Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Filly LX

Aloittaja Coastside, 07.03.20 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

Coastside

Putken asennus yhä tökkii. Siinä on selvä mitoitusfipa taka-ylä-pultissa. Ohensin siihen vaarnan mutten tarpeeksi. Hyvää tuossa on että sylkän vaarnan mutterit näkee sivusuunnasta asentaa.

Kymco ei ruostu niin kuin kiinalainen. Ainoa paikat on olleet etuvari ratas-lautanen ja pyörän akselin boorit. Kiinalaisesta vaikea löytää ruosteetonta paikkaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Ensimmäinen tieremontti. Ei halunnut käyntiin kuin kaasua pumppaamalla. Selvä bensansaantiongelma. Kopauttelin kaasaria josko ventiili jumi.  Käy ja vetää hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Kaasari on keihin 18 mm siipiluistilla. Ryyppy on eri kokoa kuin kopioissa. Vain yksi korkannut ruuvinkanta, kun hankin JIS kärjet. Niissä tyvi on suorakulmainen. Uimurivena taisi jumia kun se ei saanut bensaa kopauttelematta? 17 vuotta vanha kaasari.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

#33
Hirveä hökötys on tämä Kymcon käyttämä kaasutin. Onneksi netistä saa edullisesti parempia kaasuttimia. Aina ei edes uusi kiinakaasutin toimi kunnolla.  Viimeksi sain sellaisen, jonka luistin kumikalvo venyy kuin pullataikina eikä tyhjäkäyntiä saanut millään toimimaan.  CVK-merkkisessä kumi pysyy kuosissa.  Nyt on kuitenkin joku toinen tuntematon kaasarimerkki paikoillaan, siinä toimii kiihdytyspumpun ruiskusuutin hienosti ja tyhjäkäynti pelaa. CVK jäi varalle ja tuon uuden venyväkumisen laitoin roskiin. Siinä ei ilmeisesti luistinkumi kestä bensaa ollenkaan.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

On varalta hyvin toiminut kopio. Vuosiin ei ollut kuin kiihdytyspumpun jumi kurasta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#35
Tuntuu että pumpussa on vika ja se taas ahtaassa paikassa vaihtaa. Niin ahtaaksi suunniteltu että jos ryypyn kotelo ei ole oikein, ei saa kaukaloa paikalleen. Tilasin aiemmin pumpun kun arvelin olevan tarpeeseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Jos tuntuu, on väärä oivallus
pumppua arvotetaan sen tuottaman paineen ja tuoton mukaan
jotka molemmat on mitattavissa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#37
Jos omistaa lypsykoneen joka lutkuttaisi sykkivää alipainetta. ;D

Minulla on konsti. Toinen bensansyöttö ja letkulla tuon pumpun nestepatsaan korkeuden mittaus. Sen omalla alipaineella.  Senkin voi samalla tavalla mitata.

Kirkkaan letkun liittäminen toiseen ilman liitintä vaati tekemään sovitteen kutistesukalla. Parempi konsti on sisään menevä kova letku jota löysin rojuista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#38
Minä olen käyttänyt mm. verenpainemittareissa käytettyä kumipalloa.
Esim tuossa on paine/alipainetta tuottava kumipallo
https://www.bauhaus.fi/asennustyyny-winbag-nostokapasiteetti-135-kg.html?sku=61125760&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=&gclid=EAIaIQobChMIhr-pwt_f8AIVDwd7Ch3_hQ7-EAQYByABEgJbOfD_BwE

Sillä voi siis tuottaa pientä ali ja ylipainetta.
Joka soveltuu esim tiiviystarkastuksiin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#39
Pumpun tuotto on 55 cc/min 1700 k/min kertoi huoltokirja. Uusi on malliltaan sama mutta korvakkeet on eri paikoissa.

Tuli mieleen kytkeä uusi pumppu sarjaan vanhan kanssa, ainakin kokeeksi. Jos vanha ei ole tukossa se läpäisee bensaa. Vika voi olla kovettunut läppämuovi?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#40
Vanha pumppu nosti noin puoli metriä mutta letku tyhjeni kun sammutin. Uuudessa pumpussa on yksisuuntaventtiili läppien lisäksi. Uudelle pumpulle löytyi kolo. Jätän vanhan paikoilleen. Tankissa on erikoisletku eri paksuisilla päillä ja 90/180 mutkalla. Tein liitoksen normaaliletkulle.

Imukorkeus riitti kun pumppu on kaasarin yläpuolella. Epäilin kun vanha on tankin tasossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Pistä linkki uuteen pumppuun. kts
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Kaunis kuva, arvoitukseksi jäi, mistä tuommoisen voi tilata.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#44
Siitä on vuosi kun tilasin. Varmaan ebaystä.

https://www.ebay.com/itm/182525844547
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04