Minulla on 2 ml lääkeruisku. Ruiskutin sillä 1 ml imuaukkoon ja starttasin. Kone pörähti hetkeksi. Sytytysosat on siis kunnossa.
Putsasin ja tarkastin kaasuttimen taas uudelleen paineilmalla ja breekkleenillä. . En nähnyt mitään tukoksia. Tyhjäkäyntisuutinkin oli auki. Laitoin kaasarin paikoilleen ja valutin uimurikammion täyteen. Olin tankannut tuoreella pensalla. Kone käynnistyi heti ja käy nätisti.
Jossain oli kai sitten ollut tukos.
Kiitos vinkeistä.
Omat vihjeeni.
1) Lääkeruisku sopii alipaineletkuun. Vaikka tuo ruiskuni oli vain 2 ml, niin sillä imu riitti avaamaan pensahanan, kun laskin tankin tyhjäksi. Sillä voi antaa myös tarkan annoksen pensaa imuaukkoon.
2) Jos purat koko kaasuttimen, niin ole tarkkana kiihdytyspumpun takaiskuventtiilin kanssa. Se koostuu hyvin pienestä kierrejousesta ja sen alla olevasta pikkuruisesta kuulasta. Se häviää helposti ja huomaamatta. Minäkin ihmettelin, miksi jousen alla ei ole kuulaa mutta se löytyi sitten pöydältä, onneksi. YouTubessakin on kaasuttimen purku ja kasausvideo, jossa kaveri asentaa takaisin jousen, mutta ei tiedä kuulasta mitään.
3) Kaasuttimessa on 2 tosi ahdasta kanavaa. Tyhjäkäyntisuutin ja ryyppylaitteen 'suutin' tai kanava, josta ryyppy imee pensaa. Tämä messinkinen suutin on uimurikammion pohjassa. Reikä on alle 1 mm. Alkuosa reikää on arviolta 1,2 mm, mutta syvemmällä paljon pienempi. Sijainnista johtuen sen läpi ei voi nähdä. Ehkä minullakin tuo oli tukossa.
Infoa. Moottori saa pensaa 4 eri kanavan kautta. Ryyppy, tyhjäkäynti ja kiihdytys kanava ja pääkanava eli kaasuttimen kurkku. Startti ja tyhjäkäyntiongelma voi johtua ryyppy tai tyhjäkäyntikanavan tukoksesta.