Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

Mopoissa on vähän mitään ääritarkkaa mutta kampikoneisto sitä on. Voimat on isot ja toleranssit pienet, tosin tommi taisi ajella jopa ilman laakeria pitkät matkat.
On aika varmaa ettei jumin jälkeen uusin osin käy kauaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.02.13 - klo:22:31
Mopoissa on vähän mitään ääritarkkaa mutta kampikoneisto sitä on. Voimat on isot ja toleranssit pienet, tosin tommi taisi ajella jopa ilman laakeria pitkät matkat.
On aika varmaa ettei jumin jälkeen uusin osin käy kauaa.
En ole ihan varma ymmärsinkö tuota lainattua ja kryptattua tekstiä oikein, mutta miksi ei uudella kampuralla ja kiertokangella kävisi maailman tappiin? :o

Coastside

Asioiden yhteydet ei aina miettimättä selviä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juissi

Meinas vissiin, ettei uudella männällä ja/tai männätapilla käy kauaa, jos on juminut eikä vaihda kampuraa.
Tietenkin, jos vaihtaa kaikki vaurioituneet tai kuluneet osat niin moottorihan vastaa uutta?
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Juissi - 20.02.13 - klo:22:55
Meinas vissiin, ettei uudella männällä ja/tai männätapilla käy kauaa, jos on juminut eikä vaihda kampuraa.
Tietenkin, jos vaihtaa kaikki vaurioituneet tai kuluneet osat niin moottorihan vastaa uutta?
Nou shit Sherlock? ;D

Juissi

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 20.02.13 - klo:22:40
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.02.13 - klo:22:31
Mopoissa on vähän mitään ääritarkkaa mutta kampikoneisto sitä on. Voimat on isot ja toleranssit pienet, tosin tommi taisi ajella jopa ilman laakeria pitkät matkat.
On aika varmaa ettei jumin jälkeen uusin osin käy kauaa.
En ole ihan varma ymmärsinkö tuota lainattua ja kryptattua tekstiä oikein, mutta miksi ei uudella kampuralla ja kiertokangella kävisi maailman tappiin? :o
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 20.02.13 - klo:23:04
Lainaus käyttäjältä: Juissi - 20.02.13 - klo:22:55
Meinas vissiin, ettei uudella männällä ja/tai männätapilla käy kauaa, jos on juminut eikä vaihda kampuraa.
Tietenkin, jos vaihtaa kaikki vaurioituneet tai kuluneet osat niin moottorihan vastaa uutta?
Nou shit Sherlock? ;D

Mä kun luulin, ettet tajunnu.   :o
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

InsOmnia

Jotenkin vain tuonkin olisi voinut selkokielellä ilmaista? Mutta ehkäpä vain itse olen liian yksinkertainen? :-[

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 20.02.13 - klo:08:17
Laitetaan tänne, kun en löytänyt vastausta mistään...

Eli pitäisi taas kaivaa jurahtanut mäntä kiertokangesta irti.
Mäntä liikkuu, mutta tappi on tosi tiukassa. Yritin toimenpidettä moottori rungossa kiinni, mutta toivotonta oli.
Otan moottorin irti ja yritä pöydällä samaa. Onko vihjeitä millä voin "ulostaa" männäntapin veks. Mäntää siis ei tarvitse säästää. Löytyykö jotain ulosvetäjää tai muuta kikkakolmosta? Toiveena olisi, että säilyisi muuten kone ehjänä..

LÄHTI IRTI!

Hirveällä pultti/mutteri/jakoavain/prikka-patentilla sain irroitettua männän.

Kiiitti neuvosta!
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

Jonttula

Tämä sopii tänne.

Miten öljy säilyy koneessa kovilla pakkasilla? Vaihdoin öljyt koneeseen marraskuussa juuri ennen talvi"seisokkia xD". Olisiko ne hyvä vaihtaa näin kevään tullessa vai menoks vaan?
Ajattelin marraskuussae että pistän uuden öljyt seisontaan talveksi ja keväällä ajoon taas uudet... mutta onko tämä tarpeellista?

Daywalker-75

Taas kysymys kategoriaan "en tiedä mihin".
Olen lyömässä mopoa läjään ja ihmettelen tässä, miksi takapyörä pyörii niin huonosti. Minulla on tuossa vieressä pari samallaista romua, joissa takapyörän pyöräytyksellä se pyörii vielä hetken kun olen löysännyt
käden irti. Tässä kinkissä se pyöriminen loppuu kuin seinään ja muutenkin sen vastus on paljon kovempi. Onkohan laakeri mennyt, vai perästä joku vai kenties joku rillukka akselista uupuu? En ole siis itse koskenut renkaaseen..
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Jonttula - 27.02.13 - klo:13:29
Tämä sopii tänne.

