Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

#1230
Lainaus käyttäjältä: RaSSeeeee - 25.10.14 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 25.10.14 - klo:19:30
Sehän selviää kun avaat variaattorin ja katot mitä on siellä tapahtunu..
Jotain on väärin laitettu paikalleen..

oikein on pitäis olla kaikki laitettu ku on tullu katottua sen verran monta kertaa.

Prikat ! ?  :o Siis rajoitinprikka joka otetaan pois ja mikä muu ?? Eikait tuuletisiiven alla prikkaa ole ? Mutterin ja tuuletinsiiven välissä vois kyllä olla.. mutta ei sitä saa poistaa
Tyypillinen varin vaurio (spoorit) alkaa kun jätetään prikka/laippa pois mutterin alta jolloin se ei enään kiristä kamoja yhteen nippuun vaikka mutteri sinällään kiristyisikin ns momenttiin

Ed: sana rajoitinprikka on harhaanjohtava, kysehän on paremminkin holkin pätkästä
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

RaSSeeeee

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 25.10.14 - klo:20:11
Lainaus käyttäjältä: RaSSeeeee - 25.10.14 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 25.10.14 - klo:19:30
Sehän selviää kun avaat variaattorin ja katot mitä on siellä tapahtunu..
Jotain on väärin laitettu paikalleen..

oikein on pitäis olla kaikki laitettu ku on tullu katottua sen verran monta kertaa.

Prikat ! ?  :o Siis rajoitinprikka joka otetaan pois ja mikä muu ?? Eikait tuuletisiiven alla prikkaa ole ? Mutterin ja tuuletinsiiven välissä vois kyllä olla.. mutta ei sitä saa poistaa
Tyypillinen varin vaurio (spoorit) alkaa kun jätetään prikka/laippa pois mutterin alta jolloin se ei enään kiristä kamoja yhteen nippuun vaikka mutteri sinällään kiristyisikin ns momenttiin

Ed: sana rajoitinprikka on harhaanjohtava, kysehän on paremminkin holkin pätkästä

Tollanen prikka siis siinä oli puslan edessä: http://kauppa.motorpower.fi/varaosat-generic-skootterit-generic-ideo-roc-varaosat-ideo-runko-prikka-variaattorin-puslan-eteen-50-ideo-p-93959.html
Spoorit eivät ole hajonneet, mutta ajettukaan ei ole juurikaan. hihnan pyöritys tuntuu raskaammalta kuin ennen prikan pois ottoa joten voiko ton pois ottaminen vaikuttaa??

viisnelonen

#1232
Jos ton ulkohalk. on sama tai pienempi kuin holkin niin se on lähinnä shimmilevy.
Rajoitinprikka tulee hihnapyörien puoliskojen väliin(holkin päälle), estämään niiden täydellinen yhteenpainuminen,mikä rajoittaa välityksiä.
Mieti em lausetta ja päättele siitä.
Kuvailemasi (=mahdollisen shimmilevyn) prikan poisto muuttaa välityksiä mutta saattaa myös aiheuttaa ongelmia varin nipussa pysymiseen. Yleensä tommonen shimmi pistetään jos on lyhennetty holkkia liikaa tai muuten halutaan pienentää huippunopeuttta.( Ed: On lähinnä hienosäätöä..)
En tiedä onko ko skodussa ollut tehtaan jäljiltä shimmilevyä vai onko joku tuunaaja sen sinne lisännyt.
Teet sen varin kans sitä taikka tätä niin varmistu että mutteri vetää osat nippuun kuten kuuluu. Ja oikeaan tiukkuuteen.Mutterin uusiminen on paikallaan jos sitä auotaan toistuvasti.

taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pekpel

Jospa hihna nousee liian ylös ?
Tarkistapa se, näkee miten hihnalautaset ovat kiillottuneet, jos on uusia palikoita niin värjää niitä tussilla siletä hihnan puolelta, laita paikalleen ja aja testilenkki.
Hihna kuluttaa pois tussin ja näkee kuinka korkealle se nousee.
Jos nousee hihna liikaa, eli reunan yli, niin kuluu nopeasti ja profiili muuttuu ja alkaa tahmaamaan.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

RaSSeeeee

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 25.10.14 - klo:23:18
Jos ton ulkohalk. on sama tai pienempi kuin holkin niin se on lähinnä shimmilevy.
Rajoitinprikka tulee hihnapyörien puoliskojen väliin(holkin päälle), estämään niiden täydellinen yhteenpainuminen,mikä rajoittaa välityksiä.
Mieti em lausetta ja päättele siitä.
Kuvailemasi (=mahdollisen shimmilevyn) prikan poisto muuttaa välityksiä mutta saattaa myös aiheuttaa ongelmia varin nipussa pysymiseen. Yleensä tommonen shimmi pistetään jos on lyhennetty holkkia liikaa tai muuten halutaan pienentää huippunopeuttta.( Ed: On lähinnä hienosäätöä..)
En tiedä onko ko skodussa ollut tehtaan jäljiltä shimmilevyä vai onko joku tuunaaja sen sinne lisännyt.
Teet sen varin kans sitä taikka tätä niin varmistu että mutteri vetää osat nippuun kuten kuuluu. Ja oikeaan tiukkuuteen.Mutterin uusiminen on paikallaan jos sitä auotaan toistuvasti.

