Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

FlatLander

Mistä kannataisi ruveta osia vaihtamaan kun etuvarissa tuntuu rärrätys kiihdyttäessä ja konejarrutuksessa, silleen rärrärrärrärrärrärärärärätärätärätä. En osaa asiaa oikein muutenkaan selittää.
Etuvarin holkin vaihdoin kun edellinen oli sisämitaltaan väljähtänyt.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

penseae_setae

Ei kai tämä Minarellin moottorillinen skootterivärkki (mbk ovetto) mitään ihmeöljyjä kaipaa?
Mikä on raadin mielipide halvimmasta teppoilin 2t-liemestä eli https://www.toknet.fi/teboil-2t-mix-4-l/6415790354549/dp?nosto=productpage-center-bottom1 

Saa kertoa omin sanoin, vapautuneesti :)

megaman

Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

A_sentaja

Kyllähän öljyllä,kuin öljyllä ajelee 2t pelillä.. Joskus ihan poikasena ajoin jopa tavan moottoriöljyllä,kun purnukat jotenkin sekoittui keskenään.. savutus oli kyllä mahtavaa...:) Synteettinen nykyöljy Mobil 2t, tai neste super 2t menee nykyään minulla tavan käytössä. Tuo hintaero noihin halvempiin kuitenkin on käyttöastetta ja kulutusta ajatellen marginaalinen. Jos pänikkä maksaa vaikka 8e litra ja sillä ajaa kesän ajot surutta,niin miksi hakea halvempaa vain säästön takia.. Jo 80-90 luvulla moponi pelasi mobililla ja nesteellä,joten mikä voisi mennä vikaan.. Törmäsin muuten kesällä seolla öljyyn nimeltä mogul.. nopeasti luetuna ja katsottuna näytti motul öljyltä,hinta vain halvempi. Tällä kertaa jäi hyllyyn,mutta ei varmaan huono merkki,koka kukaan ei ole sitä vielä haukkunutkaan....;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

PappaSkootteri

Se halvin tepoilin öljy kyl toimii jos ei ole katalysaattoria
Nimim: yli 10000km vuodessa sillä ajava.
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 05.08.14 - klo:09:35
Se halvin tepoilin öljy kyl toimii jos ei ole katalysaattoria
Nimim: yli 10000km vuodessa sillä ajava.

Katalysaattori poistetaan ensimmäisen huoltotoimenpiteen yhteydessä...; 8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

PappaSkootteri

Juu sehän on ekan huollon tarkoitus...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

atk

Sanliin-09 tuli uusiääni variattoriin, Otin prikan pois kun oli ulommaiseen etulautaseen tullut ruostetta. Hion nätisti ruosteen pois ja ajattelin hihnan kiillottavan sen.
Nyt kuuluu noin 50km vauhdissa hrummm, hrummm jne ja jaloissa tuntuu tärinä. Hyppääköhän hihna vai mistä tuo ääni tuli?

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 30.07.14 - klo:23:53
Mistä kannataisi ruveta osia vaihtamaan kun etuvarissa tuntuu rärrätys kiihdyttäessä ja konejarrutuksessa, silleen rärrärrärrärrärrärärärärätärätärätä. En osaa asiaa oikein muutenkaan selittää.
Etuvarin holkin vaihdoin kun edellinen oli sisämitaltaan väljähtänyt.
voisiko olla niinkin yksinkertaisesta viasta kyse kuin että kiksin palautusjousi on joko väsynyt tai ei ole kunnolla paikoillaan ja siksi rattaat osuvat aika ajoin toisiinsa ja niistä tulee kuvailemasi ääni ?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

FlatLander

Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

-Zone-

Kerran ääni tuli prikan poisotossa niin veikkaan hihnan värähtelevän variaattorinkoppaan. http://youtu.be/94riWeTa6Io

atk

Tulipa mieleeni että miten mahtaa olla takavarinlaita jota en tarkastanut. Eihän hihna tietenkään ole päässyt prikan takia pohjaanasti, jospa sielläkin on jotain mikä antaa hihnalle resoo.Täytyypä katsastaa.

konenikkari

Oikein, joissain takavarin lautasissa, siellä lähempänä keskiötä on hitsaussauma,
johon hihna saattaa törmätä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

2 asiaa mitä mieleen myös tulee, että jos voimansiirtolevy on kulunut väljäksi tai jos se takavariaattori pyrkii takerteleen liikkeen loppupäässä. Jos pitkään on ajettu prikan kanssa takavariaattorikin luonnollisesti kuluu vaan osalta matkaa ja näin voi syntyä pykälä sinne liikkeen loppupäähän.

anss1

Onko pienestä tulpan kärkivälistä mitään isompia haittoja?
Aerox ei muunlaisella tulpalla ole ajokelpoinen. Uudella tulpalla lähtee nihkeämmin käyntiin ja kaasuttaessa mooaa ja pätkii, tyhjäkäynti OK molemmilla tulpilla.
Kaikki sähköosat on vaihdettu (paitsi johtosarja), kun vanha magneetto räjähti ajossa.
Maadoituksia myös koiteltu parannella, sekä kaasutinta säädelty ja imuvuotoja etsitty, vaikka sähkövialtahan tämä vaikuttais.

vasemmalla vakio, oikealla muokattu
http://i.imgur.com/jmbnXIR.jpg