Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vilkkureleen korvaaminen tarvikereleellä

Aloittaja kestosippi, 06.05.16 - klo:09:05

« edellinen - seuraava »

Kinkster

Itse itselleni vastaten, 2-napaisen tarvikerelen tosiaan saa kytkettyä Palosella ohjeiden mukaisesti about.

Tuossa banggoodin tai vastaavassa ei ole merkattuna mikä pinni on mikäkin mutta vastaavissa laitteissa ne menee näin:


Yleismittarilla ed. viestini kolmannesta kuvasta mitattuna johdot menevät niin, että musta menee akun +:lle, harmaa kytkimelle ja vihreä on maa. Huom. kuva ei ole Agilityn johdoista vaan Baotianin.
2-napainen kytketään tuohon niin, että X menee +:aan ja L kytkimelle.
Saatan olla väärässäkin. Mutta kyllä tuo tarvikerele toimi noin. On vaan ihan pirun ärsyttävä rekanperuutuspiipitys tuossa relessä. Nyt ymmärrän jengin äkäisyyden ko. ääntä kohtaan. Ei tuota voi suositella kyllä kenellekään.

Agilityssa ehkä menee nuo piuhat erijärjestykessä vaikka värit pitääkin kutinsa. Pystyiskö joku osaavaisempi tuon vahvistamaan?
http://www.49ccscoot.com/manuals/Kymco_Agility_50_Service_Manual.pdf
Jos tuota manuaalin johdotusdiagrammia 1-20 katsoo niin siinä mielestäni piuhat menee:
Maa (vihr.), + (musta), Kytkin (harmaa)

Palosella

Hyvä, että toimii. Minusta ei ole väliä, kummin päin johdot kytkee tuohon tarvikereleeseen.

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 29.06.16 - klo:14:26
Hyvä, että toimii. Minusta ei ole väliä, kummin päin johdot kytkee tuohon tarvikereleeseen.

Toisinpäin kun laitoin vahingossa kerran niin paloi vilkut kokoaika.

Coastside

Tilasin ebaystä viiden setin piezo summereita kolmella eerolla josko sillä saa merkkiäänen. Jos rääkyy niin käärin johonkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#19
Asennus toi esiin hyvin ärsyttävän piirteen: kun virta on päällä kuuluu: ping ping... ja kun vilkuttaa piip ping piip...

Relettä en voi vaihtaa koska ledit tuollaisen vaatii. Taitaa vaatia oman releen tuo piippari? Virran se saisi toisen releen lähdöstä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#20
Kokeilen vihreää lisälediä peilinvarressa jossa se tosin sykkii valoa jo kun virrat ovat päällä. Laitoin silikoniletkun ledin päälle pehmentämään valoa. Sen kirkkaudensäädöksi teippasin puolet mustalla teipillä jolloin sen kierto peittää osan kohti näkyvästä valosta.

Kokeilin relettäkin joka naksuu vaikkei vilkut ole päällä.

Peilinvarsi on oiva paikka merkkivaloille. Peiliä vilkuillessa näkee nekin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Löytyi piippaileva ledirele jolla korvasin huonon merkkivalon jota ei aina ehdi katselemaan vaikka olisikin näkökentässä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Löysin naksuvan ledi vilkkureleen kymcoon. Pitää asentaa lampun koteloon että kuulen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.03.20 - klo:16:17
Löysin naksuvan ledi vilkkureleen kymcoon. Pitää asentaa lampun koteloon että kuulen.

Mä ainkin nimenomaan haluan eroon noista äänekkäistä releistä.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 18.03.20 - klo:16:55
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.03.20 - klo:16:17
Löysin naksuvan ledi vilkkureleen kymcoon. Pitää asentaa lampun koteloon että kuulen.

Mä ainkin nimenomaan haluan eroon noista äänekkäistä releistä.
Minä kytken päältä kun alkaa ärsyttämään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

minä en tykkää taas niistä kenellä kaksipyöräisessä se vilkku vilkuttaa kilometritolkulla  ;D

Palosella

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.03.20 - klo:19:44
minä en tykkää taas niistä kenellä kaksipyöräisessä se vilkku vilkuttaa kilometritolkulla  ;D

Jos on niin hajamielinen, että unohtaa sammuttaa sen vilkun käätymisen jälkeen, kannattaa miettiä koko skootterista luopumista.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 18.03.20 - klo:21:39
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.03.20 - klo:19:44
minä en tykkää taas niistä kenellä kaksipyöräisessä se vilkku vilkuttaa kilometritolkulla  ;D

Jos on niin hajamielinen, että unohtaa sammuttaa sen vilkun käätymisen jälkeen, kannattaa miettiä koko skootterista luopumista.
Uskotko että tietyömontut aidataan kirkkain värein ja laitetaan varoitusvilkkujakin! Ne ei luota että kaikki huomaa auton menevän montun!
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Esim Volvo Amazon vilkkurele pitäs tuohon sopia eikä piippaile, ledi vilkut vaatii tuossa lisä vastuksen.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

mopotinx3

Naksuttava vilkkurele on ehdoton valinta, niin ei jää vilkku vahingossa päälle.Se kustansi Aliexpressissä jotain 2 euroa kotiin tuotuna. Keväällä näkee paljon motoristeja, jotka vilkuttavat koko ajan risteyksestä toiseen. Tämä voi aiheuttaa vaaratilanteen, jos autoilijat uskovat sitä merkinantoa.
Jos nakutus häiritsee liikaa, voin laittaa teipin sen kaiuttimen(reiän) päälle vaimentamaan ääntä.
Aprilia Sportcity One 50 4t