Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#450
Ok, minä en milläänkään viittis ostaa kiinannelaria
vain kokeillakseni toimiiko pelkällä vaijeriohjatulla luistikaasuttimella
tai vaihtoehtoisesti ehdottamallani Briggs & Stratton läppäkaasarilla.
Veikkaanpa että ainakin käynnistyy, mallilla jossa on kolmesti painettava kumitutti ;D
Tuo juutuuppi video luo täysin virheellisen kuvan
ei tietenkään kaasutin toimi suunnitellusti, kun puuttuu koko ilmanpuhdistin,
koteloineen, ja imuvastuksineen pöh.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#451
Joo, ei kannatakaan. Mäkin olen vakaasti päättänyt että ensimmäiseksi ja viimeiseksi jää mullakin tämä laite.

konenikkari

Kaikkea pitäisi tietenkin kokeilla
60/70 luvun vaihteessa oli myynnissä diesel mopo
sekin jäi kokematta, ja nyt vähän harmittaa, tosin oikein vähän ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#453
Totta sinänsä kyllä tuosta videosta. Mulla se luisti paukkuu kattoon yhtälailla oli putsari kiinni tai ei. Jälleen kerran siis kaasari ei toimi niin kuin pitäisi, mutta vaikeampi kysymys onkin, minkäs sille teet?. Olen joskus koittanut muuttaa sitä jousen jäykkyyttä. Siitä seurasi sellainen virittely ja kokeilushow, että vaikka olisi vuoden säädellyt ei siitä valmista olisi koskaan tullut. Joko oli liikaa tai sitten liian vähän. Siihen vielä sitten käytös liikenteessä, jossa vastukset vaihtelee. Jouset kuoleentuu ja kohta taas luistit tekee mitä lystää. Muutenkin on tuntunut siltä, että sen jousen tehtävä ei ole varsinainen vastus ollakaan, vaan lähinnä varmistaa että luisti nyt vaan laskeutuu takas alas. Joskus tuntuu, että pelkkä ilmanpaineen muutos riittää ton kaasarin toiminnan sotkemaan.

Ja ihan oikeasti.. Näistä on sakki joutunut luisteja hiomaan, kun on takerrelleet. Koitan huomioida myös sinua ja nimitän tuota takartelukaasariksi :)

Edit: Lisätääs tähän vielä, että tiedän kyllä että tuota luistin toimintaa kyllä pystyy muuttelemaan vähävastuksiselle ilmanputsarille pienentämällä kemiallisella metallilla kalvon ohivirtausreikää kuvassa ympyröity http://aijaa.com/0091910724995 mutta en kyllä sitä oikein voi suositella. Tätä yritettiin yhteen poikien mopoon. Paremmaksi saatiin, mutta se ideaalitoiminta jäi saavuttamatta. Se on aika tarkka siitä virtausalasta.

Eikä tuo reijän tukkiminen auta tässä omassa tapauksessa jolloin luisti nousee ylös ilman mitään putsariakaan. En ole alkanut sitä reikää suurentamaankaan. Parempi tuo oikeastaan onkin että luisti nousee aikaisessa vaiheessa ylös. Eipähän pääse tekeen omiaan niin paljoa.

Eksyimme aiheesta. Modet poistakoon jos haluavat. Kinkkien topicista voi lukea näistä 4T kaasariongelmista tarvittaessa lisää.

Skootteri1

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 16.08.12 - klo:19:10
"Käännät säätöä alimpaan koloon liki jousta, eli jousi "löysenee"..
Silloin on pisimmillään tuo jousi.."

Käsinkin säätö onnistuu helpommin
kun takapyörä on ilmassa ;)
Joo mutta ongelmana se että ei se käänny vaikka yrittää kääntää? Löytyykö jostain vaikka videota samanlaisen iskarin säätöön?

pekpel

Ettei vaan olisi ruostunu jumiin ??
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

#456
Millä työvälineellä olet koettanut kääntää.
Pistä rakoseen jotain irroitussperitä ennen seuraavaa yritystä
ja kääntele ensin alkuun lyhyin liikkein eestaas ;)
Joko se on ruostunut tai hapettunut tai välissä on isäinmaata,
ja aikansa kun se isäinmaa siellä hieroo menee kapine säätämättömään kuntoon.
Noita jousensäätöjä pitäis aikaajoin käännellä, vaikka ei niin tarttiskaan :)
Millään pihdeillä nuo ei yleensä käänny.
Käytettävissä pitäis olla työväline jolla voi kääntää, puristamatta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 17.08.12 - klo:17:55
Käytettävissä pitäis olla työväline jolla voi kääntää, puristamatta.
Pistetääs täsmennykseksi, että haka-avain on oikea työkalu tohon hommaan. Tuolla mm. http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/63041/haka-avaimet/haka-avain mutta vastaavan tekee kyllä itsekin.

pena

minkä kokoinen haka-avain käy iskariin vai onko sillä juuri väliä?

konenikkari

#459
Ko. hakaavain on yleensä mopon mukana tulevassa työkalusarjassa.
Ja se on juuri se avain jonka lähes jokainen oitis heittää pois ::)
Hakaavaimet ovat erikokoisia, vain seoikea sopii ;)Oikeankin kokoisenkin hakaavaimen käyttö vaatii kärsivällisyyttä
jos jousi on ainaisesti ollut säätämättä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#460
Lainaus käyttäjältä: pena - 17.08.12 - klo:18:46
minkä kokoinen haka-avain käy iskariin vai onko sillä juuri väliä?
Säädettävä maksaa enemmän mutta on käytännöllisempi, kun sopii vähän muuhunkin kohteisiin. Niissä on yleensä ilmoitettu mitta mille halkaisijalle se sopii. Polkupyörätarvikkeita myyvistä paikoista yleensä löytyy, sillä fillareissa noita tarvitaan myös (vanhat "mummopyörän" kampilaakerit).
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/18990/haka-avaimet/saadettava-haka-avain

konenikkari

#461
Ns. yleishakaavaimen ongelma, liennee selviö.
Jos avain ei ole tarkoitettu juurikin ja nimenomaiseen iskariin
lopputulemana aina on puristus, pelkän kiertovoiman sijaan.
Ja se varmastikin sopiva aiheuttaa aina sitä puristustakin
tosin vain mahdollisen minimimäärän.
Siksi suosittelen sitä
" kääntele ensin alkuun lyhyin liikkein eestaas"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#462
Käytännössä se ei silti purista sitä läheskään yhtälailla läjään, kuten esim vaikka putkitongit tekisi. Ne taitaa olla itseasiassa yleisimmin käytetyt säätötyökalut juuriin siitä syystä että sitä haka-avainta ei ole. ;)

konenikkari

#463
Totta, putkitongin jäljiltä yleensä vaihdetaan koko iskari ::)
Pahimmat on pakko aukaista, jousi kokoonpuristamalla,
eikä siltikään säätö liiku.
Asiasta toiseen saako aeroxiin parempia takaiskareita suomesta.
Ja taas öksyimmä
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 17.08.12 - klo:20:01

Asiasta toiseen saako aeroxiin parempia takaiskareita suomesta.
Ja taas öksyimmä

Jossain muistan nähneeni ihan lisäsäiliöllä olevan laadukkaan kaasuiskari, oliko valmistaja boge vai kyb ei nyt muistu mieleen.. 8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...