Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Meisselix

Tänään jumpattu Baotiania urakalla. Pitkät perävälit, Polinin vihreät jouset, Narakun torque control, Narakun +1500 musta VP jousi ja HD 6g rullat eteen. Tuli liian kierroskone minun makuun. Alkaa vetämään paikaltaan yli 6000 kierroksen ja kiihdyttäessä pysyy 8000 korvilla jenka. Huomenna Narakun valkoinen +1000, 6,3g rullat sekä polinin harmaat paikalleen. Voi olla aika bueno lopputulos. Visiona on kiihdytyksessä 7000 talla tiskissä, 5000 rpm lähtö ja tasaisella kaasulla noin 6300~50-55 km/h.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

FlatLander

Olis ongelma ja ehkä ratkaisu, mutta tarvin arvon raadin mielipidettä.

Löysin omaan variin hyvän setupin kun lyhensin etuvarin "liukupuslaa" konservatiivisesti. Skode kulkee ja elämä maistuu, mutta ongelmana on se että varin hihna hinkkaa bendix:iin aika huolella (remmissä kiva kuluma). Tuli mieleen jos laittaisi sinne etuvarin taakse (etuvari ja lohkon väliin) sopivan kokoisen ja paksuisen prikan, niin korjaantuisiko asia? Kun nykyinen luikupusla on 2mm pitempi ja huiput jää aika paljon tuosta lyhemmästä puslasta. Ja jos ehdotukseni toimisi, niin laitanko vaan etuvarin taakse sen prikan vai myöskin takavarin taakse? Vai onko tämä ihan tuhoontuomittu juttu...??

Ehdotuksia otetaan vastaan tuon remmin bendix:iin osumisen välttämiseksi.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

konenikkari

En ollenkaan ymmärrä puslan 2mm, lyhennyksiä kun jo 0,2 mm on helvetisti.
Suosittelen aloittamaan toimen alusta, ja käyttämään muita keinoja.
Miten yleensäkin onnistut kokoamaan etuvarin oikein, 2mm lyhyemmällä puslalla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 14.09.16 - klo:18:57
Olis ongelma ja ehkä ratkaisu, mutta tarvin arvon raadin mielipidettä.

Löysin omaan variin hyvän setupin kun lyhensin etuvarin "liukupuslaa" konservatiivisesti. Skode kulkee ja elämä maistuu, mutta ongelmana on se että varin hihna hinkkaa bendix:iin aika huolella (remmissä kiva kuluma). Tuli mieleen jos laittaisi sinne etuvarin taakse (etuvari ja lohkon väliin) sopivan kokoisen ja paksuisen prikan, niin korjaantuisiko asia? Kun nykyinen luikupusla on 2mm pitempi ja huiput jää aika paljon tuosta lyhemmästä puslasta. Ja jos ehdotukseni toimisi, niin laitanko vaan etuvarin taakse sen prikan vai myöskin takavarin taakse? Vai onko tämä ihan tuhoontuomittu juttu...??

Ehdotuksia otetaan vastaan tuon remmin bendix:iin osumisen välttämiseksi.
Laita vaan prikka, itse käyttänyt sitä kikkaa. Samanpaksuinen prikka,kuin holkki lyheni, niin vörkkii kyllä, ehkä jopa toivomallasi tavalla  :)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.09.16 - klo:19:24
En ollenkaan ymmärrä puslan 2mm, lyhennyksiä kun jo 0,2 mm on helvetisti.
Suosittelen aloittamaan toimen alusta, ja käyttämään muita keinoja.
Miten yleensäkin onnistut kokoamaan etuvarin oikein, 2mm lyhyemmällä puslalla.
Nojoo, 2mm on aikas paljon. Kokeillut itekin kaikenlaisia pituuksia. No, esim GY6-motor myy 38,6mm holkkia vakiona ja löytyy viriholkkia 36mm pituisena,
Nyt on kiinni 38mm Narakun varin kaverina

