Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

megaman

#975
Etupyörää kun pyörittää käsin, se pysähtyy heti. Eli ei ole herkyyttä rullauksessa. Eli pitääkö jarrutella laikat punaiseksi, vai kaipaako männät herkistelyä? Päällisin puolinhan tossa ei jarruosat uutta häpeä, eikä kilsatkaan rasita.
Pieni kone kuitenkin haistaa pienetkin vastukset ja bensaa menee enempi.

Täytyy lähteä etujarrun kanssa lenkille ja kattoo mitä tapahtuu... :)

EDIT:

^ Nyt se etujarru jo vähän herkistyi, kun jarruttelin 60-0 km/h kunnolla ja pumppasin jarruja vielä jyrkässä mäessä pihalla.

Ja takarengas oli kokonaan tyhjä... :o Siinä suurin syy, kun meno oli tahmean tuntuista eilen. On jäykkä runko renkaassa että ei heti huomaa ilmojen vähäisyyttä kun ei ajaessa edes nää renkaita kunnolla, ovat niin piilossa.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

pekpel

Tässäpä painotit just yhtä asiaa joka kannattaa tehdä huoltsikalla joka kolmannella tankkauksella..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

megaman

^ Juu, puhkihan toi rengas oli. Hyppäsin autoon ja hain crc:n paikkapullon ja sellasen pikkukompuran. :P Tunnissa laski paineet 1 bar:in verran.  :)  Nyt varmaan mömmöillä pärjäilee.

Keväällä uutta kumia alle...
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

pekpel

Mömmörengas on itse piru vaihtaa jos ehtii se kama kuivua kunnolla..
Vanteessa meinaan on jynssäämistä tarpeeks jos aikoo tubelesrenkaan laitella, samaan konkursiin sitte venttilikin uusiks ??
Mitä nopeemmin vaihdat sen nakin sen helpommin ja voi pestä mömmöt veke..
Slime olis visiin hoitanu tänkin homman ihan huomaamatta..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

megaman

^ Nyt pysyy paineet renkaassa. Eipä kauaa kestä nuo renkaat. Reilu 4000 km ajettu ja alkaa kulumisvaroittimet olemaan pinnassa.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

Le Pétomane

Tuota, laiskan alustus.
Itellä on tollanen vm. 96 Aprilia Rally skootteri, ja kun siinä ei mitää pitkiä valoja ole, ja muutenkin todella kuppaset kellertävät valot.
Mikä kanta sellasessa polttimossa on(jos jollakin ois hatusta heittää?) ja mahtaako jostain saada siihen led-polttimoa, tai jotain muuta ideaa näkyvyyden lisäämiseksi?

Vaarallinen osio tämä, kun kerää varmasti monenlaista viestiä.


megaman

Mikähän mopolle nyt tuli? Kun ilmat kylmeni radikaalisti, eri mittauspisteissä mennään nyt 2-3 km/h normaalia kovempaa, kuin yleensä... :P

Onkohan nyt suutin ns. kohillaan? Ja edelleenkään ei käsiryyppyyn tarvii kajota (+4c)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

jontten

Toimiiko noi kaasarit sivuttain, n. 30 astetta kallellaan sivulle ja eteenpäin. Kaasarina on motoforcen 19mm kaasari, kai joku dellorto PHBG kaasarin kopio.. Niin että täytyykö sen olla just oikenpäin siellä vai toimiiko nää kaasarit jos on vinossa? Kaveri sano ettei toimi vinossa ja ei meinaa saaha säätöihin millään. Ja suoraan sitä ei saa ilman uuden imukaulan ostoa että olis hyvä tietää tarviiko sen olla just pystyasennossa?

