Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vinkki osasto

Aloittaja PappaSkootteri, 12.09.11 - klo:15:21

« edellinen - seuraava »

mao

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 10.06.20 - klo:08:40
Kävin Hyvinkäällä katsomassa käytettyä Honda SW600 skodua.. koneessa merkittävä öljyvuoto jossain ?? moottori altapäin kauttaaltaan öljyinen ja koeajon aikana tuli lisää.. myyjä vakuutti tietämättömyytään vuodosta ja sen syystä  ::) ::) ::) Koneessa tuoreet öljyt ja kuitenkin ihan alaviivan tuntumassa.
Olis muuten tullut ostettua mutta myyjän suhtautumisen takia jätin ostamatta..

Onko kyseessä tämä honda? https://www.nettimoto.com/honda/fjs600/2548934
Vähän heräsi mielenkiinto, mutta jos tämä niin ei kiitos. Luultavasti kone jo kärsinyt öljyn vähyydestä, laakeri vaurio todennäköinen.

viisnelonen

#436
Joo, juuri tuo. On siisti ja käy hyvin. Kävin vetään kunnon lenkin motarilla. Mua jäi ihmetyttään moinen vuoto.. olisko esim venakopan tiiviste jäänyt pahasti kun venoja säädetty ? On lisäksi viron tuontia ja huoltodokumentit lähes olemattomat. Luulen että on myynnissä juurikin tuon vuodon takia !
Ko skodulla ajettu viime vuosina olemattoman vähän ja ulkoasu tukee tätä.
Onneksi ei myyjä ollut halukas asiaa edes tutkimaan.. sillä ostin tänään 650 burgmanin ja 200 km siirtoajon jälkeen tuntuu tosi hyvältä minkä kyllä jo päättelin pelkästään huoltodokumenttien perusteellakin.

Tuossa on öölin tason tarkastamisessa sekin miina että tikkua EI kierretä kiinni vaan tikku vain käytetään ns huulilla minkä jälkeen öölin taso luetaan tikusta. Jos sen tekee väärin niin virhettä tulee juuri ala-yläviiva välin verran.. ja kun sen sitte päästää muka alaviivaan niin taso onkin jo aika alhaalla.. Owners handbookia ei ollut ja myyjä oli huuli pyöreenä kun otin em asian esille eli never heard.. ollut hänellä kuitenkin papereiden mukaan monta vuotta

Edit: Näkyy nyt pesseen moottorin ja lisätty altapäin otettu kuva ..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

mao

Heti tuossa ensimmäisessä kuvassa, näyttää oleva öljytippoja kiveyksellä. Taidan jättää välistä ja jatkaa etsintää.

viisnelonen

En usko moottorivaurioon mutta se että omistaja ei osaa öljyjä katsoa oikealla tavalla herättää huolestusta enemmänkin.. ei se mielestäni paljoa vuotanut ja ilmeisesti vain käynnin aikana koska tallin lattialla oli vain lauma yksittäisiä tippoja. Luultavasti ns yläpään vuoto mutta hämmästyttävästi oli koko moottorin pohja ollut öljyinen, osin jo kuivunutkin. Mielestäni ko yksilössä on ainesta hyväksi skoduksi mutta kun en lievääkään projektia kaipaa niin jätin sen sikseen.

Ja nyt kahta eri B650:stä ajaneena totean että SW600 muistuttaa mitoiltaan,rengastukseltaan sekä ajotuntumalta enemmän B400:sta kuin 650:stä..
Kulkupuolessa ei oo mitään vikaa.

taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

lehtijussi

Kysyin tuosta hondasta... mm. Onko huollettu liikkeessä vai itse, Kuluttaako öljyä, onko perässä tai koneessa öljyvuotoa esim. tiivisteen välistä...

