Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Juissi

Jos ymmärsin kuvailemasi äänen oikein,  niin ainakin itsellä kulunut hihna tekee samankaltaista ääntä.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Skootteri1

Niin en sitten tiiä voisko olla hihna vaihdoin sen viikko sitten uuteen mutta kun polkimella hitaasti pyöritin konetta niin ainakin narisi se uusi hihna.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 02.05.13 - klo:19:06
Mistä mahtaa johtua kun ajaa täyttä nopeutta kaasu pohjassa eli n.55 km/h ja päästää kaasun niin kuuluu sellainen viiiuuuuu ääni?
Ihan normaali variaattorin äänimaailma, huolestu vasta sitten kun ei kuulu mitään ääniä. ;) ;D

Skootteri1

Joo ei se enää aina pidä sitä ääntä. Vaihdoinkin jo rullat niin vetää ainakin tasaisemmin ja vaihteistoöljyt vielä tarkoitus vaihdella.

latromster

Mistähän saisi helpoiten +12V ja maan koneen käydessä? Tuli ostettua 3 numeron halpa jännitenäyttö ebaysta ja pitäisi saada kiinan 4T DC-malliseen kiinni.

konenikkari

Etukatteen sisältä virtalukon lähdöstä+ ja miinus jännitesäätimen kiinnitysruuvin alta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Franke

Tuli tuossa sitten purettua skootteria vähän enemmän kun on ollut vähän käyntiongelmia. Kaasaria purkaessa huomasin, että koho pääsee nousemaan aivan liian ylös, jolloin kohokammioon pääsee liikaa bensaa(tulvii?). Säädin sitten kohon oikeaan asentoon ja samalla tuli kaasuvaijeria hieman säädettyä kun kokosin kaasuttimen takaisin kokoon. Tämän jälkeen skode käynnistyi paremmin. Ajattelin sitten vielä öljypumpun säätää kun oli kaasuvaijeriakin tullut säädettyä ja vetäsin viivat kohdalleen(tyhjäkäynnillä, oli hieman väliä, 1-2cm). Nyt sitten käynnistelin vehjettä niin aikamoinen määrä valkoista savua pukkasi pakoputkesta ja käynti ei tuntunut ihan niin pirteältä. Ei ole koeajoa päässyt vielä tekemään kun on katteet irti ja ei ole vehje edes rekisterissä tällä hetkellä. Onkohan tuo valkoinen savu merkki siitä, että öljyä pääsee liikaa koneeseen?

Netistä löysin manuaalin, missä puhuttiin "Turn the throttle grip full open. Check whether the red mark on the oil pump control lever Is aligned with the index mark when the throttle valve is positioned as above." http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/generix_xor_servicemanual.pdf Mitään punaista merkkiä en nähnyt ja viivat olivat jo valmiiksi lähekkäin kun kaasu oli tyhjäkäynnillä. En edes usko että säätöruuvista saisi tarpeeksi säädettyä, että viivat osuisivat yhteen kun kaasu on täysin auki.

Toinen mitä mietin mikä voisi aiheuttaa että ilmanputsariin varmasti tuli roiskittua jokunen määrä vettä ku pesin skootteria. Voisiko vesi ilmanputsarissa aiheuttaa valkoista savua?

Tuli nyt vähän pitkä kyssäri, mutta en jaksanut uuttakaan aihetta avata :) Skootterina siis Generic xor, vuosimalli ehkä 2009, ei muista tällä hetkellä.

-Zone-

#712
Lainaus käyttäjältä: Franke - 06.05.13 - klo:00:49
Voisiko vesi ilmanputsarissa aiheuttaa valkoista savua?
Bingo! Vesi juurikin aiheuttaa valkoista savua ja tekee käyntihäiriöitä. Tavallisimmin valkoinen savu on vesijäähdytteisissä merkki siitä että jäähdytysvedet vuotaa palotilaan, mutta tässä tapauksessa mitä luultavimmin syy on siinä ilmanputsarin vedessä.

Franke

Pitääpi availla ilmanputsari jossain vaiheessa ja katsoa paljonko sitä vettä sinne lorahti. Tosin kyllähän se vesi sieltä varmaan kuivaa kun hieman ajelee :D

V_T_E_C

^Mun vanha 2t skoppe kesti 30tkm samalla männällä ja todennäköisesti, olisi mennyt enemmänkin jollei tuorevuotelun vaijeri olsi katkennut. ;D Nykyinen lämpöleikkas 15tkm ajettuna >:(

Yleensä 2t ohjekirjassa lukee että männänvaihtoväli olisi 10-15tkm.
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

V_T_E_C

Mikäs kiiwistä(keeway matrix 55cc 06) mahtoi tälläkertaa pettää >:(, koska koneesta kuuluu kilinää sirinää ja ulinaa samaa aikaa(sammutin koneen heti kun ääni rupesi kuulumaan)?
-Ajoin ihan normaalisti 50km siivua(kerkesin ajamaan 25km)
-Kone remppa tehty 1-2tkm.
-Puristukset on tallella.
-Tankkasin nesteellä tankin täyteen 98 juuri ennen lähtöä(ei varmaan liity vikaan mitenkään mutta yleensä tankkaan st1)
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

Coastside

Aloita variaattorista. Jos siellä on ok niin löysää hihna  levittämällä takavari ja poista tulppa. Pyörittelet sitä kampiakselia ja kuullostelet mitä kuuluu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Lainaus käyttäjältä: V_T_E_C - 07.05.13 - klo:21:33
Mikäs kiiwistä(keeway matrix 55cc 06) mahtoi tälläkertaa pettää >:(, koska koneesta kuuluu kilinää sirinää ja ulinaa samaa aikaa(sammutin koneen heti kun ääni rupesi kuulumaan)?
Arvaus: variaattorinkopassa oleva kytkinakselin laakeri hirtti kiinni. Pitää aika pahaa ääntä, jos näin tapahtuu.

User

Mitenkäs pitkät jyrkät alamäet kaksitahdilla ajetaan, tyhjäkäynnillä vai välillä kaasutellen tuon voitelun onnistumiseksi?

Samppa

Näissä on yleensä erillinen öljypumppu, joka ottaa voimansa kampuralta. Käytännössä, kun kone pyörii, pyörii myös aina pumppu.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.