Kirjoittaja Aihe: Piaggio MP3 500  (Luettu 4126 kertaa)

Poissa anttisku

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: Piaggio MP3 500
« Vastaus #30 : 17.10.20 - klo:18:29 »
Alkaa ajokelit olla toistaiseksi lopussa. Tuli Ranskasta tilattua alkuperäisen tuulilasin tilalle hieman matalampi ja tummennettu sekä agressiivisemmin muotoiltu. Näyttäisi valkoiseen helmiäisväriin sopivan ihan kivasti. Kaikki toiminut kuten pitääkin ja edelleen ihan täpinöissään vehkeestä. Kulkupuoli tuntuu olevan mallillaan ja 160 ottaa mittariin kepeästi ja ihan en vielä kaikkia mehuja ole puristanu ulos. Hankkimiani Pulleyn 18 grammaisia painoja voin liputtaa ainakin tähän vehkeeseen täydellä sydämellä. Sen verran jo kertyny testikilometrejä :)

« Viimeksi muokattu: 17.10.20 - klo:18:31 kirjoittanut anttisku »
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

Poissa anttisku

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: Piaggio MP3 500
« Vastaus #31 : 06.05.21 - klo:17:53 »
Uusi tuulilasi tullut nyt talven jälkeen parilla ajokerralla testattua ja kyllähän suhina vähän lisääntyi ;D Eturenkaat tuli seisokin aikana myös uusittua. Poijaat tuolla saksalaisella foorumilla ylistivät noita heidenaun k61 renkaita tuohon eikä suotta. Ajotuntuma muuttui hieman enemmän kallistusta vaativaksi mutkiin ajossa mut tuntuu että kampeaa takaisin pystyyn heti perään. Keskiuran noissa renkaissa luulisi toimivan paremmin sateella. Öljyt vaihtelin tuossa talven puolivälissä ja moottorista ei ainakaan ollut irronnut mitään hilua joukkoon. Öljyiksi tilailin tuolta italialaiset.fi putiikista eni i ridet ja 5w40 laatuna. On sitten sitä mitä valmistaja suosittaa. Käykääpä kurkkaamassa italiaanojen omistajat tuolta em. kaupasta tilpehööriä. Pitkästä aikaa muuten paikka missä asiakaspalvelu toimii ja sähköpostiin vastataan. Nyt sitten vain niitä lämpimiä päiviä jotta pääsee ulkoilemaan ratsun kanssa. Etuvalojen yhtäaikainen palaminen kyllä kiinnostaisi toteuttaa jossain vaiheessa ihan ulkonäöllisistä syistä.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

Poissa anttisku

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: Piaggio MP3 500
« Vastaus #32 : 06.06.21 - klo:13:29 »
Kilometrit alkaa hiljalleen lisääntyä vauhdilla. Takarengaskin sai väistyä reilun 7 tuhannen lukemissa ja vielä pintaakin oli parin millin luokkaa mutta tuo 2012 vuoden paistoleima sai jo rengaskauppaan. Satasen tuli rengas kainalossa vietynä maksamaan vanteelle laitettuna ja painoitettuna. Bridgestone battlax scr tuli alkuperäisessä koossaan ja hyvin tuo on toiminut eikä valittamista. Takarenkaan poisto vei ensikertalaiselta 20 min ja takaisin paikoilleen 27 min kaikkine momentteineen. Pakoputken tiiviste oli niin hyvä vielä että sipaisu pakoputken asennustahnaa ja takaisin. Tullut nyt reippaampia lenkkejä ajeltua ja kaikki pelaa hyvin ja erittäin tyytyväisenä edelleenkin. Kaveri osti myös pari vuotta uudemman mallin ja on sitten tässä kylässä nyt 2 kpl kolmipyöriä. Jännä tuo takarenkaan vaihto sai perän tuntumaan ajossa nyt pehmeämmälle kun aiemmin pitänyt hieman liian kovana vaikka jouset löysimmällä asetuksella.

