Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

kani

Lainaus käyttäjältä: Jorski - 06.09.14 - klo:19:38
Onneksi tämmöinenkin topicci löytyi  ;D elikkäs mikä on Solifer 50r (sama asia kuin nämä Baotianit ja muut Soliferit) vakio kaasuttimen koko? Googlettamalla en tuntunut millään löytävän..

Omassa oli vakiona PD19J

Art51


Art51

Mikähän skodessani (kymco super9) on kun kierrosten saavuttaessa 9700, mopo olkaa räpisemään ja vauhti ei enään kiihdy?
Mopossan ei pitäisi olla cdi boksia, ja yleensähän boksit rajoitaa 8000 tai 9000 rpm.
Onko mopolle huonoksi jos ajaa "rajoitinta tai mikä vika se nyt onkaan" vastaan silloin tällöin muutamia sekunteja?

konenikkari

Jos mopossasi on sytytyslaitteisto siinä todennäköisesti on myös CDIboxi.
Jatkuva rajoitinta vastaan ajaminen ei ole hyväksi, eikä taloudellistakaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Art51

Niin.. on siinä se boxi, mutta sen ei pitäisi olla rajoitettu.

konenikkari

Onko se kaksi vai nelitahti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Art51


konenikkari

Uudemmissa ja vesijäähyissä taitaa olla rajoitettu CDI.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kone

Kertokeepa viisaimmat, kun jotkut laittaa talviseisonnan( ;D) ajaksi uudet öljyt koneeseen, sen että pyörittävät konetta lämpimäksi ja pistävät säilöön. Eikö tuo vanhoillakin öljyillä kestä olla sen 4-6kk seisonnassa? Sama asia tuossa mitä öljyä käytät. Eikö tuo ole sama, kun purkin tekstistä luet mikä käy mihinkin mopoon, märkäsumppu ja ym. Jotkut käyttää mineraali öljyjä toiset taas synteettisiä. Ja hirvee "tappelu" kummat on parempia.

pekpel

Vanhoissa öljyissä on niitä kaikenlaisia paskayhdisteitä jotka on käytössä liuennu siihen.
Nuo voi mahdollisesti ja jopa todennäköisesti syövytellä moottorissa metallia.
Siksipä on ihan fiksua laittaa seisontaan uudet öljyt, ei ole noita syövyttäviä kamoja likikään niin paljoa.
Eikä sitten keväällä välttämättä tarvi heti öljynvaihtoa, kovaa ajoa vaan.
Se että onko seisonta-ajan öljy synteettistä vai mineraalia ei taida olla väliä, pääasia on se että öljyt on puhtaat.
Kauden aloituksessa sitten öljynvaihtotarpeeseen vaikuttaa laittoiko seisonnan ajaksi oikeat öljyt, joilla voi mopotinta ajaakin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

#1210
Edellinen moponi seisoi umpihangessa ja umpijäässä kaikki talvet, välillä syksyn sateet uitti huolella koko moponkin ja raakasti vaan joka kevät mopo käyntiin ja taas kovaa ajoa. Kiinalainen kun on liika sääli on sairautta meiningillä mentiin 10 vuotta ja öljytkin vaihdettiin kun muistettiin :) Mutta jos ihan oikeasti alettaisiin pitämään moottorista huolta, niin aika samoilla linjoilla olisin pekpelin kanssa. Vanhat vaan veke syksyllä ja uudet sisään. Sekin lähinnä siitä syystä ettei kondenssivesi ruostuta koneen sisältä mitään, eli säilytysrasvaksi. Samasta syystä ajoittain voisi laittaa käymäänkin kun se paksuinkin osia suojaava öljy tuppaa talvikuukausien aikana valumaan osista alas.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 16.09.14 - klo:19:52
Vanhoissa öljyissä on niitä kaikenlaisia paskayhdisteitä jotka on käytössä liuennu siihen.
Nuo voi mahdollisesti ja jopa todennäköisesti syövytellä moottorissa metallia.
Siksipä on ihan fiksua laittaa seisontaan uudet öljyt, ei ole noita syövyttäviä kamoja likikään niin paljoa.
Eikä sitten keväällä välttämättä tarvi heti öljynvaihtoa, kovaa ajoa vaan.
Se että onko seisonta-ajan öljy synteettistä vai mineraalia ei taida olla väliä, pääasia on se että öljyt on puhtaat.
Kauden aloituksessa sitten öljynvaihtotarpeeseen vaikuttaa laittoiko seisonnan ajaksi oikeat öljyt, joilla voi mopotinta ajaakin..

Samoilla ohjeilla mennään meilläkin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

penseae_setae

Sanokaapa tietävämmät paljonko on tehoa MBK Ovetton tasavirtapuolella?  Akun ja sähköjen välissä on 7A sulake, joten voisi valistuneesti arvata että ampereita olisi max 4-5. Akkukin on 4Ah joten menisi aikalailla perinteisen autonakun mitoituksen mukaan että 60A laturi 60Ah akulle.

Tätä mietiskelen kun kahvanlämmittimet jonkinlaiset pitäisi talveksi hommata. Toki voisi toisen 25W ajovalon pimentää ja ruokkia sillä sähköllä lämmitystä.

pekpel

Lataus on jossain 50 ja 200W välillä..
Koska kaikki mopottimet on erilaisia niin pitäis ihan mitata yksilökohtaisesti.
Omasta kokemuksesta akku nyykähtää bilteman kahvalämppäreihin 1/1 asennolla..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

penseae_setae

Tuskin nyt kahtasataa :)

Tuo 50W on todennäköisin. Akun systeemeissä ei tässä skotussa ole kuin jarruvalo ja vilkut, plus mittaristo joka ei syö mitään.