Miten öljy säilyy koneessa kovilla pakkasilla? Vaihdoin öljyt koneeseen marraskuussa juuri ennen talvi"seisokkia xD". Olisiko ne hyvä vaihtaa näin kevään tullessa vai menoks vaan?
Ajattelin marraskuussae että pistän uuden öljyt seisontaan talveksi ja keväällä ajoon taas uudet... mutta onko tämä tarpeellista?
Menoksi vaan. Itse en ole talven vuoksi vaihtanut koskaan mihinkään moottoriin koko elämäni varrella. Lukemattomat moottorit seisoo suomen pakkasissa pitkiäkin aikoja ja onhan niissä joissain esim samat vaihteisto- tai peräöljytkin sisällä vuosikausia. Esim vaikka pienempien autoliikkeiden pihalla. Ei niihin keväällä kukaan öljyjä vaihtele jos asiakas koeajaa haluaa. Monilla öljykanisterit ja -tynnyritkin on niin ikään varastoitu kylmiin tiloihin.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 27.02.13 - klo:13:31
Taas kysymys kategoriaan "en tiedä mihin".
Olen lyömässä mopoa läjään ja ihmettelen tässä, miksi takapyörä pyörii niin huonosti. Minulla on tuossa vieressä pari samallaista romua, joissa takapyörän pyöräytyksellä se pyörii vielä hetken kun olen löysännyt
käden irti. Tässä kinkissä se pyöriminen loppuu kuin seinään ja muutenkin sen vastus on paljon kovempi. Onkohan laakeri mennyt, vai perästä joku vai kenties joku rillukka akselista uupuu? En ole siis itse koskenut renkaaseen..
Jospa jarru laahaa ?

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Juissi

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 27.02.13 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 27.02.13 - klo:13:31
Taas kysymys kategoriaan "en tiedä mihin".
Olen lyömässä mopoa läjään ja ihmettelen tässä, miksi takapyörä pyörii niin huonosti. Minulla on tuossa vieressä pari samallaista romua, joissa takapyörän pyöräytyksellä se pyörii vielä hetken kun olen löysännyt
käden irti. Tässä kinkissä se pyöriminen loppuu kuin seinään ja muutenkin sen vastus on paljon kovempi. Onkohan laakeri mennyt, vai perästä joku vai kenties joku rillukka akselista uupuu? En ole siis itse koskenut renkaaseen..
Jospa jarru laahaa ?



Jarru laahaa, tai jos sulla on levyjarrullinen malli (ja jarru  ei laahaa) niin sieltä voi puuttua akselista holkki, milloin kiristäessä alkaa ahdistamaan vannetta.
Muut vaihtoehdot paljon epätodennäkösempiä.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

tommi

#598
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 27.02.13 - klo:13:31
Taas kysymys kategoriaan "en tiedä mihin".
Olen lyömässä mopoa läjään ja ihmettelen tässä, miksi takapyörä pyörii niin huonosti. Minulla on tuossa vieressä pari samallaista romua, joissa takapyörän pyöräytyksellä se pyörii vielä hetken kun olen löysännyt
käden irti. Tässä kinkissä se pyöriminen loppuu kuin seinään ja muutenkin sen vastus on paljon kovempi. Onkohan laakeri mennyt, vai perästä joku vai kenties joku rillukka akselista uupuu? En ole siis itse koskenut renkaaseen..

Onko kyse siis kiinalaisista? Olen tehnyt ihan saman havainnon että joissain pyörii takarengas paljon herkemmin kuin toisissa. Sen huomaa jo ihan mopoa työntäessäkin. Mitään varsinaista vikaa ei tarvitse mopossa olla, se rengas vain yksinkertaisesti rullaa huonommin kuin jossain toisessa yksilössä. Itse olen huomannut että pitkissä moottoreissa rengas pyörii huonommin kuin lyhyissä/keskipitkissä moottoreissa. Mielenkiintoista tosiaan, johtusiko peräti välityksistä. Perän rattaathan pyörivät aina kun rengaskin pyörii.

Jos sitä rengasta joutuu ihan hampaat irvessä pyörittämään niin silloin on jotain vikaa jossain. Mutta jos se vain pyörii huonommin kuin muissa niin tuskin kyse mistään muusta kuin ominaisuudesta. Ei mullakaan pyöri edes yhtä kierrosta kun pyöräyttää oikein kunnolla.

Coastside

Zonerissa oli pyörän akselin laakeri täysin jumissa ja silti sillä ajoin. Stefa oli sen verran tihkunut että se voiteli akselia jossa oli välystä tarpeeksi ettei leikannut kiinni. Huomasin vasta kun purin perän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04