-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

Poissa anttisku

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: Piaggio MP3 500
« Vastaus #33 : 03.07.21 - klo:17:32 »
Tänään päivä ajeltu ja tuli pyörähdettyä Porvoossa ja Pellingissä. Hyvin tuossa motissa teho riittää kakspäälläkin kurvailuun ja tietty nuo 18 gramman dr pulleyt asennettuna antaa pienen terävyyden kiihdytyksissä. Nyt kun kilometrejä alkaa olemaan 9 tuhatta niin kyllä tuntuu edelleen hyvälle pelille kaikkiaan. Tuon öljylaadun vaihdoin kuitenkin 5w50 arvoon luettuani noiden ranskalaisten omalla foorumillaan käytyjä keskusteluja voitelun riittämättömyydestä kovassa ajossa helteillä ja varsinkin 5w40 laadulla. Puhuivat siellä öljyn kuumenevan reilusti yli sadan asteen ja kun ei tuota öljyn omaa jäähdytintä ole niin alkaa tulla ongelmaa kovassa ajossa esim. moottoriteillä. Käyttänyt nyt comman 5w50 motorsport öljyä ja tilkka red linen break in lisäainetta joukkoon niin saa tuon zddp pitoisuuden mieleiseksi. Liikaahan tuota ei kannata laittaa ja laskenut tuon tason hiukan paremmaksi kuin mp öljyissä yleensä. Variaattorin aukaisin myös tuossa joutessani ja putsasin pienet pölyt pois. Malossin hihna edelleen uudenveroisessa kunnossa ja samoin pulleyn painot. Kytkinkellon pyyhkäisin virsikirjalla ja neulalaakerille sipaisu rasvaa. Kulutus on pysynyt omalla reippaalla ajolla 4-4.1 litraa sadalla ja tuntuu aika kohtuulliselta. Tuli myös laitettua tilaukseen italiasta facon uusi ja hieman korkeampi tuulilasi jossa hieman enemmän suojaa käsille. Palasin takaisin alkuperäiseen lasiin kun nuo tuulenpuhinat alkoi häiritä tuossa aiemmin tilatussa hieman matalammassa lasissa. No mukavuus menköön ulkonäön edelle.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2351
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Piaggio MP3 500
« Vastaus #34 : 03.07.21 - klo:19:56 »
Todella pieni keskikulutus 3-pyöräiselle viissataselle.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Poissa Kaj

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Piaggio MP3 500
« Vastaus #35 : 16.09.21 - klo:13:25 »
Oletko poistanut jarrupoljinta? Mulla turhan panttina olemattomalla käytöllä ja syö vain jalkatilaa...

Paikalla Palosella

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1376
  • Kyllä se käy komiasti
Vs: Piaggio MP3 500
« Vastaus #36 : 16.09.21 - klo:13:39 »
Oletko poistanut jarrupoljinta? Mulla turhan panttina olemattomalla käytöllä ja syö vain jalkatilaa...
EIkö se jarrupoljin ole edellytys sille, että noilla saa ajaa b-kortilla? Ei kai sitä tosin kukaan vahdi tai edes välttämättä tiedä kuuluuko siinä semmonen olla vai ei  :D
Vespa GTS 250ie -06
Peugeot Rapido    50 -93

Poissa anttisku

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: Piaggio MP3 500
« Vastaus #37 : 16.09.21 - klo:16:13 »
En ole itseltäni sitä poistanut kun sen verran lyhyt olen. Moottoripyöriksi rekisteröidyissähän tuota poljinta ei olekaan.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

Poissa PappaSkootteri

  • Yleisvalvoja
  • *****
  • Viestejä: 2072
  • Vespa...
Vs: Piaggio MP3 500
« Vastaus #38 : 16.09.21 - klo:21:13 »
Oletko poistanut jarrupoljinta? Mulla turhan panttina olemattomalla käytöllä ja syö vain jalkatilaa...
Ajoneuvoluokka L5 edellyttää sen jalkajarrun ja jos ajat B-kortilla niin jalkajarru tulee olla tosin ne missä se jalkajarru puuttuu niin etupyörien väli on pienempi ja takavilkut ei ole "varsien" päässä vaan katteessa kiinni eli kapeammalla, tosin oletko katsonut mitä muuta toimenpiteitä joudut tekemään jos pelkän fyysisen jarrupolkimen poistat?
Itse en jarrupolinta poistaisi vaikka kuin olisi "tiellä" esim Vespan PX malleissakin se on "tiellä" ja käytäänkin pääasiassa etujarrua  ;D
Dacia Sandero 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Poissa anttisku

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
Vs: Piaggio MP3 500
« Vastaus #39 : 27.09.21 - klo:17:55 »
Onkos kukaan vaihtanu vesipumpun tiivisteitä ja akselia tuollaiseen 2013 ikäiseen 500 kuutioiseen master moottoriin. Ei tuo akseli kyllä tuossakaan taida tulla ulos ilman koko posken irroitusta. Vaihdoin nuo muut pari tiivistettä ja propelin. Akseli oli ihan priimakunnossa vielä. Pumpun korjaussarjassa tuli omituinen prikka ja o-rengas pumpunkoppaan joille en käyttöä löytänyt. Kopassa ei ollut o-rengasta ennestäänkään ja sitä prikkaakaan ei sisuksista löytynyt.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013