Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 3 pääsuuttimen koko

Aloittaja go_henkka, 14.05.21 - klo:10:27

« edellinen - seuraava »

go_henkka

Minkä kokoinen pääsuutin pitäisi olla skootterissa vakiona paikoillaan? Malli on  SF3 Lc Rs 2T.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Masa

Minulla on Speedfight 3 lc 2011 Teikein kaasuttimella ja suutin oli kokoa 54.

konenikkari

Se tai 53 on alkuperäinen tuonna vuonna suomeen tuoduissa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

go_henkka

Selvä homma,kiitoksia tiedosta! Arvelinkin että tuohon oli oli suutin vaihdettu, kun oli 66 paikoillaan.
Osaako joku vielä kertoa, että minkä kokoinen pitäisi olla ilmanputsarin ilmanottoaukko? On sekin porattu 30mm kokoon...

Coastside

Jos vaihdat pienemmän suuttimeen, teho laskee mutta kulutus ei.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Jos vaihdat siihen suuttimen 53 tai 54. Loogisesti ajatellen ilmanottoaukkoa voisi pienentää vakioksi.
Kun olet vaihtanut suuttimen pienemmäksi , niin on suhteellisen helppoa kokeilla tukkia osittain aukkoa.Millä "reikäkoolla" moottori käy hyvin koko kierrosalueen.
Onko tuossa kolmosessa pakoputken alkupäässä pakokaasujen virtaukseen käytetty "rajoitinprikkaa"esim. kokoluokassa 10-15 mm.Onko tietoa.
On monta tekijää , jotka vaikuttaa moottorin toimintaan.

go_henkka

Tarkoituksena saada tuo vekotin suurinpiirtein vakioksi, kun tytön pitäisi saada kortti vajaan kuukauden päästä. Ilmanputsarin aukkoa pienensin peitelevyllä 20mm kokoiseksi, alkaa varmaan olemaan lähellä alkuperäistä. Pakoputkesta en osaa muuta sanoa, kuin että se on täysin tyhjennetty. Hitsasin alkukäyrään jo prikan, mutta pitää vielä reikää isontaa kun syö kiihtyvyyttä turhan paljon. Paras olisi jos löydän koskemattoman vakioputken.

konenikkari

Jos ei pidä kohtuutonta meteliä,
eikä kulje oman mittarin mukaan paljon yli 50 kmh se taitaa kelvata.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 17.05.21 - klo:12:27
Jos ei pidä kohtuutonta meteliä,
eikä kulje oman mittarin mukaan paljon yli 50 kmh se taitaa kelvata.
Samaa mieltä, jos ei häiritsevästi metelöi ja kulku on noin 50km/h se on hyvä.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

go_henkka

Tänään tuli koskematon vakioputki postista, nyt menee noin 50km/h maksimissaan omaan mittariin. Vakiosuutinta en tuohon laita enää, 65 paikoillaan ja toimii sillä hyvin. Yksi asia on vielä pakoputken suhteen epäselvä: alkukäyrästä lähtevä metalliputki, johon tulee letku kiinni, ja sen toisessa päässä on jonkinsortin takaiskuventtiili. tarkoitettu ilmeisesti päästöjen vähentämiseen? siitä venttiilistä lähtee vielä toinen letku, mutta mihin sen kuuluisi tulla kiinni?

Coastside

Postasin manuaalin jonka sivulla 13 on kaavio. se varmaan on sen ilmastusvenan vaimennin?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

go_henkka

Taitaa olla sama osa kyseessä. Mutta mihin siitä se toinen letku tulee kiinni? Vai oliskohan vain parempi rälläköidä alkukäyrästä pilli irti ja hitsata peltilappu tilalle?

Coastside

Jos katti ei saa ilmaa, se tukkeutuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Olisko tuosta apua



klik suurenee
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)