Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kisbee projekti

Aloittaja miccomus, 06.10.18 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

miccomus

#15
Vilkkukytkin on "oksentanut" toimintansa ulos ja haluaisin vaihtaa vain pelkän kytkimen.

Tuleeko noissa kaasuttimen korjaussarjoissa yleensä mukana kiihdytyspumpun jousta? Ja onko jostain saatavilla Kisbeen alkuperäiseen kaasuttimeen korjaussarjaa? Kiinalaisia kyllä löytyy mutta niissä taitaa olla vähän erilainen toteutus?

Minkäkokoiset puslat menee moottorin runkoon?

MORPA

En nyt aivan varma ole, mutta tuo taitaa olla ihan geneerinen gy6-moottorinen skootteri. Eli noista kiinanroinista voi tilata useemmankin kahvan niin eiköhän jostain osat sovi. Ei noi osat ole oikeasti mitään huonoja, eikä kalliita. Kymcon osat ei taida sopia.

Ihan perus kinkki se taitaa olla, vähän vaan laadukkaampi ja tarkemmin rakennettu, mutta ei mikään Kymco kuitenkaan :P

Ja minähän olen melko merkkiuskollinen, että siltä pohjalta mietit jos edes asiaa viittit miettiä ;)
Liikennesika.

miccomus


Coastside

#18
Vanhan saa kappaleina pois mutta uuden asennus vaatii prässin tai pultilla vedon niin että laakerin sisäkehä on tuettu. Perän akselilla sen voi koettaa työntää sisään? Laakeri akselille ja takavari perään ja mutterilla työntöä.

Vaihto on riskialtis ja vain pakkotilanteessa suositeltavaa. Sitä tarvitaan vai tyhjäkäynnillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

No vähän ohkaiselta tuo näytti ja näin käsitinkin että vaan tyhjäkäynnillä joutuu töihin. Eli antaa vanhan vielä rullailla :)

konenikkari

#20
Jos niin onko tämä oikea koko?
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/3902


Ei ole, ko laakeri on tarkoitettu enska, ym mopon vaihteistoon.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

Etujarruhan on hydraulinen niin onkos jarrunesteen vaihtotyössä mitään ihmeellistä? Kansi auki ja uutta nestettä tilalle samalla kun satulasta ruuvi auki/kiinni?

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: miccomus - 22.10.18 - klo:10:54
Etujarruhan on hydraulinen niin onkos jarrunesteen vaihtotyössä mitään ihmeellistä? Kansi auki ja uutta nestettä tilalle samalla kun satulasta ruuvi auki/kiinni?
Suosittelen vaihtamaan niin että imaiset esim lääkeruiskulla tuo säiliön tyhjäksi. Laitat tilalle uutta ( oikeanlaista DOT4 vai DOT5) nestettä, tuo yleensä riittää. Se neste mitä jää satulaan ja letkuun on noin 1/4 tilavuudesta. Nesteen vaihdon tarkoituksena on saada nesteeseen imeytynyt vesi pois järjestelmästä ja tuo säiliön sisällön vaihtaminen auttaa asiaan. ( voi tehdä vaikka 2 kertaa). Paras tapa on kuitenkin on vaihtaa koko neste. Letku satulassa olevaan ilmausruuviin ja säiliön kansi auki, ilmausruuvi auki ja valutetaan nestettä kunnes säilö on lähes tyhjä ruuvi kiinni. Täytetään säiliö ja ruuvi auki valutetaan kunnes säiliö on taas lähes tyhjä, ruuvi kiinni ja täytetään säiliö oikealle tasolle.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

miccomus

#23
Noniin eli jarrunesteen vaihto menee ihan perinteisesti ja siitä selvittäneen.

Tässä seuraavat kysymykset:

1. Mites jos tässä talven aikana vielä innostunut tekemään koneelle laakerointia niin onnistuuko esim. kampiakselin laakerien vaihto?

2. Variaattorin hihna ja rullat vaihdettu. Silti lähdössä tulee värinää niin olisko se sitten kytkin?

3. Alkuperäisestä kaasarista puuttui aika paljon osia ja tilasin uuden mallia kiina metallikannella. Nyt tyhjäkäynti seilaa välillä ja täydellä kaasulla ei jaksa mennä edes takarengas ilmassa eli laihalle menee. En huomannut tarkistaa vanhasta suuttimien kokoa. Muita ideoita?

miccomus

Missäs kaikki skootterien ruuvailijat on?

konenikkari

Totta, minäkin olen huolissani  ;) kun lapset tai lapsenmieliset on hiljaksis, ne yleensä tekee pahojaan  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

#26
tääl ollaan.. ;D kytkimen värinä voi johtua epätasaisesti ottavista kytkinpaloista.  ei kannata vanhaa kaasaria hävittää siitä voi saada juuri sopivat suuttimet. noissa kiinakaasareissa voi olla minkä kokosia vaan. usea täällä tehnyt että vaihtanu uuden kaasarin ja valittanu kun ei toimi, ei tietenkään toimi kun ei oo siirtäny vanhoja  toimivia suuttimia siihen uuteen.

tapiovuorent

Tyhjäkäynnistä kommentti. Jos jollakulla on tietoa kiinankaasarista , jolla saadaan täysin tasainen käynti ,niin kertokoon. Aika montaa eri kiinankaasaria olen säätänyt , enemmän tai vähemmän "heijaavaa" tuo käynti pakkaa olemaan. Jos mopo kuitenkin pysyy käynnissä , niin  "haittaneeko" tuo mitään .

Coastside

#28
Minulla on aavistus ettei se johdu kaasuttimesta vaan variaattorista. Kun kierroset eli teho kasvaa, se katoaa. Hihnan värähtely vaihtelee samalla tavalla. Selviäisi poistamalla hihnan.

Toisaalta kun hankin uuden kaasarin ja putsarinkotelon, on käynti tasaista. Ryypykin menee selvästi päälle ja pois.

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Tyhjäkäynnin seilaamisen syy löytyi bakeliittipalasen o-renkaasta ja nyt se toimii. Samaten kuten tuossa kirjoiteltiinkin niin lähdön värinät katosivat uudella kytkimellä.
Ainut vika on enää täyskaasulla puutuminen ja kaasua pumppaamalla skootteri kiihtyy paremmin. Seosta säätämällä korjaantuva?

Sitten tuo kampiakselin laakerointi?