita muttei toiminut sen kapeuden vuoksi. Kytkimeen se sopii kaikin puolin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

https://youtu.be/2f-7Q_0GRAI

Takavarin laakerien vaihto. Ylempää pitää jousisokka.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04


openflow

Jos varista on laakerit sökö, voi kierretangon tms. työntää siitä punaisesta(sokkalla varmistettu) laakerista läpi ja lyödä se vastapuolen neulalaakeri pois. Sitten pihdeillä sokka pois, ja tämä toinen laakeri lähteekin kohtuullisen kivuttomasti.

Valitettavasti aika harvinainen laakerikoko.

Coastside

#1466
Kahdesta levystä voi tehdä vetimen. Saksimalli joka mahtuu laakerista sisään ja levitettynä tarttuu laitoihin. Kiristetään pulttilla ja vedetään laakeri ulos.

Laakerista läpimeneviä prikkoja voi kaataa sinne putkeen ja päälle paperitukko. Ylemmän laakerin puolelta työntää 12 mm pultin ja takoo sitä jolloin prikat ottavat reunoihin kiinni ja laakeri liikkuu. Toimi muttei voima riittänyt saada liikkeelle. Periaatteessa pienistä ja isoista prikoista saa lujan tulpan minulla oli 15  ja 5 mm prikkoja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

https://youtu.be/d3cQKYT0ojg

Ylikokoisista vareista filkka, käy myös asiaan tutustumiseen. Minarelleihin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

oon kyllä ihan sata varma että olisin vaihtanu varihihnan viime syksynä..mut viimenen merkintä oli 5500km kohdalla toukokuuta..nyt lasissa 8900km ja toissa päivänä kun avasin ja rasvailin ja puhdistin kytkimen pisti toi gatesin hihna silmään ja vaihdoin.



ruvennu tolleen halkeilee.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 31.03.17 - klo:13:35
oon kyllä ihan sata varma että olisin vaihtanu varihihnan viime syksynä..mut viimenen merkintä oli 5500km kohdalla toukokuuta..nyt lasissa 8900km ja toissa päivänä kun avasin ja rasvailin ja puhdistin kytkimen pisti toi gatesin hihna silmään ja vaihdoin.



ruvennu tolleen halkeilee.

Tuossa, varteenotettava tapa arvioida remmin kuntoa, käännä se nurinpäin  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)