Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Skootteri1

Tuollainen haka-avain tuli kyllä mukana mutta se nyt on jäänyt epäselväksi että miten sitä käytän että saan iskarin säädettyä.


Sampza

Semmosta mietiskelin että millaiset oireet kertovat männänrenkaiden olevan finaalissa? Runnerissani tuntuu ajoittain eräänlaista jurnutusta tms. , joka välittyy jalkoihin. Täydellinen koneremontti tehty päälle 4 reikä reikä reikä sitten.

Niin ja laitan samaan nippuun; Että voisiko tehoputki jolla ajettu noin 3 vuotta ja reilut 7 tonnia olla jo hieman tukossa? Tuntuu, että ei ota aina hyvin kierroksia ja jurraa melko hitaasti ja tuhnusesti. Kaasari puhdistettu ja jonkin asteen saibaa oli tuliaisina. Ja kyllä, tämä paransi jo mukavasti kiihtyvyyttä.

-Zone-

#468
Lainaus käyttäjältä: Sampza - 25.08.12 - klo:17:21
Että voisiko tehoputki jolla ajettu noin 3 vuotta ja reilut 7 tonnia olla jo hieman tukossa?
Voi olla hyvinkin tukossa. Kuumailmapuhalttimella palaa karstat kunhan ne saa ensin syttymään. http://youtu.be/XzRfFlXF2vQ

latromster

Johtuuko 50cc pyttyisen 4T kiinanskootterin pakokaasun haju pytyn ominaisuuksista vai liian suuresta suuttimesta (90 suutin ja vapaavirtaussuodatin, röpötti sokka alimmassa, toimi melko hyvin keskimmäisessä ja parhaiten alimmassa). Pakokaasun tuoksu väheni sitä mukaa, kun neulaa laski. 72cc ei antanut mitään hajua millään suuttimella.

Sampza

#470
Ook, kiitti Zone. MUTTA, nyt ytimekkäästi!

Skobani ei toimi hirveän hunajaisesti teharin kanssa. Kun laitan vakioputken, jaksaa viedä mäet kivasti ylös eikä tarvitse lämä pohjassa vetää toisin kuin teharin kera. Onko putki tosiaan tukossa, säädöt pielessä vai mikä on? Kaasari putsattu, jäykempi vp, hihna, rullat, kytkin kiristetty, varin nesteet ja suutin silti viel onkelmaa.

Ja eikös tarvii aina ilmata (Sampan ohjeessa luki) kun irrottaa perusteellisesti kaasarin? Eli miten sen teen kun en ottanut irti nuista muiden kertomuksista?

ramba

Täh, ei kaasaria tarvitse ilmata. Kun kaasarin laitat takaisin kiinni on hyvä imaista alipaineletkusta kaasari täyteen bensaa jos sitä tarkoitit?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Sampza

#472
Lainaus käyttäjältä: ramba - 28.08.12 - klo:18:24
Täh, ei kaasaria tarvitse ilmata. Kun kaasarin laitat takaisin kiinni on hyvä imaista alipaineletkusta kaasari täyteen bensaa jos sitä tarkoitit?

Sampan kirjoittamassa artikkelissa luki että kaasari ilmattava jos vertäsee irti jäähytysjärjesetelmän letkut - itse en kuitenkaan nesteitä heittänyt pellolle. Ja kyseessä näytti olevan 2-tahdin kaasari. Ja nyt koko skootteri herjaa käyvän liian kuumana!

Samppa

"Kuvassa2 oleva T-haarainen musta merkitsemätön letku, tulee jäähdytysjärjestelmältä, jolloin se irrotetaan suoraan kokonaisuutena avaamalla iso kuusiokoloruuvi, ei letkuja T-liittimestä! Mikäli letkut irroittaa T-liittimestä, valuu myös jäähdystysnesteet pitkin lattiaa ja järjestelmä tyhjenee ja on ilmattava uudelleen"

Kyseisellä letkulla tarkoitetaan kaasuttimen sulanapitoletkua nestejäähdytteisessä.

Polttoainepuolella ei mitään ilmauksia ole, riittää, että imaisee alipaineletkusta kaasuttimen täyteen bensaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Sampza

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 29.08.12 - klo:14:11
Kyseisellä letkulla tarkoitetaan kaasuttimen sulanapitoletkua nestejäähdytteisessä.

Oorait, seelvä homma. En tiedä näistä pätkääkään. Ja kun tämä nyt käy kuumana, voisiko johtua että käy liian laihalla ? Tulppaa en ole vielä katsonut, mutta kaasarin putsauksen yhteydessä otin myös messinkilevyn pois. Suutin on 64 / vakio 53. Ja oli muuten törkeen likane kaasari. Mutta nyt pelittää ja ottaa kierroksia huomattavasti paremmin.

