Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Meccca

Kiitos nopeasta vastauksesta! Ei ole reikiä nämä, enemmänkin lommon näköisiä siinä kellon helmassa. Kysytään nyt vielä että onko TNT:n ym. halvempien kytkimien ja variaattorien kestävyydessä eroa vakio osiin verrattuna? Mitä kytkimiä/variaattoreita porukka suosittelee kun kyse ei ole mistään kisaosista?

Coastside

#1441
Voit testata sen kellon piirtämällä tussilla viivoja sen sisäkehälle ja käyttämällä hetki että kytkin ottaan  kiinni. Jos kaikki viivat kului yhtä paljon, on se suora. Älä hanki osia joita et tarvitse. Kiillottuneet kengät voi karhentaa sandiksella.

Osien laatu vaihtelee. Merkkituote on yleensä kontrolloitu vaikka valmistuspaikka voi olla sama kuin merkittömällä huilailee tuotteella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meccca

#1442
Kiitos vinkistä, pitää testata :) Jatketaan tyhmien kysymysten tulvaa kun yritän tässä palautella mieleen 10 vuoden takaista skootterin rakentelua. Tahtoisin saada hiukkasen enemmän vääntöä Yamaha BW'sssään ja pytyn vaihto isompaan luultavasti paras vaihtoehto?

Edit: Päivitellääs vähän viestiä. Ei tarvite pyttyä vaihtaa kun tuli se vääntö pelkän hukkaputki-pakokaasunkierrätys-hirvityksen poistolla  :) Nyt tosiaan vähän katkonaista tuo käynti. Yhdessä vaiheessa testilenkillä kun käänsin kaasun pohjaan ja heti pois niin meinasi sammua. Meinaako tämä nyt sitä että pääsuutin on liian pieni. En ole ehtinyt katsoa sen kokoa mutta Motot.netin speksien mukaan vissiin 80.

Lärs

#1443
Heitetääs parit tervetuliaiskyssärit.

Miten nostetaan luistimen neulaa? Voiko kaikkia neuloja edes nostaa/laskea? Onko se se mikä tulee kaasuvaijerista kaasarin päälle vai ne mitkä on siellä kaasarin pohjakuvun/hukkaletkun alla missä kohot ja kaikki.

E. Kiitos.

Coastside

Kaikissa neuloissa on uria ja sokka jota asetetaan eri uraan. Onnistuu hyvin niin että panee vaseliinia sitomaan sen ja painaa neulaa pihtien kärjet sen molemmin puolin, sokka pöytää vasten. Kokoaminen samalla tavalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#1445
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 17.04.15 - klo:06:39
Kaikissa neuloissa on uria ja sokka jota asetetaan eri uraan.
Kiinan 4T kaasareista on löytynyt neuloja jossa on yksi ura ja sokka. Vähemmän noita taitaa kyllä olla, mutta sellasia on. Niitä täytyy nostaa laittamalla sokan alle prikkoja.
Lainaus käyttäjältä: Lärs - 17.04.15 - klo:02:38
Asia 1. ... Onko se se mikä tulee kaasuvaijerista kaasarin päälle vai ne mitkä on siellä kaasarin pohjakuvun/hukkaletkun alla missä kohot ja kaikki.
Luisti ja neula.

andy the man

Heipä vaan...

Työmatkamopoon (kinkki 4t) tuli moottorin päivitysten yhteydessä hankittua sellainen öljynlämpömittari, sellainen halpis tikku.
no näyttäähän se läpötilaa keleistä riippuen 55-95c. öljyllehän tuo on normien sisällä.
mietin jo mittaria hankkiessa että lisääköhän tuo tieto turhaa tuskaa... rupesin pohtimaan että mikähän se on tuommoisen kiinanihmeen "normi" käyntilämpö yleensä...
kilometrejä rempan jälkeen tullu vajaat sata, siis muutama työmatka edestakas. kaasariin alkaa jo löytymään sopivat suuttimet ja setupit, säätöä vielä.
tuota lämpöähän voisi käyttää apuna säätämisessä, jos tietäisi normi lämmön niin saisi viitteitä seoksesta.
Vaihtelevalla menestyksellä jo useita tuhansia kilometrejä...
SFR ajossa, Super8 työn alla...