Vastaus: "Huollot tehty itse pyörät on eri kuntoilua"
Ota ny sitten tosta selvää! :o Ei ainakaan kerro mahdollisista vuodoista mitään. Taitaa olla -en tiedä, aika velmu kaveri.

viisnelonen

taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

https://youtu.be/yorwSsGoJac

Hondalta uusi nostalgiakevari. Helppo maastokulkija.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Menkääs joku osaava hakemaan pois, tai koht menen mie....
https://www.nettimoto.com/piaggio/x9/2563764

Coastside

Siitä on ainakin 30 heppaa karannu laitumille jos 80 kulkee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

VariJari

Hieno olis x9.. jos olisin lähempänä niin kurkkaisin heti. Moderni ruiskupelin kunnostus voi toki tulla kalliiksikin jos joutuu uusimaan ruiskun, ohjausyksiköitä tms. Voi toki olla helppokin, ei voi näkemättä tietää.
Harrastelussa: bt49qt-12

Palosella

Lainaus käyttäjältä: VariJari - 12.07.20 - klo:22:46
Hieno olis x9.. jos olisin lähempänä niin kurkkaisin heti. Moderni ruiskupelin kunnostus voi toki tulla kalliiksikin jos joutuu uusimaan ruiskun, ohjausyksiköitä tms. Voi toki olla helppokin, ei voi näkemättä tietää.

Tosi harvoin noissa ruiskuissa vaan on mitään vikaa. Aivan turha on pelätä  ;D Itse en edes kaasaripeliä enää ottaisikaan.

viisnelonen

"Tosi harvoin noissa ruiskuissa vaan on mitään vikaa. Aivan turha on pelätä"

Samaa mieltä.. mutta yhden xysin kokemuksella sanoisin että jos haluaa sadekeleilläkin ajella tai ei ole skodulle katosta/tallia niin saattaa Piaggio (x9) teettää sähkötöitä. Ei välttämättä ajoa estäviä mutta kiusallisia silti.
Jos yleensäkään 1 pyttyistä niin sitten ehdottomasti ruiskupeli. On se käyntiinlähtö ja liikkeellelähtö heti startista ihan eri tasoa kuin kaasutinkoneella.
Samoin kuin kaasuunvastaaminen ja käynnin tasaisuus.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 15.07.20 - klo:18:43
Lainaus käyttäjältä: VariJari - 12.07.20 - klo:22:46
Hieno olis x9.. jos olisin lähempänä niin kurkkaisin heti. Moderni ruiskupelin kunnostus voi toki tulla kalliiksikin jos joutuu uusimaan ruiskun, ohjausyksiköitä tms. Voi toki olla helppokin, ei voi näkemättä tietää.

Tosi harvoin noissa ruiskuissa vaan on mitään vikaa. Aivan turha on pelätä  ;D Itse en edes kaasaripeliä enää ottaisikaan.

On minulla ollut Piaggion 250cc ruisku skode.. Kaverilla oli tyttärelleen ruisku moposkode, jonkun ajan päästä ruisku meni jotenkin pipiksi ja pitkienkään selvittelyjen perusteella ei löytynyt muuta korjaus vaihtoehtoa kuin ruisku/ohjausyksikkö, kalliimpi varaosana kuin itse mopo :)
Riski se on tuokin jos halpaa luulee ostavansa :) Touhutonni sietää olla taskussa.
Harrastelussa: bt49qt-12

jwalk

#448
Joo, kyl minäkin tuon taidan jättää bäliin...Kylhän tässä silti nälkä ois, päivittää 250cc väh. 400cc.
Ja tulee tapahtumaan. syksyllä on ostajan markkinat.
Malagutillekin on ostaja valmiina ja tarjottu järkisumma, joten,,,

viisnelonen

#449
 "Kaverilla oli tyttärelleen ruisku moposkode, jonkun ajan päästä ruisku meni jotenkin pipiksi ja pitkienkään selvittelyjen perusteella ei löytynyt muuta korjaus vaihtoehtoa kuin ruisku/ohjausyksikkö, kalliimpi varaosana kuin itse mopo"

Ei ne täysin vikaantumattomia ole tietty ruiskutkaan.. 
Oliskohan tuo kyseinen moposkodu ollut 2T malli ?

Edit: Mikäli oli 2T malli niin en enempiä ihmettele koska 2T ja 4T ruiskukoneiden polttoainejärjestelmät eroaa niin paljon toisistaan..
        Tuo 2T on vika-alttiimpi. Siinähän bensa sumutetaan lopuksi paineilmalla sylinteriin joten komponentteja ja vuotopaikkoja on enemmän.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250