Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Daywalker-75

Pitäisi vissiin avata joku oma ketju näille minun murheille rempassa.

Siis,

Ostettu jurahtanut 4-t skootteri, historiatiedot hukassa. Sylinteri vaihdettu-> kokeiltu käyntiin-> ei lähde-> Kokeiltu toista CDI-> ei muutosta-> Kansi irti ja naksaus hammastusta eteenpäin-> ei apua--->

Tulppa kuiva, joka herätti epäilyä bensansaannista-> Tarkastettu bensan saanti(imemällä alipaine pumppuun ja bensaa tuli).

Kipinä tarkistettu perinteisesti tulppa irti ja runkoon kiinni->nättiä kipinää tulee...

Mikä he**etti voi olla ongelmana??

Mikäköhän sähköissä muuten voisi olla, kun se mittaristossa  palava "P"-kirjain loimottaa koko ajan??

Itse jotenkin mietin tuota bensansaantia, kun tulppa pitkän sahauksen jälkeen on edelleen kuivana. Nuo alipainejutut on kyllä niin syvältä. Tässä projektiskootterissa on vielä paljon enemmän kaikennäköistä pakokaasukierrätys hömppää mikä voi olla herkästi vikaantuvaa..
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

ramba

Venttiilit säädetty, ei vuoda? Kaasari tarkistettu ja putsattu?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

Kun puristukset-bensaa-kipinää on tastattu vaihdetaan tulppa uuteen. Sitten yritetään ja jos tulppa kastuu, etsitään vikaa muualta. Tarkistetaan että T-merkki on kohdallaan kun mäntä on ylä-asennossa. Tarkistetaan ventiilien välykset. Kun asia menee tuolle tasolle, tehdään kaikki erittäin huolella, jottei missata vikaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Daywalker-75

Yksi asia joka tuossa ihmetytti oli se, että magneetto ei millään meinannut pysyä tuossa "T"-kohdassa, vaan aina liikahti sen verran, että olikin "F"-kohdassa. Oli siis jotenkin sellaisessa kohdasta, josta muljahtaa pois. Jouduin kiilaamaan sen kartonkipalasella.

Pitänee pitää pieni hajoitustauko ja kerätä täältä kaikki vihjeet. Tuosta bensansaannista  vielä. Eikös tuo bensa pitäisi kastella tulppa, vaikka ajoitus olisi hiukan pielessä?
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

viisnelonen

Aloita sillä kaasuttimen puhdistuksella. Jos skodu ei käynnisty niin tulpan kyllä pitäisi kastua kun on aikansa startannut. Ja ihan ekaksi varmista bensan tulo kaasuttimelle.  Ei siis edes hörähdä ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 03.03.13 - klo:09:51
Aloita sillä kaasuttimen puhdistuksella. Jos skodu ei käynnisty niin tulpan kyllä pitäisi kastua kun on aikansa startannut. Ja ihan ekaksi varmista bensan tulo kaasuttimelle.  Ei siis edes hörähdä ?
Joo, ei hörähdystäkään. Ja hiulasin kyllä kymmeniä sekuntteja.
Imua kuitenkin löytyy, kun ainakin suodatin on täysi bensiiniä. Pitänee lähteä tuosta kaasarista. Kalvon kyllä eilen tsekkasin ja suuttimen. Ne oli ok.
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 03.03.13 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 03.03.13 - klo:09:51
Aloita sillä kaasuttimen puhdistuksella. Jos skodu ei käynnisty niin tulpan kyllä pitäisi kastua kun on aikansa startannut. Ja ihan ekaksi varmista bensan tulo kaasuttimelle.  Ei siis edes hörähdä ?
Joo, ei hörähdystäkään. Ja hiulasin kyllä kymmeniä sekuntteja.
Imua kuitenkin löytyy, kun ainakin suodatin on täysi bensiiniä. Pitänee lähteä tuosta kaasarista. Kalvon kyllä eilen tsekkasin ja suuttimen. Ne oli ok.
Se tulvii sen märäksi ja seos on liian rikas käymiseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.03.13 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 03.03.13 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 03.03.13 - klo:09:51
Aloita sillä kaasuttimen puhdistuksella. Jos skodu ei käynnisty niin tulpan kyllä pitäisi kastua kun on aikansa startannut. Ja ihan ekaksi varmista bensan tulo kaasuttimelle.  Ei siis edes hörähdä ?
Joo, ei hörähdystäkään. Ja hiulasin kyllä kymmeniä sekuntteja.
Imua kuitenkin löytyy, kun ainakin suodatin on täysi bensiiniä. Pitänee lähteä tuosta kaasarista. Kalvon kyllä eilen tsekkasin ja suuttimen. Ne oli ok.
Se tulvii sen märäksi ja seos on liian rikas käymiseen.
Siis tulvii suodattimen?
Mites paljon siinä sitten on bensiiniä, kun en tajunnut katsoa aiemmin?
Eiköhän tämä case selviä johonkin omaan hölmöyteen.
Mistäs näissä kinkeistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa noista sähköistä? Siis se mittarin P-valo loimottaa koko ajan. Joskus luin täältä(?), että se on puhelimen ilmoitin tai joku vastaava maailman tärkein merkkivalo..
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

