Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Takavari taitaa olla rikki.
Jos ei keitä, lämpövalo on ehken liian herkällä
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sampza

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.09.12 - klo:19:40
Takavari taitaa olla rikki.
Jos ei keitä, lämpövalo on ehken liian herkällä

Itsekkin uskoisin näin, että takavari voisi olla finaalissa mutta merkkihuolto ei kertonut sanaakaan. Ja tosiaan, kone ei keitä, kesken ajonkin voin vetäistä korkin irti ja pistää sormen liemeen ja ei tunnu miltään vaikka mittari vilkkuu. Mutta jotain siellä mättää, haluaisin vaihtaa jäähdytysnesteet (myös ihan vain uusia) ... eli vetäisen letkun syyläristä joka menee kanteen ja annan nesteiden tulla pellolle ? Ja miten laitan uudet ineen? Kiitos

konenikkari

#482
Anna nyt olla sen lämpöhomman ja keskity sieheen takavariin.
Pyysitkö merkkihuoltoa tutkimaan sen takavarin,
ja minkä huolto tai korjaustoimen yhteydessä
Mitä muuta merkkihuollossa tehtiin, ja missä huollossa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sampza

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.09.12 - klo:20:27
Anna nyt olla sen lämpöhomman ja keskity sieheen takavariin.
Pyysitkö merkkihuoltoa tutkimaan sen takavarin
Mitä muuta merkkihuollossa tehtiin, ja missä huollossa.

En kyllä anna olla, koska koko roska tuntuu hävittävän tehot ajaessa. Mutta hihna, rullat, kytkin kiristetty ja öljyt vaihdettu (nimeltä mainitsematon mesta).

konenikkari

#484
Nonni ok, tämä asia on osaltani loppuun käsitelty.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sampza

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.09.12 - klo:20:33
Nonni ok, tämä asia on loppuun käsitelty.

Heh, no mutta semmosta - uskotaan viisampaa ja katsotaan joku päivä takavari. Mutta ne nesteet vaihdan - voisitko Nikkari neuvoa? Anteeksi vaiva.

konenikkari

#486
Eipäs tuossa mtn.pidän siitä että mua vaivataan.
Lämmöt saattaa laskea, kun takavari tulee kuntoon. ::) ;)
Mopotin kun jäähtyy vain kulkiessaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sampza

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.09.12 - klo:20:58
Eipäs tuossa mtn.pidän siitä että mua vaivataan.
Lämmöt saattaa laskea, kun takavari tulee kuntoon. ::) ;)
Mopotin kun jäähtyy vain kulkiessaan.

Jaksan edelleen uskoa, että jokin ilmalukko etc. koska kaasarin putsauksen jälkeen rupesi temppuilemaan ;) Mutta miten ihmeessä erään huollon jälkeen oli mulkattu niin että vari selvästi ontui? Ja he eivät ottaneet vastuuta...mitä lie laitettu väärin - ja ei ensimmäinen kerta, viimeinen kerta kun olen missään tekemisissä putiikin kanssa.

pekpel

Käytänpä otsikkoa hyödyksi ja kysyn että mikä putiikki ?
Nestejäähy koneissahan on jonkinlainen termostaatti ja yleensä sähkötuuletin,,
Jos kone kuumenee likkaa niin syynä voi olla ilmalukko, se yleensä löytyy siten että letkussa toinen puoli lämpenee ja toinen puoli ei..
Varsin yläkutta kurvaavat letkut, eli ylösalaisin olevan u-kirjaimen muodot ovat hankalia..
Termostaatti jos on niin se pitää testatessa laittaa vaan kattilaan ja alkaa keittään, samalla mittaa veden lämpötilaa, jossain likellä 80- 90 astetta pitäis alkaa mekaanisesti aukeemaan..
Sähköisen flektin lämpötila anturin voi testata samalla, samaan kattilaan mutta piuhoihin yleismittari kiinni ja vastusarvon pitäis muuttua kun lämpö nousee..
Monesti tuo anturi antaa flektin käynnistyskäskyn releen kautta, jos rele ei toimi niin eipäs jäähtytyskään toimi, tuo minkä käutta suoraan rele tai joku muu yhdistetty mopon toimintoja ohjaava purkki, josta se käsky tulee on joskus mopo kohtaista.
Joskus vaan vesipumppu on kaput.. Eli ei kierrätä vettä. Sehän selviää kun muut paikat on kunnossa ja silti meinaa palaa pohjaan..
Eli pikku purku ja kattomaan onkos pumpun siivet kunnossa..

Tulipahan sepustus, toivottavasti ei isoja virheitä ole ja kysyjä ymmärtää mitä yritin kertoa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Ja tokihan aina on myös se mahdollisuus, että järjestelmä on jostakin syystä tukossa eli skeidaa on pässyt kiertämään ja tukkimaan paikkoja. Silloin vaihtoehtona on niin ikään purkaminen ja yrittäminen juoksuttaa vettä järjestelmän kautta, jotta tukokset saadaan liikkeeseen ja pois. Joskus myös jäähdytin itsessään (rimat) ovat niin paskaisia tai mopomiehen modifioinnin seurauksena tukittuja, ettei jäähdytys enää toimi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

petsku

Onko näissä skoottereiden penkinlukon vaijereissa jokin säätö mahdollisuus, kun irroitin takakatteen maalausta varten ja nyt kun kiinni, niin vaijeri on vähän kireämmällä(ei monesta millistä kiinni) ja penkki on siis nyt koko ajan auki?  ;D

pekpel

Ainakin mulla on siellä penkin lukon rungon puolella lätkä jonka alla se vaijeri on "nalkissa", ja lätkää kun löysyttää niin voi sitä vaijeria pikkasen siirrellä ja säätää sitä lukon avautumista..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Se lukon rauta menee helposti väärään asentoon ja lukko jää auki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.09.12 - klo:23:00
Se lukon rauta menee helposti väärään asentoon ja lukko jää auki.
Siis penkki ei ole oikein paikallaan ?
Tai jokin estää sitä menemästä tarpeeksi alas, uusittu tiiviste tai jotain muuta..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Se sivupahvin lukkosylinterin lukitus jossa on myös vaijerin pidike, asettuu väärin niin että se vetää lukkoa auki. Niitä on kahta mallia joista toista ei saa koottua väärin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04