Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Jarrun oikeaoppinen ilmaus?

Aloittaja Eki, 15.09.21 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Eki

Vaihdoin etujarrupalat, sitä ennen kahvan liikerata oli ok, mutta uusien palojen myötä kahva painuu liki pohjaan ennenkuin jarruttaa? No aukaisin nestesäiliön ja lisäsin jarrunestettä, nipukkaan laitoin läpinäkyvän letkun ja aukaisin sen ruuvin, että kahvaa painettaessa nestettä tuli astiaan, oli ilmakuplia, tein homman monet kerrat aina sulkien nipukan, että ei mene ilmaa kun kahvan päästää hitaasti ylös. Sitten kun tuntui ja näkyi ettei ilmakuplia tule, suljin nipukan ja lisäsin nestettä säiliöön sekä kansi kiinni, no nyt kävin stadissa ja kyllähän sen kahvan saa edelleen painaa liki pohjaan, että alkaa jarruttamaan, mitä pitäisi tehdä toisin?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

#1
 Satulan mäntä pitää painaa pohjaan ettei jää ilmaa. Letkusta kuplat nousee hitaasti itsestään säiliöön jos siinä ei ole kaarta johon ilma jää.

Periaatteessa riittää kun saa nesteen letkuun ja odottaa niin ilmat sieltä karkaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.09.21 - klo:20:09
Satulan mäntä pitää painaa pohjaan ettei jää ilmaa. Letkusta kuplat nousee hitaasti itsestään säiliöön jos siinä ei ole kaarta johon ilma jää.

Periaatteessa riittää kun saa nesteen letkuun ja odottaa niin ilmat sieltä karkaa.
Kun männän painaa pohjaan, sehän työntyy sieltä ensimmäisellä kahvan painalluksella, vai pitääkö se lukita jollain kapulalla pohjaan, laittamalla kapula jarrupalojen väliin? Vai saako se nousta pohjasta kun sen ensin vaan painaa pohjaan?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Savöx

Kannattaa koputella jarrusatulaa vaikka kumivasaralla kun ilmailee. Pienet kuplat lähtevät silloin liikenteeseen. Ja saattaa myös auttaa kun satula on irti ja sitä voi vähän käännellä. Ilmausruuvi kannattaa pitää tietenkin aina ylöspäin.

Jos järjestelmään tulee jostain ilmaa niin yksi mahdollinen paikka on pääsylinterin kumitiiviste.
Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Eki - 15.09.21 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.09.21 - klo:20:09
Satulan mäntä pitää painaa pohjaan ettei jää ilmaa. Letkusta kuplat nousee hitaasti itsestään säiliöön jos siinä ei ole kaarta johon ilma jää.

Periaatteessa riittää kun saa nesteen letkuun ja odottaa niin ilmat sieltä karkaa.
Kun männän painaa pohjaan, sehän työntyy sieltä ensimmäisellä kahvan painalluksella, vai pitääkö se lukita jollain kapulalla pohjaan, laittamalla kapula jarrupalojen väliin? Vai saako se nousta pohjasta kun sen ensin vaan painaa pohjaan?
Tarkoitin että aluksi pohjaan kun täyttää nesteellä valuttamalla läpi. Mäntä lähtee sitten liikkeelle kun on nestepainetta. Pumppaaminen saa ilmat liikkeellee ylös ja alas. Kun antaa yön ajan olla niin sekin jo niitä poistaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#5
Kiitti vinkeistä, kokeillaan, eiköhän se siitä parannu? Edit: No nyt tänään liruteltu liki kaikki entinen neste pois, tehty kaikki mitä pitikin ja painettu se mäntä pohjaan coastsiden ohjeella ja sitten vasta tepsi kuten oli tarkoituskin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.