InsOmnia

#608
Olisikohan tässä käynyt väärinkäsitys? Coastside juttelee ilmanputsarista ja Daywalker bensanputsarista? :o ;D
Edit: Se P valo on tosiaan puhelimeen saapuvan puheun ilmaisin, joten sillä ei ole mitään tekemistä käynnistyksen kanssa.

Kokeile kuitenkin polkemalla käyntiin, maadoitukset kun on mitä sattuu, niin välttämättä ei lähde kylmänä startista muutenkaan.

Coastside

Noin pääs käymään. Silti tarkkaa tutkintaa eikä arvauksia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 03.03.13 - klo:13:26
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.03.13 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 03.03.13 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 03.03.13 - klo:09:51
Aloita sillä kaasuttimen puhdistuksella. Jos skodu ei käynnisty niin tulpan kyllä pitäisi kastua kun on aikansa startannut. Ja ihan ekaksi varmista bensan tulo kaasuttimelle.  Ei siis edes hörähdä ?
Joo, ei hörähdystäkään. Ja hiulasin kyllä kymmeniä sekuntteja.
Imua kuitenkin löytyy, kun ainakin suodatin on täysi bensiiniä. Pitänee lähteä tuosta kaasarista. Kalvon kyllä eilen tsekkasin ja suuttimen. Ne oli ok.
Se tulvii sen märäksi ja seos on liian rikas käymiseen.
Siis tulvii suodattimen?
Mites paljon siinä sitten on bensiiniä, kun en tajunnut katsoa aiemmin?
Eiköhän tämä case selviä johonkin omaan hölmöyteen.
Mistäs näissä kinkeistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa noista sähköistä? Siis se mittarin P-valo loimottaa koko ajan. Joskus luin täältä(?), että se on puhelimen ilmoitin tai joku vastaava maailman tärkein merkkivalo..
Päivä numero 12 avaruudessa....

Perse!

Mikä ihme voi tuossa kinuskissa olla vikana...

Kaasari putsattu.
Tulppa vaihdettu.
Tsekattu kaasarin imupuolelta polkiessa, että bensaa tulee.
Tsekattu, että kipinä tulee.

->
Ei hörähdäkkään ja tulppa on kuiva

Jos asuisin jossain syrjemmässä olisin saattanut heittää litran bensaa päälle ja perään palavan tulitikun, mutta kun olen valinnut asumispaikakseni sivistyksen, niin tämä pitää nyt selvittää ilman katteiden aiheuttaan mustaa savua...
Luotan porukan voimaan!
Kaivataan neuvoja...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

ramba

Ne venttiilin välykset vieläkin... Ryyppy toimii?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

kapeliuskani

Toimiikohan venttiilit, jos bensaa tulee kaasariin, mutta ei pääse koneeseen.
*Solifer XTR50 classic -06*

tommi

Mitäs tähän koneeseen olikaan tehty, vaihdettu uusi pytty vai? Eli puristuksia pitäisi ainakin löytyä. Vai onko siinä käytetty pytty? Viittaisi kuitenkin ettei siinä ole tarpeeksi puristuksia lähteäkseen käyntiin. Jos siinä ei ole puristuksia niin ei se jaksa imeä sitä bensaakaan pyttyyn asti. Voisit kokeilla laittaa bensaa suoraan pyttyyn, irrota kaasari ja lorauta kunnon tuju bensaa imuaukosta. Sitten äkkiä kaasari paikalleen ja vihainen polkaisu. Pitäisi ainakin hetken aikaa käydä.

kapeliuskani

Lainaus käyttäjältä: tommi - 09.03.13 - klo:10:25
...irrota kaasari ja lorauta kunnon tuju bensaa imuaukosta. Sitten äkkiä kaasari paikalleen ja vihainen polkaisu. Pitäisi ainakin hetken aikaa käydä.
Tai sitten helpommalla tavalla, tulpanreiästä sisään.
*Solifer XTR50 classic -06*