Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 12.05.14 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.05.14 - klo:18:12
Aikansa tankissa seisottuaan pinnalla on bensa välikerroksessa alkoholi, ja pohjalla vettä.
Jos bensan joukkoon joutuu vettä, niin se liukenee bensan sisältämään etanoliin. Sitten kun vettä on liuennut tarpeeksi suuri määrä etanoliin, niin se seos eroittuu bensasta... samoin kun pelkkä vesikin.
Niin että, ei ole mitään välikerrosta olemassakaan ;D

Niin, ei etanolia erotu bensasta kuin vesitilkkaan.
Orgaanisen kemian opiskeluista on aikaa, mutta jos oikein muistelen, alle 98% etanoli ei liukene bensaan.
Vielä on epäselvää kuinka vesi hajottaa tulpan?

konenikkari

#1051
"Vielä on epäselvää kuinka vesi hajottaa tulpan? "
Epäselvää se on minullekin, yleensä vaan tulppa jossa on vettä, ei toimi. ;D
"Niin että, ei ole mitään välikerrosta olemassakaan"
Miksi siis tankin pohjalta löytyy yleensä vain vettä.
Mutta ok, kaasuttimeen on siis ensimmäisenä pyrkimässä vesi/etanoliseos.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Yksi mekanismi tulppaa särkemässä on vesihelmi kaasarissa tukkii suutinta ja kone käy laihemmalla ja tulppa ylikuumenee rikkoen eristeen ja rakoon päässyt hiili johtaa kipinät harakoille.
Se on varmaa että tulppia menee rikki niin ettei päälle päin näy vikaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.05.14 - klo:20:55
"Vielä on epäselvää kuinka vesi hajottaa tulpan? "
Epäselvää se on minullekin, yleensä vaan tulppa jossa on vettä, ei toimi. ;D
"Niin että, ei ole mitään välikerrosta olemassakaan"
Miksi siis tankin pohjalta löytyy yleensä vain vettä.
Mutta ok, kaasuttimeen on siis ensimmäisenä pyrkimässä vesi/etanoliseos.

Servoletissa vuoti toinen kannentiiviste yhteen sylinteriin, ajoin sillä silti satoja kilometrejä, vettä meni yli 5 litraa satasella, runsaasti höyryä tuli pakoputkesta.
Tulppaa ei tarvinnut uusia tiivisteiden vaihdon jälkeenkään, kestävä oli se?
Saattaa olla että olet tällä kerralla väärässä..

ko2610

*Hakee poppareita ja kokista*

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 12.05.14 - klo:21:27
*Hakee poppareita ja kokista*

Ok, mikä tällä hetkellä vedonlyöntikerroin  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 12.05.14 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.05.14 - klo:20:55
"Vielä on epäselvää kuinka vesi hajottaa tulpan? "
Epäselvää se on minullekin, yleensä vaan tulppa jossa on vettä, ei toimi. ;D
"Niin että, ei ole mitään välikerrosta olemassakaan"
Miksi siis tankin pohjalta löytyy yleensä vain vettä.
Mutta ok, kaasuttimeen on siis ensimmäisenä pyrkimässä vesi/etanoliseos.

Servoletissa vuoti toinen kannentiiviste yhteen sylinteriin, ajoin sillä silti satoja kilometrejä, vettä meni yli 5 litraa satasella, runsaasti höyryä tuli pakoputkesta.
Tulppaa ei tarvinnut uusia tiivisteiden vaihdon jälkeenkään, kestävä oli se?
Saattaa olla että olet tällä kerralla väärässä..

Ok,moposkotuissa ei tosin käytetä sevroletin moottoreita.
Nestejäähyisissä moposkotuissa useinkin kannentiivisteen tihkuvuotokin näkyy "syö tulppia" ilmiönä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

megaman

OK!  ;D

Seuraava väittelyn aihe:

Mikäs olis muuten laadukas tulppa ton NGK BR9ES:n tilalle? Hinnalla ei ole niin väliä, kun ei tarvii kuin se yksi sinne paikalleen ruuvata. Irdium tms.?

Biltemassa oli Briskit loppu hyllystä ja on kyllä halpakin 2,49 € kpl 
Mulla on sitikassa Briskit ja niille luvataan 100 tkm vaihtoväliksi.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

kaukkis

2t koneessa tulppien poksuminen kielii yleensä väärästä öljyn ja bensan suhteesta. voi toki olla et on muutenkin seokset pielessä. viime kesänä ostin honda nsr kevarin mikä söi tulppia ku vappumerkkejä. 10 km ajoa ja tulppa sököksi eikä auttanu vaikka koitti minkälaisia tulppia tahansa. syyksi paljastui sopimaton kaasuvaijeri  :o .  öljypumppu oli seljällään jo puolella kaasulla eikä säädöt riittänyt et olis saanu pumpun säädettyä oikein.  laitoin oikean vaijerin ja sääsin pumpun ni pelas kuin junan vessa.

konenikkari

#1059
Lainaus käyttäjältä: megaman - 15.05.14 - klo:13:11
OK!  ;D

Seuraava väittelyn aihe:

Mikäs olis muuten laadukas tulppa ton NGK BR9ES:n tilalle? Hinnalla ei ole niin väliä, kun ei tarvii kuin se yksi sinne paikalleen ruuvata. Irdium tms.?

Biltemassa oli Briskit loppu hyllystä ja on kyllä halpakin 2,49 € kpl 
Mulla on sitikassa Briskit ja niille luvataan 100 tkm vaihtoväliksi.
Jos: "Hinnalla ei ole niin väliä,"
NGK:lla EV tai EG ja muut vaihtoehdot tuolta
http://fi.sparkplug-crossreference.com/convert/NGK_PN/B9EV
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

megaman

#1060
Lainaus käyttäjältä: kaukkis - 15.05.14 - klo:14:08
2t koneessa tulppien poksuminen kielii yleensä väärästä öljyn ja bensan suhteesta. voi toki olla et on muutenkin seokset pielessä.

Joo toi oli vasta eka tulppa ja kolmas kesä meneillään, joten en ole vielä huolissani.
Veikkaan että toi totaalisen tyhjä akku seisonnan jälkeen on osaltaan syypää. Tai sitten ei. :)

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: megaman - 15.05.14 - klo:13:11
Biltemassa oli Briskit loppu hyllystä ja on kyllä halpakin 2,49 € kpl 
Mulla on sitikassa Briskit ja niille luvataan 100 tkm vaihtoväliksi.

Nyt löyty Biltemasta Briskejä hyllystä, pitää illalla ruuvata paikoilleen.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

nalleolut

hola. rupesin tekemään takajarru remppaa. no skode talven jälkeen helposti käyntiin ja ajoin 100m talliin sen. vaihdoin takajarrukengät jonka jälkeen ei edes yritä käyntiin.

baotian kiinanihme kyseessä.

Coastside

Jos se kävi hyvin niin bensan saamattomuudessa voi olla syy. Mahdollisuuksia on paljon, mutta tuo on lupaavin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

nalleolut

tää selvis jo. huono akku. siispä uutta kehiin. siihen asti saa moottoripyörän 9amp akku toimia starttiboosterina penkin alla.

Jogimies

Kylmiltään kun käynnistää niin rupeaa huutamaan, sitten kun vähän aikaan kaasua painelee niin käynti ääni palautuu normaaliksi ja sitten  kun lämpimänä käynnistää niin toimii normaalisti. Ryyppyssä ilmeisesti vikaa? Sähköryyppy käytössä.. Eli pitäsikö ostaa vaa uus ryyppy vai pystyykö tuota korjaamaan mitenkään?