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: Le Pétomane - 16.09.13 - klo:16:17
Itellä on tollanen vm. 96 Aprilia Rally skootteri, ja kun siinä ei mitää pitkiä valoja ole,

Asetusten mukaan ei vieläkään tarvitse olla mopoissa pitkiä valoja ja tänään kun Trafin sivuilta sitä tutkiskelin niin rekisterikilven valokaan ei ole pakollinen... toki pitkät valot ja rekisterikilvenvalot saavat olla mutta ne eivät ole pakollisia..
Tietty jos ne on mopossa niin silloin niiden pitää myös toimia...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

pekpel

Lainaus käyttäjältä: jontten - 25.09.13 - klo:20:32
Toimiiko noi kaasarit sivuttain, n. 30 astetta kallellaan sivulle ja eteenpäin. Kaasarina on motoforcen 19mm kaasari, kai joku dellorto PHBG kaasarin kopio.. Niin että täytyykö sen olla just oikenpäin siellä vai toimiiko nää kaasarit jos on vinossa? Kaveri sano ettei toimi vinossa ja ei meinaa saaha säätöihin millään. Ja suoraan sitä ei saa ilman uuden imukaulan ostoa että olis hyvä tietää tarviiko sen olla just pystyasennossa?
Kohokammio ja siten koko kaasari on suunniteltu toimimaan noin suunnilleen vaakasuorassa..
Voithan kokeilla mutta luultavasti ei toimi kuten pitäisi..
Aikamoista modausta pitäisi tehdä jotta saisi bensanpinnan korkeuden kohdilleen, ei mahdotonta, onko edes järkevääkään..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Lainaus käyttäjältä: megaman - 25.09.13 - klo:11:13
Mikähän mopolle nyt tuli? Kun ilmat kylmeni radikaalisti, eri mittauspisteissä mennään nyt 2-3 km/h normaalia kovempaa, kuin yleensä... :P
Kylmä ilma on tiiviimpää. Ilman ja polttoaineen seos on sulla nyt optimaalisempi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

Tiiviimmässä ilmassa saattaa olla myös palamista edistävää happea, enemmän.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kani

Joo. Mulla taas piti supistaa imutötteröä. Kylmäkäynnistys parani selvästi. No onneksi kohta tulee uus koko yläkerta, kaasari ja etuvarikin kuluneen ja vinkuvan tilalle.

h31n0la

Magneeton vauhtipyörän kolo: http://aijaa.com/SBqHGD
Vanha kampiakseli: http://aijaa.com/GhxajS
Uusi kampiakseli: http://aijaa.com/8mS5Qw
Eli ongelmana on että lukittuuko magneeton vauhtipyörä enää?
Kampuran tapin huomattiin puuttuvan vasta kun lohkot oli kasassa haittaako se?
Kampiakseli on tarkoitettu Peugeot vivacityyn, mutta siinä ei ole tappia. Uusi kampiakseli on top racingin. Kiitos vastauksista jo etukäteen:) Ja oisko mitenkää mahollista modata vakio ilman putsaria 17,5 lorttoon kiinni. Vakio kaasari on gurtner 12mm jos jollain löytyy nurkista pyörimästä niin ilmotelkaa.

viisnelonen

#989
 :o  tappi ?   Puolikuun muotoinen kiilahan siellä tulee olla, asennus samalla kun huimapyörä tuupataan paikoilleen.  Kiilan pitää olla sitten jämpti eli tiukka sivusuunnassa sekä akseliuraan että magneettoon.
Ko kiiloja saa mm laakeriliikkeistä, mitat pitää olla tiedossa about, viilalla voi kyllä aina pienentää..
Jos tää oli teille outo juttu niin tarttee onnitella jo etukäteen mikäli saatte aikaiseksi toimivan moottorin kaikilta osin..

Lisäys: vanhakin kiila pitäis lähteä tuurnalla lyömällä irti. Tarkistakaa että uuden kampuran kiilauran leveys on sama kuin vanhassa, jos eri niin ankaraa viilausta tiedossa kun tekee sopivan kiilan aihiosta.
Kai ne kartiot on samat ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250