Kukaan ei olllut avannut tota variaattorin mutteria ennenkuin ostin ton skopan. Tehtaalta tullessa siis noissa on tollanen siellä välissä.

Art51

Ajattelin vaihtaa suuttimen keeway ry6 (vm2010) mopostani. Mopo on täysin vakio, minkä kokoista suutinta suosittelette, vakiosuutin on ilmeiseti 47,5 tai 50?

Minkälaiset suuttimet sopii keeway ry6?

Mitä pitää huomioida kun purkaa/kokoaa kaasarin, pitääkö esim tuorevoiteluöljyletku ilmata jotenkin?

Kiitos vastauksista jo etukäteen  ;D

E-Pa

Baotian bt skootteri ei käynnisty (kaatumisen jälkeen), ei saa kipinää. Tulppa vaihdettu, tulpanhattu vaihdettu, jalan tappokytkin poistettu. Missä vika?

latromster

Mitä magneeton liipaisukäämille kuuluu?

pekpel

Onko oikeassa kahvassa sammutusnappi ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

PappaSkootteri

Ja vielä jos joku väittää että ei olekaan tyhmiä kysymyksiä olekaan niin... :)


Tämä on kännystä lähetetty viesti
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Art51

Miten automaattiryyppy poistetaan keeway ry6 skobasta? Tehot hävinny eikä kulje mihinkään lämpimänä, oisko jääny ryyppy päälle?

konenikkari

#1241
"Automaattiryyppy on skoottereissa tyypillisesti oletusarvoisesti aina päällä (toiminnassa). Toisin sanoen, ennen kuin käynnistät skootterin, ryypyn pitäisi olla päällä. Ryypyn päälläoloasteeseen vaikuttaa suoraan ilman lämpötila ja se, onko skootteria juuri käytetty. Ryyppy on oletusarvoisesti päällä, vaikka ryypyn sähköjohdot eivät olisikaan kytkettyinä."

Eli sikäli ikävä tapaus jos totta, ryyppyä ei saa pois päältä kuin korvaamalla sen toisella.

Jos ei ryyppy toimi 100%varmasti, ja luettuasi seuraavan artikkelin http://www.skootterini.com/vianhaku-ja-korjaus/94-automaattiryypyssae-vikaa.html
Vain korvaamalla ryyppy manuaaliryypyllä, tai uudella vastaavalla, ja varmistamalla että ryyppyyn varmasti tulee sähköä.

Ryypylle tulevan sähkön toteamiseen kannattaa käyttää koelamppua tai vain "mittaamalla" ryyppyklompin lämpötilan sormilla  n.10min käynnin jälkeen.

http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat-viritys-yleisosia-kaasuttimien-varaosat-dellorto-vara-osat-kasiryyppy-dellorto-phvaphvb-p-34174.html

Ko. palikka tai sen vaijeriversio taitaa sopia kaasuttimeesi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Ryypyn päälläolon voi tarkistaa tulpasta. Kylmänä se lähtee helposti käyntiin  ja jos se ei lähde päältä se syö tehoa. Tulppa kertoo nokisuudellaan että ryyppy on päällä, yhdistyneenä tehottomuuteen kun moottori on kuuma. Heti kylmänä käynnistyksen jälkeen se myös nokeaa tulpan  ja noki palaa pois kun seos laihenee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Art51

#1243
Kiitos vastauksista, miten tuo käsiryyppy toimii, asennetaanko vaan edellisen tilalle? Toimiiko ilman vaijeria sormilla käyttämällä?

EDIT:  Homma ratkesikin sillä, että kokeilin vain yksinkertaisesti lämmittää kuumailmapistoolilla kaasaria/ryyppyä, ja heti alkoi toimia, toiminut jo pari päivää. Ilmeisesti ryyppy oli jotenki jumittunut.

kalewa

Minun vuoro kysellä ;D Onko 2-t öljyillä mitään eroa. Taroitan että onko halvan ja kalliin oljyn toiminnan välillä mitään eroa? Eroa parhaimmillaan 10 euroa  :o  :-\

Kiitos
Aprilian SR 50 vm- 93