Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: kekru - 22.03.15 - klo:11:34
Cpi aragonin variaattorin koppa aiheutti viime syksynä päänvaivaa. Ei meinaannut lähteä millään irti vaikka kaikki pultit irti. Siirsin variaattorin rempan kevääseen ja kohta pitäis hakea sköpä säilöstä. Vinkkejä mitä siitä kopasta pitää vielä avata?

http://www.motot.net/talli/kuvat/a/2/15483/478681_full.jpg

Kuvan mukainen jykevä mötikkä.

Jos siinä on tiivisteeseen vähän tarttunut se koppa, niin kumivasaralla tai vasaran puutteessa ihan nyrkillä kopsauttelee vähän eripäihin siihen päälle ja allekkin, ei tarvitse kovin kovasti, mutta napakasti ja ideana juurikin vähän erikohtiin koputella pehmitystä, ei nuijia väkivalloin irti.


Jamppapoju99

Itse otin talttapäisen meisselin ja vitkuttelin sen sinne väliin vasaralla ja hieman kääntelin sitä siellä. Tuli heti pois.

-Zone-

Monissa on käynnistinpolkimen takana syvennyksessä myös pultti. Jää helposti huomaamatta.

Art51

Lainaus käyttäjältä: Art51 - 20.03.15 - klo:19:19
Nyt on kyllä jännä juttu!  Tänään kun olin lähdössä keeawyllani kaverille kylään, ihmettelin että miten se keeway niin terhakkaasti lähtee(skotussa aivan liian löysät kytkin jouset), huomasin että paikaltaan lähtiessä kierrokset on yhtäkkiä 1000-1500rpm aiempaa korkeammalla ennekuin kytkin ottaa kiinni. Niinku ois vaihetunu kytkinjouset itestään Oulun mukulakivikadullakin lähti kaasusta sutimaan! Mikähän mahtaa olla "vikana", en tiijä liittyykö asiaan, mutta starttipoljin jotenki kolahteli/takerteli käynnistäessä?

Avasin kopan, startin hammasratas (se iso hammasratas etuvariaattorin takana) ei pyöri kampiakselin mukana.

Kun akselia pyörittää kuuluu rohinaa. Taakseppäin pyörittäessä akselin saa juuri ja juuri voimalla pyöräytettyä.
Mitä on tapahtunut ja miten korjataan?

-Zone-

Siellä on vapaakytkin, ei sen kuulukaan pyöriä kampiakselin mukana eteenpäin. ( = Startti pyörittää kampiakselia, mutta kun kone käy kampiakseli ei pyöritä starttia )

Art51

Startti on jotenkin jumittunut, naksahtaa vaan, ja kampura rohisee kun sitä pyörittää. Starttipoljinkin takertelee.
Eli on siinä joku vika ,mikäköhän?

jwalk

Se keskiömutteri oli sitten kunnolla kiinni?

A_sentaja

Se voi se tiiviste olla liimaantunut sinne väliin, ja varovainen naputtelu massavasaralla, sekä kampeaminen saattaa auttaa. Joissain vareissa on ihan kolotkin talttaa varten, joista voi synnytystä avittaa...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Art51

Pikaisella kokeilulla mutteri oli kiinni.
Missä välissä tiiviste  saattaa olla?
Varikopan tiivisteet on pyöriskellu kopassa, joten en ihmettelisi jos johonkin väliin olis menny tiiviste.

jwalk

Pystytkö millään laittamaan kuvaa näkymästä?

Art51

Laitan illemmalla, pitänee alentua tekemään koulumatka linja-autolla skootterin sijaan.  ;)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Art51 - 23.03.15 - klo:07:57
Laitan illemmalla, pitänee alentua tekemään koulumatka linja-autolla skootterin sijaan.  ;)
Ymmärrän.. :-\ Itsekin kun on tottunu samaan, niin tuntuu kurjalta värjötellä pysäkillä. Se tiiviste, eiköhän se siellä reunojen välissä kuulu olla. Luulenpa,et toimii vallan hyvin ilmankin

Coastside

#1302
Mitoitukset voivat vaatia tiivisteen. Bendixin akselin päättäisvälyksen vuoksi ja polkimen kruunun välyksen vuoksi. Tiiviste toimii myös lämpöeristeenä jolloin vari ei kuumene niin paljoa kopan kautta. Lerpun tiivisteen saa paikoilleen pitkillä kannattomilla apupulteilla jotka korvataan kun koppa on pitämässä tiivistettä. tiivisteen saa liimautumaan lohkoon laittamalla kopan puolelle vaseliinia. Ohjuriholkit täytyy rasvata ettei ne jumitu. Irtikopauttelussa on hyvä olla kovan vasaran alle jotain lehmeää vaikka puuta koska kova isku voi tehdä murtuman alun.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.03.15 - klo:08:36
Mitoitukset voivat vaatia tiivisteen. Bendixin akselin päättäisvälyksen vuoksi ja polkimen kruunun välyksen vuoksi. Tiiviste toimii myös lämpöeristeenä jolloin vari ei kuumene niin paljoa kopan kautta. Lerpun tiivisteen saa paikoilleen pitkillä kannattomilla apupulteilla jotka korvataan kun koppa on pitämässä tiivistettä. tiivisteen saa liimautumaan lohkoon laittamalla kopan puolelle vaseliinia. Ohjuriholkit täytyy rasvata ettei ne jumitu.
Joo, toi välysjuttu on totta. Kerran jouduin hieman bendixin akselin päästä silpasemaan kun en viittinyt tiivistettä tilata. Edelleen toimii .Tuon lämpöjutun ajattelen toisinpäin, mielestäni hyvä että varista siirtyy lämpöä koppaan ja sitä kautta haihtuu avaruuteen

Coastside

Nuo välykset on erittäin tärkeät varsinkin polkimessa koska jos se ei vapaudu, rikkoutuu rattaat ja koppa. Kokeilkaa aina käsin vääntäen että vapaaliikettä on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04