Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

Latasin kännyä ja akulta se otti 400 - 150 mA. Tyhjäkäyntivirta voi olla 5 mA. Eri mallien erot voi olla merkittävät.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 24.03.15 - klo:20:12
Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 24.03.15 - klo:20:03
Sähköstä tyhmiä:
Kun skootteriin lisälaitteeksi asennettava usb-liitin muuttaa 12v-->5v paljonko se kuluttaa "tyhjäkäynnillä"?
Paljonko se kuluttaa kun se lataa jotakin esim kännyä... max kuormahan on 1A
Voisiko sen kertoa silleen "maalaisjärjellä" eli vastaa esimerkiksi kuormaltaan 50w ajovalopoltinta tms  ;D
Ihan tarkkaanhan en osaa, mut jos max. kuormalla eli 1A imetään, niin silloinhan vie sen 5w+ pikkuiset häviöt. Eli parkkipolttimon verran. Tyhjäkäynnillä, siis ilman liitettyä laitettä minimaalisen vähän. Ehkä saman verran ku joku digitaalilämpömittari?
Kännykkä ei ladatessaan täysiä ainakaa puolta amppeerii enempää hörpi
Tosinsanoen jos/kun ottaa virran esimerkiksi ajovaloilta niin pitäisi riittää eikä toisaalta kuluttaisi sammuneena mitään kun valoille tulee virta vasta käydessä... niinpä taidankin tehdä...  :o
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

jwalk

Mites se ny olikaan? Tulikos ajovaloille vaihtosähköä? Pareempi ottaa ihan akusta, tai virtalukon takaa. Sen verta pienet virrat et pitäis virtalukon kestää mokoma

-Zone-

Mulla on kiinteäksi modattuna tollanen omassa.

Navigaattoria ja kännykkää sillä olen ladannut. Virtalukon jälkeen se mulla on kytketty.

pekpel

Nuo USB-laturit kuluttavat "tyhjäkäynnilläkin" sähköä.. Kuinka paljon, selviää kun viitsii mitata sen kunnollisella mittarilla.
Eli virtalukon taakse se kytkentä, muuten voi tehdä saman kuin kiinamopojen hälärit, imaisee akun niin kuivaksi jotta voi kauhia ja akkukauppan mars.
Normi rele jonka kytkee 5A:n sulakkeen kautta suoraan akkuun, ohjaus virtalukolta tulevalla sähköllä.
Uusimmat tabletin ja puhelimen sekametelilaitteen haluavat minimissään 1,5 A latausvirtoja, voivat muuten olla lataavinaan mutta eivät todellisuudessa lataakaan.
Siksi tuo rele väliin, niin ei mopon sähköt ota nokkiinsa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Art51

Onnistuukohan kampiakselin vaihto lähes kokemattomalta ollenkaan? Mitä työkaluja kampuran vaihtoon tarvii?

jwalk

Siis, jokainen on ollut joskus täysin kokematon. niin, minä kuin yliviisaat konkaritkin tällä palstalla ovat nollasta aloittaneet. Se ei ole mikään vaikea homma, jos on jonkinlaista perustietoa/kokemusta koneista. Rohkeasti vaan. Aika pitkälle pääsee ihan perustyökaluilla. Maltti ja digikameran ahkera käyttö purkaessa hyviä apuja. Myös näppärä googlen käyttö jeesaa paljon

Kaatolovi

Juu ei kannata skootteria hylätä tuon takia vaan itse tai jonkun avustuksella laittaa jengat kuntoon ja skootteri takaisin ajoon.
Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

konenikkari

Kärsivällisyys ja taito etsiä tieto, jota ei itsellä ole, riittää.
Myös olosuhteet on hyvä olla kunnossa mutta siihenkin  ;) auttaa em. ominaisuudet.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Art51

Kuinka hankalaa laakereiden, stefojen ja tiivisteiden metsästys on, vai löytyykö niitä helposti?
Kestääkös kaikkein halvimmat kampiakselit (60-70€) mitään? Budjetti on erittäin rajallinen.

konenikkari

Osia saa useinkin aikas kiitettävästi samasta skotualan kaupasta, parhaista vielä asennusohjeet kaupan päälle. Osien kestävyyteen vaikuttaa useinkin, hintaa enemmän laitteen oikeaoppinen käyttö.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kaatolovi

Eikös täällä ole ketju missä jollain kävi sama homma Keewayssa, haulla koitin etsiä mutta enpä heti löytänyt.
Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Art51 - 25.03.15 - klo:16:38
Kuinka hankalaa laakereiden, stefojen ja tiivisteiden metsästys on, vai löytyykö niitä helposti?
Kestääkös kaikkein halvimmat kampiakselit (60-70€) mitään? Budjetti on erittäin rajallinen.

Mopon merkki ja malli olisi hyvä kertoa kun haluaa tietää mistä löytyy osia, harva sitä enää muistaa useiden viestien jälkeen tai viitsii etsiä tietoa.
Kannattaisi yrittää tehdä jengat ensin, tai teettää jossain, onnistuu varmaan parilla kympillä.
Kampiakselin vaihto on aika työläs, melkee halvemmalla selviää kun ostaa moottorin jostain käytettynä, jos jengapakan pyörittäminen muutaman kerran akselin ympäri on mielestäsi huonompi vaihtoehto.
Mittaa nyt aluksi akselin pään halkaisija niin tietää tarviiko siitä viilata jotain pois.

Coastside

CNC-työstö on tasannut laatueroja ja suosii suuria sarjoja. Halppis ja merkkituote voi olla samalta linjalta, vain eri pakkauksessa ja ehkä kalliimpi tarkistettukin ennen pakkaamista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Art51

Kiitos nopeista vastauksista!

Mopon malli keeway ry6.
Voisihan niitä kierteitä toki kokeilla tehdä.
Viitsisikö joku kertoa miten se tapahtuu?  Kierteen koko muistaakseni m12  eli m10 kierteet pitäis tehä, vai?
Onnistuuko akkuporakoneella tehdä kierteet?