Kirjoittaja Aihe: Kymco Super 8 4t viritys(taas)  (Luettu 857 kertaa)

Poissa -E-

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Kymco Super 8 4t viritys(taas)
« Vastaus #15 : 03.04.22 - klo:13:32 »
halvasta tavastahan kaikki aina lähtee liikkeelle, mutta sitten se riistäytyy hallinnasta..
en minä ajele skoballa kuin ehkä 200-500km kesässä.. enempi menee aikaa ihmetellessä.
MUTTA: silloin kun sillä ajaa, niin en halua että se hyytyy ylämäkeen (monesti saan vaimonkin houkuteltua kyytiin kauniina kesäiltana),
en halua että se sammuu valoissa tai että joudun pitämään sitä paikallaan ollessa käynnissä kaasulla. tai starttaamaan minuuttitolkulla kaupan pihasta..

Nuo ovat ne motiivit miksi tätä 200€´lla ostamaani  ;D  Kymcoa olen lähtenyt parantelemaan.
Voisin käydä sillä töissäkin, lyhyt työmatka kun on, mutta toistaiseksi olen aina päätynyt menemään autolla.

koppalakit ei minua huoleta, noudatan useimpia liikenne sääntöjä, enkä aja kuin sen n.50km/h nopeuksilla.
Haluan vain ajaa myös ylämäet 2-päällä 50km/h. Vauhtia en sen enempää kaipaa. vielä.
tuossa olisi Suzuki GT125 X4 projekti odottamassa inspiraatiota ja aikaa jos haluaisi ajaa jopa 80km/h  :o

Tämmöisen simppelin potkulaudan ropaaminen on hauskaa ajanvietettä ja tässä kevättä odotellessa ajattelin kysellä viisaammilta vinkkejä.
ex Tunturi Super Sport
ex Suzuki PV 50 (80)
ex Kymco Super8 50 (80)
ex Suzuki GT 125 X4

Piaggio Xevo 400ie

Poissa -E-

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Kymco Super 8 4t viritys(taas)
« Vastaus #16 : 03.04.22 - klo:13:51 »
ei tunnu nuo kiinan pojat oikein itsekään aina tietävän, että mihin vehkeisiin nämä niiden tekeleet sopii..
Niin aika vaikea on suorilta olla itsekään varma.
Pieni modaaminen ei ole ongelma, osaan leikata ja kempin liimalla liimata metallia takaisin eri asentoon.
mutta olisi kiva jos osuisi edes kohtalaisen lähelle ihan paketista (tai jopa ihan bolt on).

Näitä kahta putkea katselin, että voisi laittaa tilaten, mutten vielä ihan osaa sanoa, että kumpi olisi sopivampi.
Haluaisiko kokeneemmat lausua asiaa? olisi siellä mopo-sportissa se leovince tehari 135euroa.. sitäkin voisi harkita.

tällainen houkuttaisi koska mulla on AFR mittari/näyttö ja lambada anturi ja tässä olisi asennus kaulus valmiina sitä varten:

https://www.aliexpress.com/item/1005003119153853.html

ja sitten olisi tämä Yamahahan GY6 125 ;D koneen putki:

https://www.aliexpress.com/item/4001178525088.html

AFR mittarin toimivuus toki vähän arveluttaa.. kiinanpoikien tekele sekin. setissä ei tullut kuin mittari näytöllä ja lambda anturi.. en ole jaksanut sitä asentaa, kun siinä ei ole mitään boksia... tuon toisen putken kanssa olisi helppo kokeilla..

mitä konkarit on mieltä viedäänkö suomi poikaa kuin litran mittaa vai tekeekö näillä jotain?
tehoputken tarkoitus siis olisi varmistaa että se kiinanpoikien myymä big bore kit (jonka iskutilavuus on jotakin isompaa kuin 50cc) hengittäisi kunnolla, eikä särkyisi sen takia ettei palokaasut pääse poistumaan..

oli se big bore kitin mäntä minun silmääni reilusti isompi, että kyllä se varmaan sen 80cc luulisi olevan.
tuossa vertailukuva:
https://aijaa.com/RGQtju

edit: linkit siivottu
edit: tarkistin sen ostolinkin ja siinä reteästi kiinankauppias möi sitä 100cc kittinä, mutta 50mm männällä, eli siitähän tulee vissiin se 81,2cc, koska kiertokankea ei ole vaihdettu. mutta silti lienee parempi avartaa pakopuolta, vasitenkin kun imupuolelle tulee kohta sitä lisätilaa sen 28mm kaasarin takia..   ;D noinkohan sitä saa sillä edes soimaan järkevästi  ::)


Edit: ei taida kumpikaan noista putkista sopia näihin 50cc kikottimiin.. Täytynee hakea sieltä mopo-sportista, tukeepahan samalla kotimaista yrittäjää.. ja sopii varmalla..
« Viimeksi muokattu: 03.04.22 - klo:19:17 kirjoittanut -E- »
ex Tunturi Super Sport
ex Suzuki PV 50 (80)
ex Kymco Super8 50 (80)
ex Suzuki GT 125 X4

Piaggio Xevo 400ie

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20808
Vs: Kymco Super 8 4t viritys(taas)
« Vastaus #17 : 03.04.22 - klo:14:04 »
Ylipitkät linkit voi putsata poistamalla ?-merkki ja loput pois.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!

Poissa -E-

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Kymco Super 8 4t viritys(taas)
« Vastaus #18 : 03.04.22 - klo:19:21 »
nyt kun joku meni sanomaan, että 125cc skoottereita saa edukkaastikin niin..

pitihän se mennä nettimotoon ja ...
rupesi polttelemaan tuommoinen Honda PCX  8)

täytyy vaan se kortti hankkia, ei kehtaa ilman sitä kevaria ajaa... tuolla saattaisi ajautua kauaskin kotoa..

että.. kiitti letuista.. äkkiä nää hommat eskaloituu..
ex Tunturi Super Sport
ex Suzuki PV 50 (80)
ex Kymco Super8 50 (80)
ex Suzuki GT 125 X4

Piaggio Xevo 400ie

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2475
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Kymco Super 8 4t viritys(taas)
« Vastaus #19 : 03.04.22 - klo:21:20 »
Nyt kuulostaa hyvältä.. kevarin myötä ne ajokilometrit hyppää helposti kymmenkertaisiksi. 80- ja pienemmät tiet on äkkiä koluttu lähialueilta.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20808
Vs: Kymco Super 8 4t viritys(taas)
« Vastaus #20 : 04.04.22 - klo:09:29 »
Pisteet prätkälle. 500 korttiin ja mopon hinta prätkään on parempi kuin itsetehdyn tuhansissa liikkuviin sakkoihin.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!

Poissa -E-

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Kymco Super 8 4t viritys(taas)
« Vastaus #21 : 20.04.22 - klo:21:48 »
Kymcon ankara virittäminen siis päättyi siihen, että Kymco pantiin luiskaan ja nyt tallissa on jo tehtaalla sopivan vireäksi tehty 400cc Piaggio  ;D

Kortti on työn alla. Ekat ajotunnit ensi vkl.
ex Tunturi Super Sport
ex Suzuki PV 50 (80)
ex Kymco Super8 50 (80)
ex Suzuki GT 125 X4

Piaggio Xevo 400ie