Samppa

Voi toki käydä liian kuumana. Puhdista tulppa, aja kunnon lenkki ja katso väri.

Jos sulla on nestejäähdytteinen niin onhan siellä ylipäätänsä nesteitä ja ne kiertävät (kokeile vaikka kädellä lämpenevätkö kaikki vesiletkut ennen enempiä ihmettelyjä).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Sampza

#476
Okei, kiitos neuvoista mutta homma ei toimi. Siis ... Puhdistin kaasarin, oli aivan tukossa. Suutin on 64 (vakio 53), myös messinkilevyn otin pois. Kokoamisen jälkeen ilmoitti käyvän kuumana, tsekkasin paisarin ja nestettä oli lähes maksirajalla. Avauksen yhteydessä otin kaikki letkut irti kaasarista - tukin letkut ensin - ja ylimääräinen lensi veks, lisäksi ne muut hilppeet ryypyn ja lusitin. Myöhemmin latioin messinkilevyn takaisin ja näytti toimivan muutaman kilometrin hienosti, kunnes alkoi taas herjaamaan. Otin katteet pois ja letkut kuumenivat joka suuntaan. Puristeltu on varmuuden vuoksi ja nestettä ei ole tarvinnut lisätä. Ja lisäksi koneenlämpömittari jaa pykälään tai kahteen kunnes alkaa vilkkumaan vian tai kuumuuden merkiksi. Pysähdyttyäni ja otettuani paisarinkorkin pois palkit kousee vajaaseen puoleen. Ei mitään hajua, voisitte yställisesti neuvoa! Ja nesteet eivät kiehu missään vaiheessa. Kuumana tuntuu käyvän kun potku loppuu.

Sampza

Pahoittelen, täytyy vähän nostaa kysymystä ^

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Sampza - 27.08.12 - klo:14:21
Ook, kiitti Zone. MUTTA, nyt ytimekkäästi!

Skobani ei toimi hirveän hunajaisesti teharin kanssa. Kun laitan vakioputken, jaksaa viedä mäet kivasti ylös eikä tarvitse lämä pohjassa vetää toisin kuin teharin kera. Onko putki tosiaan tukossa, säädöt pielessä vai mikä on? Kaasari putsattu, jäykempi vp, hihna, rullat, kytkin kiristetty, varin nesteet ja suutin silti viel onkelmaa.

Ja eikös tarvii aina ilmata (Sampan ohjeessa luki) kun irrottaa perusteellisesti kaasarin? Eli miten sen teen kun en ottanut irti nuista muiden kertomuksista?

Nyt lyhyesti ja ytimeekkäästi
palauta kaikki moposi vakiosäädöt ennalleen
ja tee vain yksi muutos kerrallaan.
Jotkut vaan osaa tehdä, kerta toisensa jälkeen mopostaan käkikellon
oi jospa taito riittäis tehdä käkikellosta, toimiva mopo.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sampza

#479
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.09.12 - klo:13:55
Lainaus käyttäjältä: Sampza - 27.08.12 - klo:14:21
Ook, kiitti Zone. MUTTA, nyt ytimekkäästi!

Skobani ei toimi hirveän hunajaisesti teharin kanssa. Kun laitan vakioputken, jaksaa viedä mäet kivasti ylös eikä tarvitse lämä pohjassa vetää toisin kuin teharin kera. Onko putki tosiaan tukossa, säädöt pielessä vai mikä on? Kaasari putsattu, jäykempi vp, hihna, rullat, kytkin kiristetty, varin nesteet ja suutin silti viel onkelmaa.

Ja eikös tarvii aina ilmata (Sampan ohjeessa luki) kun irrottaa perusteellisesti kaasarin? Eli miten sen teen kun en ottanut irti nuista muiden kertomuksista?

Nyt lyhyesti ja ytimeekkäästi
palauta kaikki moposi vakiosäädöt ennalleen
ja tee vain yksi muutos kerrallaan.
Jotkut vaan osaa tehdä, kerta toisensa jälkeen mopostaan käkikellon
oi jospa taito riittäis tehdä käkikellosta, toimiva mopo.

En ilmaissut selvästi, toimi se pari vuotta ja tuhansia kilometrejä. Kaasari oli törkynen ja putki on tukossa, nyt jos ystävällisesti osaat neuvoa antamillani esimerkeillä miksi käy kuumana?