Kirjoittaja Aihe: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys  (Luettu 4569 kertaa)

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6550
  • Professional mechanic emeritus
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #15 : 21.06.19 - klo:14:10 »
Mitä minulla on kokemusta , niin noissa kiinalaisissa 4-tahtivehkeissä hyvät paineet on 7-9. Siis hyvässä kunnossa olevissa.
2-tahtivehkeissä 9-11 . esim. Peugeot , Keevay , Piaggio.

Väärinpäin muistit, kaksitahtiselle kelpaa 7--9 , nelareissa pitää olla min 9--11
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20436
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #16 : 21.06.19 - klo:14:14 »
Nelarin täytös on parempi. Siksi suurempi paine.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!

Poissa tapiovuorent

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 546
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #17 : 21.06.19 - klo:19:41 »
En muistanut väärin.
En ole kyllä varsinainen ammattilainen.
Olen korjannut vain , noin 50kpl. 4-Tahtimoottoria . Suurin osa kiinalaisia 139QMA/ B moottoria .
Noin 25 kpl. 2-Tahtisia : Piaggio, Italjet,Aprilia,Keeway,Generic,Peugeot,yms.

Poissa Magnus6

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #18 : 26.06.19 - klo:10:14 »
Moi taas
Pientä päivitystä, mittasin puristukset uudestaan ja kääntämällä kaasua nousi 8 bariin=lienee ok.seosruuvi säädetty tipsin mukaan, ryyppy toimii.napista ei käynnisty lainkaan kylmänä, lämpimänä kyllä mutta tämä ei ole ongelma lainkaan.hyvin on startannut (ekalla polkaisulla) ,katsotaan mitä tulevaisuus tuoo.kiitokset kaikille vastanneille ja mukavaa kesää.terv Magnus

Poissa Magnus6

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #19 : 26.06.19 - klo:10:17 »
Ja vielä, pickupin ja vauhtipyörän rako 0.7 mm tulkin mukaan

Terv Magnus

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6550
  • Professional mechanic emeritus
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #20 : 26.06.19 - klo:14:21 »
8bar on jo hyvän puolella, ja todennäköisesti paranee kunhan tulee kilometrejä.
Pick-up välys saisi olla mieluusti 0,4-- 0,6mm.
Tee akun miinuksesta, lyhyt, n6 neliömilliä lisäkaapeli moottorin runkoon,
saattaa parantua startillakin käynnistyminen, ja puristuspaine mittauksen tuloskin.
Kuinka paljon seosruuvi nyt on auki, kiinniasennosta,
onko tyhjäkäynti moottorin lämmettyä (n 10min) pieni vai suuri.
« Viimeksi muokattu: 26.06.19 - klo:15:28 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa MORPA

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 737
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #21 : 30.06.19 - klo:01:51 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka paljon nelarikymcossa on kaasuläpän asennolla väliä kun se juuttuvakurkkuinen kaasutin toimii kuten toimii? Ku mun mielestä se ottaa sen toisen vertailupaineen kaasuläppää ennen ja toisen juuttuvakurkkuisen luistin jälkeen, et voisko se toimia aivan toisinpäin, eli kaasu kiinni olis luisti ylhäällä ja kaasu auki luisti alhaalla? Mä en oikeasti tiedä enkä nyt jaksa hakea tuolta kaasutinta tutkittavaksi niin siksi kysyin :)

Koko CVK on sellainen laite, että sen vois korvata jollain loogisemmin toimivalla kaasuttimella, mutta kun se kuitenkin toimii niin olkoon.
Liikennesika.

Poissa Magnus6

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #22 : 30.06.19 - klo:18:15 »
Moi, kiitokset konenikkarille tipseistä.ilmaruuvi auki1.4 varvia  ja kun kone lämmin niin tyhjäkäynti alhainen ja tasainen.katson jos saan pickupin vielä lähemmäksi.ja laitan kaapelin vielä akun miinus napasta runkoon.terv Magnus

Poissa Magnus6

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #23 : 10.08.19 - klo:11:49 »
Moro, pientä päivitystä tähän. Jännitinsäätimen vaihdon jälkeen toimii nyt (toistaiseksi) niinkuin pitää


Poissa Magnus6

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #24 : 01.04.20 - klo:14:56 »
Moro taas, on tää ihme veijari. Viime kesänä kun oli tosi lämmin skode toimi moitteettomasti. Jos oli kylmenpää kun +20 niin ei lähtenyt käyntiin. Tarvikekaasari paikalla ja saa käymään jos tallissa ollut, jos jättää ulos niin ei millään. Vakio pääsuutin 84 ja tyhjäkäyntisuutin 30. tämä vaihdettu 50 .olen yrittänyt suuttimilla 80-98 aina vaan sama lopputulos. Siis kun tyhjäkäynnistä vääntää kaasua niin vain booaaa. Mitä seuraavaksi?

