Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Art51

Moponi öljynmerkkivalo alkoi palaa ja lisäsin öljyä. Nyt säiliössä on öljyä yli puolenvälin mutta merkkivalo ei sammu vaikka olen ajellut jo muutaman kilometrin. Uskaltaako mopolla ajaa vaikkka valo palaa?

Art51

Nyt se sammuikin ;D  Lieneekö ollu sillä vaikutus kun sörkin ruuvimeisselillä anturia.

PappaSkootteri

Antura ollut/jäänyt vain ala asentoon koska liikerata ja liikkuminen on hidasta, hyvä että nyt toimii


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Jogimies

Skootteri savuttaa kun käynnistä ekaa kertaa kylmänä h*lvetisti valkoista savua sitten kun ajaa jonku 1km niin ei savuta valkoista savua. Mistä johtuu? Voiko olla kun pakoputkeen on päässyt jäähdytinestettä että se savuais vai kannentiiviste paskana? vai mikä vikana? Skootterina yamaha jog RR

helkama sc-r

Poistuuko jäähdytysnestettä?

Jogimies

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 21.07.14 - klo:14:36
Poistuuko jäähdytysnestettä?

Joo näköjään poistunu  aika paljon jäähdytinestettä, kun vertaa viime kertaan. Eli kannentiiviste rikki? Imuvuoto? Vai voiko joku muu olla? Liikkeessä vaihettu kumminki kannentiiviste noin 400km sitten.

-Zone-

Kannentiivistevuodon vuoksi useimmin vettä päätyy koneeseen, mutta syy voi olla kyllä sylinterin alapääntiivistekin tai joissain tapauksissa vuoto voi tapahtua esim vesipumpun stefan kautta. Joka tapauksessa syy tulisi selvittää. Kannentiivisteen vaihto uuteen ei auta jos kansi on kiero. Itse olen vesijäähdytteistenkin kansia hieronut suoraksi, mutta jos homma ei ole tuttua, niin kannattaa melkeinpä viedä kansi koneistettavaksi mikäli se on kieroutunut.

Coastside

#1147
Kannen suoruuden tarkistaa joko mittaamalla mitan särmällä ja liuskalla (0,1 mm) tai hiomalla lasin tai suoran levyn päällä hienolla sandiksella kun on tussilla tehnyt viivoja kanteen joiden hioutumisen näkee. Jälkimmäinen sopii vesijäähdytteiseen paremmin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Kannentiiviste sieltä on varmaankin mennyt tai kansi kiero/halki, kun vettä pääsee palotilaan.
Kannen suoruuden näkee parhaiten koneellisesti leikatun lasin/peilin reunalla, mikään rakotulkki ei saa mahtua väliin.
Hionta peilin päällä esim. 1000 vesihiomapaperilla kuivana.

Coastside

Korjausohjeissa sallitaan 0,1 pienempi epäsuoruus. Hiominen voi vaatia karkeampaa jos hiottavaa on paljon. Pääsääntö on että karkea sandis tasoittaa ja hieno silottaa. Kun kanteen tehdyt tussimerkit kauttaaltaan alkavat saada hieman jälkeä, on aika siirtyä hienompaan karkeuteen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

penseae_setae

Kun olen kovin tuore skootterinomistaja niin kaikkea ei ole tullut kokeiltua, mutta tuli vaan mieleen kysyä: saako MBK Ovetton poljettua käyntiin ilman akkua?
Pelaahan se CDI sahoissakin, mutta miten lie asia näissä pähkäilty.

PappaSkootteri

Saa ilman akkua käyntiin kiksillä


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

konenikkari

Koska yksi akun tehtävistä on niellä kytkentäpiikkejä ja rippeleitä,
ei kannata oikein paljon ajella ilman akkua.
pensae_setae taitaa tuntea rippelin ja kytkentäpiikin  mahdolliset vaikutukset  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

penseae_setae

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.07.14 - klo:09:46
Koska yksi akun tehtävistä on niellä kytkentäpiikkejä ja rippeleitä,
ei kannata oikein paljon ajella ilman akkua.
pensae_setae taitaa tuntea rippelin ja kytkentäpiikin  mahdolliset vaikutukset  :)

Tuttuja ovat :)  Tuon värkin sähkökaaviota kun tuijottelin läpi niin akun perässä on startti, mittaristo, vilkut ja jarruvalo ynnä töötti. Ajovalot pelaa suoraan "valopuolalta" tulevalla vaihtovirralla.
Piti kytkistä alkaa tuijottamaan kun ihmettelin miksei startti pelaa. Sitten kun ihmettelin tarpeeksi kauan totesin että startin releen ohjausvirta tulee jarruvalolta, menin pihalle ja panoin jarrua ja sitten starttia ja niinpä pelasi. Ei myyjä muistanut kertoa tuota ja ongelmia ei ollut ennenkuin fiksasin oikeanpuoleista jarrukahvaa niin ettei jarruvalo ollut päällä koko ajan. Eli venayttänyt palautusvieteriä hiukan.

megaman

En tiijä, johtuneeko näistä helteistä?

Paikoiltaan lähtee ihmeen väkevästi ja vetää suoraan tonne 9 tonniin. Saako hihna näillä keleillä paremmin pitoa vai mistä johtunee?
Tossa on kevlar-hihna, mikä ei vissiin ole paras hihna pidoltaan. Muuten kiekat n. 7200-8000 rpm ja prikka pois.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->