Coastside

Sopiva seos on se joka antaa parhaan tehon sekä osakaasulla että täydellä. Mäessä se selviää varmimmin siitä maksiminopeudesta. Näiden CVK kaasarit pitäisi hoitaa hienosäätö sään mukaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Art51

#1448
Kuinkas yleisiä nuo Keeway moposkootterit on, kun ajattelin laittaa osina myyntiin?

1. Mille osille on eniten kysyntää?

2. Paljonko olisi realistinen rahamäärä jonka osia myymällä voisi saada vuoden aikana? (Keeway ry6 vm. 2010 Ajettu 12 500km)

Mopossa ei muuta vikaa kuin kampiakseli rikki, ja katteista ei saa rahaa  koska huonossa kunnossa.
Mopo on vakio lukuun ottamatta pakoputken pillikuristimen poistoa.

Coastside

Jos jaksat venata niin osina voit saada jotain, ja kiirehtien paljon vähemmän. Näitä on niin paljon ja satkulla voi saada kaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Art51

Viis minuuttia ehti olla myynnissä, ennekuin meni keeway.
130€ Koko roska.

Erx

Kysytäänpä tyhmiä.. keewayni kiihtyy jännällä viiveellä eli kun väännän kaasua, niin skotteri lähtee kyllä liikkeelle varsin rauhallisesti ja parin sekunnin kuluttua kaasun annosta vasta kiihtyy. Mistä mahtaa kenkä puristaa?

2. kysymys (mikä voi liittyä tuohon ensimmäiseen). Kun käynnistän keewayn kylmänä, niin sille ei voi antaa kaasua ensimmäisen minuutin aikana (noin), muuten sammuu. Mutta noin minuutin jälkeen voi kaasutella, ilman että moottori sammuu. Voiko tälle asialle tehdä jotakin? ..olisi mukava lähteä liikkeelle ilman tuota minuutin odottelua.

keisari

Se imu lähtee pois päältä kun odotat sen minuutin ja asialle ei voi mtn.
Olipa kerran Erkki sillä oli Soliferin merkki.

Coastside

On normaalia ettei moottori kylmänä toimi hyvin. Jos se kuumana toimii hyvin, ei seosta kannata rikastaa suutinta suurentamalla koska kulutus voi kasvaa ja teho laskea. Hidas lämmityskäyttö säästää moottoria. Kaasuun vastaaminen viiveellä voi liittyä seokseen sekin. Pakoputken mallikin vaikuttaa ja variaattorin rullien keventäminen voi saada herkemmäksi mutta se vaikuttaa koko kierrosalueella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Erx - 19.04.15 - klo:23:21
Kysytäänpä tyhmiä.. keewayni kiihtyy jännällä viiveellä eli kun väännän kaasua, niin skotteri lähtee kyllä liikkeelle varsin rauhallisesti ja parin sekunnin kuluttua kaasun annosta vasta kiihtyy. Mistä mahtaa kenkä puristaa?

2. kysymys (mikä voi liittyä tuohon ensimmäiseen). Kun käynnistän keewayn kylmänä, niin sille ei voi antaa kaasua ensimmäisen minuutin aikana (noin), muuten sammuu. Mutta noin minuutin jälkeen voi kaasutella, ilman että moottori sammuu. Voiko tälle asialle tehdä jotakin? ..olisi mukava lähteä liikkeelle ilman tuota minuutin odottelua.

Olisi hyvä kertoa ainakin lähes aina onko mopo 2 vai 4-tahtinen.

Liian laihalla vaikuttaisi käyvän, mikä voi korjaantua itsestään kun ilmat lämpenevät.
Jos on alkuperäinen, kunnossa oleva ilmanputsari, kiihdytyspumppu ei ehkä toimi tai ryyppy.
Pääsuuttimessakin on olla pieni roska ja tyhjäkäyntiseos liian laihalla.
Säädä seosruuvista mahdollisimman isot kierrokset ja puhdista kaasutin jos ei juhannukseen mennessä ala toimimaan.