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20436
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #25 : 01.04.20 - klo:16:41 »
http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=4535.0

Tyhjäkäynti vaikuttaa ryypyn toimintaan. Sekin on voinut jumia kiinni asentoon. Hyvin harvoin.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!

Poissa Remy

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #26 : 02.04.20 - klo:11:30 »
Oletko tarkistanut että iskeekö tulppakipinää kun kylmänäkäynnistät,jos polkasemalla lähtee hyvinkäyntiin niin tuntuis että virta ei enään riitä tulpalle sähköstarttauksessa??

Poissa Magnus6

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #27 : 02.04.20 - klo:18:18 »
Moi

juu,polkimella yleensä starttailen.jos ulkona ollut niin polkimella/startilla yrittää käyntiin niin käy 2 sekunttia ja sen jälkeen..håhhå, tuska saada käymään uudestaan.ps tutkin ryypyn.voiko se olla niin ett kaaarissa on vikaka vaikka uusi? terv Magnus

Poissa Kari69

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #28 : 06.05.21 - klo:10:08 »
Tuossa edellä on paljon kerrottu ongelmista startata kylmänä ja erilaisia vihjeitä sen korjaamiseen. Vihjeistä puuttuu minusta ehkä tärkein syy tuohon ongelmaan. Minun mopossa oli sama murhe ja sain sen kuntoon.

Usein puhutaan siitä, että tyhjäkäyntisuutin on tukossa. Onhan suuttimen reikä vain noin 0,3 mm, joten se tukkeutuu helposti. Kylmästartissa kuitenkin rikastimen toiminta on välttämätön. Vaikka itse rikastinelementti toimisikin, niin se ei vielä riitä. Rikastin saa pensaa oman suuttimen läpi, joka on aivan uimurikammion pohjalla. Sen  reikä on hyvin pieni kuten tyhjäkäyntisuuttimessakin, millin kymmenesosia. Koska tämä suutin on pieni ja aivan uimurikammion pohjalla, se tukkeutuu helposti. Suutinta ei voi irrottaa, joten sen läpi ei voi tiirata nähdäkseen, onko se tukossa. Niinpä tukkeutuminen voi jäädä helposti huomaamatta.

Suutinta voi avata puhaltamalla ilmaa uimurikammion kautta suuttimeen. Sen jälkeen voi laittaa uimurikammioon hieman pensaa ja puhaltaa ilmaa ryyppyelementin aukosta. Jos ilma kuplii uimurikammiossa, niin suutin on auki, ainakin osittain.

Olen tältä foorumilta oppinut ryyppyelementin toimintaperiaatteen. Tässä se on vielä kertauksena. Elementissä on neula, joka sulkee ryyppyvirtauksen. Neulaa ohjaa jousi ja lämpöpatruuna. Jousi nostaa neulan ylös ja avaa kanavan. Lämpöpatruuna saa koneen käydessä sähköä, jolloin se paisuu ja laskee neulaa ja kanava sulkeutuu. Kylmällä koneella kanava on auki jousen ansiosta. Jos patruuna ei saa sähköä koneen käydessä, niin se on koko ajan kylmänä ja ryyppy on jatkuvasti auki.

Mittasin patruuna vastuksen ja se oli noin 15 ohm. Se ottaa siis virtaa noin 12/15=0,8 A ja tehoa 0,8x12=9,6 W eli pyöreästi 10 W.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20436
Vs: Kymco 4 t vm 2011 kylmäkäynnistys
« Vastaus #29 : 06.05.21 - klo:10:32 »
Ryypyn vastus on pilleri joka voi hapettua kuten kerran avattuani huomasin. Putsattuna toimi taas. Avaaminen voi olla vaikeaa ja muovia ei saa vauriottaa. Säätö on sen pituuden säätö, joten se on mitattava ennen avaamista. Johdot on sukitettava ja kiinnitettävä hyvin. Kaasarin huollon kannalta kaivamatta löytyvä liitin on kätevä.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!