Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Osku_P

Ilmanputsarista..... Talvella hommatun Kymco Agility 4t menijän ilmanputsaria putsailin. Kyseessä on paperisuodatin, mutta se oli kovin öljyinen. Tilasin uuden suodattimen kun likaiselta näytti. Pitääkö uusi paperifiltterikin öljytä, ei kai. Ja jos ei öljytä niin mistä öljyä suodattimeen tulee?

pekpel

Ei paperisuodatinta öljytä, yleensä.
Oman kymcon paperisuodatin ei ole öljyssä.

Öljy tulee luultavasti huohottimen letkusta, eli letkusta joka menee ilmanputsarista venttiilikoppaan.
Tietysti on mahdollista että kaasari on ruikkinut bensaa tai edellinen omistaja on käytellyt öljypurkkia huolettomasti :)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Osku_P

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 12.03.15 - klo:21:04
Ei paperisuodatinta öljytä, yleensä.
Oman kymcon paperisuodatin ei ole öljyssä.

Öljy tulee luultavasti huohottimen letkusta, eli letkusta joka menee ilmanputsarista venttiilikoppaan.
Tietysti on mahdollista että kaasari on ruikkinut bensaa tai edellinen omistaja on käytellyt öljypurkkia huolettomasti :)

En sitten öljyä uutta suodatinta kun sen saan. Pitää seurailla miten nopeasti uusi filsu öljyyntyy, jos öljyyntyy.

-Zone-

Joo, ei paprusuodatinta öljytä. Vaahtomuovinen ainoastaan öljytään.

helkama sc-r

Huohotinletku on vasta ilmansuodattimen jälkeen, imuventtiilivuoto voi olla ehkä jos se roiskii takaisinpäin.

pekpel

Roiskii se sun helkamaskin takasin, eli rikki se on  ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Art51

Nyt on kyllä jännä juttu!  Tänään kun olin lähdössä keeawyllani kaverille kylään, ihmettelin että miten se keeway niin terhakkaasti lähtee(skotussa aivan liian löysät kytkin jouset), huomasin että paikaltaan lähtiessä kierrokset on yhtäkkiä 1000-1500rpm aiempaa korkeammalla ennekuin kytkin ottaa kiinni. Niinku ois vaihetunu kytkinjouset itestään Oulun mukulakivikadullakin lähti kaasusta sutimaan! Mikähän mahtaa olla "vikana", en tiijä liittyykö asiaan, mutta starttipoljin jotenki kolahteli/takerteli käynnistäessä?

jwalk

Etuvarin mutteri löystynyt?

Art51

Kiristetty momenttiavaimella 50nm. Mutta onhan sekin voinu löystyä.
Mitä tuhoa irronnut /löysä etuvarin mutteri voi aiheuttaa? olen tällä hetkellä kaverilla joten en voi kiristää, kotia matkaa 35 km, jospa se sen kestäis.

jwalk

No, jengat/boorit kampparista paskaksi..Siinäkin harmia kylliksi. Periaatteessa voipi rikkoa kaiken. Mulla jäi loppukiristys tekemättä ja 80kmh vauhdissa alko kolina kuulumaan. Ei ehtinyt mutteri irtoomaan, joten suuremmilta tuhoilta säästyin. Ihmettelinkin ihmeen kovia tärinöitä ennen sitä, tärinät loppu kun korjasin tilanteen

Jamppapoju99

Tyhmä kysymys: tarvitseeko e-hyväksytyn ja kuristetun tehoputken yhteydessä vaihtaa suutin?

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Jamppapoju99 - 21.03.15 - klo:14:58
Tyhmä kysymys: tarvitseeko e-hyväksytyn ja kuristetun tehoputken yhteydessä vaihtaa suutin?
Tuohon sopii Savolainen vastaus. "suottaapi olla,että tarvii, suottaapi olla että ei, mut aivan varmasti, ehkä"..
Nojoo, kakstahtisessa pakoputki näyttelee niin suurta roolia, että ihme jos pelaa samalla täydellisesti. Suutinvalikoiman ostamista lämpimästi suosittelen

-Zone-

Motto: 2T moottorin kanssa aina kun teet muutoksen suuntaan tai toiseen olisi syytä hakea seokset kohdalleen, eikä se ole huono nyrkkisääntö myös 4T moottorinkaan kohdallakaan. ;)

pekpel

Vaikka nelari ei ole niin tarkka tuosta kuin 2t..
Silti samaa mieltä Zonen kanssa olen
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kekru

Cpi aragonin variaattorin koppa aiheutti viime syksynä päänvaivaa. Ei meinaannut lähteä millään irti vaikka kaikki pultit irti. Siirsin variaattorin rempan kevääseen ja kohta pitäis hakea sköpä säilöstä. Vinkkejä mitä siitä kopasta pitää vielä avata?

http://www.motot.net/talli/kuvat/a/2/15483/478681_full.jpg

Kuvan mukainen jykevä mötikkä.
Cpi Aragon gp 50cc vm. 2010