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 14.09.16 - klo:19:43
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.09.16 - klo:19:24
En ollenkaan ymmärrä puslan 2mm, lyhennyksiä kun jo 0,2 mm on helvetisti.
Suosittelen aloittamaan toimen alusta, ja käyttämään muita keinoja.
Miten yleensäkin onnistut kokoamaan etuvarin oikein, 2mm lyhyemmällä puslalla.
Nojoo, 2mm on aikas paljon. Kokeillut itekin kaikenlaisia pituuksia. No, esim GY6-motor myy 38,6mm holkkia vakiona ja löytyy viriholkkia 36mm pituisena,
Nyt on kiinni 38mm Narakun varin kaverina
Kun ny sattuu olemaan malossin multivari ja sen oma pusla katos jonnekkin, niin kävin malossin sivuilta kattomassa sen pituuden (ja ihan oman skoden merkin ja mallin) ja oli 2mm lyhempi kuin se mikä sattui kädessä olemaan.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

konenikkari

#1431
Ei kait jossain virivarissa toimiva 2mm. lyhyempi holkki tarkoita sitä että kaikista vareista tulee virivari, holkkia lyhentämällä. :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.09.16 - klo:19:59
Ei kait jossain virivarissa toimiva 2mm. lyhyempi holkki tarkoita sitä että kaikista vareista tulee virivari, holkkia lyhentämällä. :D
Mitenkä tän ny selittäisin että ymmärtäis  :o
Malossin sivuilla luki varaosien kohdalla että mun skodeen multivarin pituus 36,5mm ja ylimääräisenä oleva holkki oli vähä yli 38mm pitkä. Lyhensin ylimääräistä sen verran että se on tuo 36,5mm. Mutta ongelmani onkin nyt se että remmi nousee sen verran ylös että hinkkaa bendix:iin.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

FlatLander

No niin...

Laitoin sit 1,5mm edestä "shimmejä" sinne lohkon ja variaattorin takalevyn väliin. Nyt ei hinkkaa hihna Bendix:iin ja kulkupuoli on taas niin kuin pitääkin. Etuvarin etäisyys lohkosta sama kuin vakiolla puslalla.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

jwalk

Tein hiukan modausta voimansiirtolevyyn.
Idea lähti siitä, kun annoin periksi kiusaukselle kokeilla Narakun Racing nokkaa, sehän on todellakin kierrosnokka.
Alkoi korostumaan se normi ominaisuus, kierrokset tappiin lähdössä, sitten välitykset hyppäsivät ja kierrokset tipahti ales, tämän nokan osalta turhankin.
Yleensähän noissa levyissä liukutappien urat enemmän tai vähemmän kaarevat.
Viilailin yhdestä levystä "sisäkaarteet"  suoraksi.
Vaikutus oli odotetunlainen. Ei ryntää, mutta ei tule sitä monttuakaan kierroksiin. Tämä vasta kokeilua, mutta tuntuisin olevan jäljillä.

Meisselix

Tuo "vaihtaminen" on alkanut nyppimään itseänikin. Täytyy hommata kanssa suora voimansiirtolevy. Gy6-motor.de näyttää tarjoavan kohtuuhintaista tuotetta.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Meisselix

Vaihdettu Jasilin etuvari, kiinan koso etuvari väljistyi kesässä. Taakse suora voimansiirtolevy ja Narakun laakeroitu jousen aluslevy. Variaattori toimii tuolla yhdistelmällä kuin unelma. 7,5g painot ja +1500 rpm vp jousi. VP Jousi vaihtuu vielä vakioon, saa kiihdytyksessä pikkuisen vielä kierroksia laskettua. Tällä hetkellä kahva täysin auki 7800 rpm, tuonne 7200-7300 rpm korville sen haluaisin.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

Joo, perskule, kun ei aikasemmin tajunnut tuota urajuttua. ehkä ne mutkaurat on pienemmällä pytyllä asiaa mäkilähdössä, mutta turhaa näillä isommilla. Jaksaa kyllä reippaasti lähteä huutamattakin.

Coastside

#1438
Uutena ostamani moottorin varissa ei ole hihnanokea yhtään 6k ajon jälkeen. Kun avasin, oli siellä vain punertavaa pölyä. Aiemmat varit oli aina noenmustat eikä hihnat kestäneet.

Muistui mieleen se oulun volkkarijupakka missä jakopään hihnat katkeili ja kotelosta löytyi punertavaa pölyä. ;D
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Mulla ei ole vielä mennyt yhtään remmiä poikki,(kopkop) vaikka virejä on ja palikoita variin vaihdeltu. Tosin vaihdan remmin n. 5000 välein ja Gatesia olen käyttänyt. Vaihtaessa ei vanhasta ole löytynyt eroja uuteen kuin mittaamalla.