Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterin käynnistys/käymisvika! (Zongshen) EDIT: selvitetty

Aloittaja haaparanta, 03.08.10 - klo:13:47

« edellinen - seuraava »

haaparanta

Eli skootterini (Zongshen merkkinen 4t kiinanihme) ei käynnisty sähköstartilla eikä polkemalla. Joskus se kyllä käynnistyy (kummallakin) ja sillä pääsee ajamaan jonkin matkaa kunnes sammuu ja pienen odottelun jälkeen käynnistyy uudelleen mutta ei vieläkään pysy käynnissä. Usein mopo ei lähde enään käymään moneen tuntiin. Toisinaan skootteri toimii täydellisesti. Joitakin asioita olen jo koittanut katsella ja voin tähän sanoa että, bensatankki on vähän yli puolillaan ja katsoin myös bensansuodattimen joka ei ole siis tukossa. Bensansyöttö toimii hyvin. Alipaineletku ei jää puristuksiin mihinkään väliin joten vika ei voi johtua siis siitäkään. Sytytystulppa on uusi eikä siinä siis vikaa pitäisi olla. Tyhjäkäynti on OK eikä imukaulakaan vuoda kaasuja. Akku toimii moitteettomasti ja se on juuri ladattu. Katsoin myös ilmanputsarin joka näytti olevan OK. Imu- ja pakoventtiilitkin katsoin ja säädin (0.05 ja 0.08). Tätä vikaa aiemmin ilmeni sellaista vikaa että mopo hyytyi eikä kulkenut kuin vajaata 40 km/h (vrt. huippunopeus omaan mittariin ~70 km/h).

Olisi todella hienoa jos osaisitte auttaa ongelmani kanssa. Itseltäni on ideat loppu.

-Haaparanta

Coastside

Vaihda tulppa. Jos vika jatkuu irroita ja puhdista kaasari ja katso kalvon kunto ja tiiviys ennen irroitusta, jos se sen ajan käy tyhjäkäyntiä, niin suihkuta jotain butaania kaasarin päälle ja sen putkiston paikkeilla. Jos imuvuotoa on, käynti muuttuu kun se saa palavaa seosta vuodon kautta. Ilmaruuvia kannattaa avata 1 1/4 ja tyhjäkäyntikerrokset, jotka vaikuttaa myös käynnistymiseen. Sellainen reipas, mutta takapyörää pyörittämätön tyhjäkäynti valot päällä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

haaparanta

Tulppa on uusi ja kaasari puhdas. Kalvo on OK. Vaihdoin CDI:n ja nyt tuntuisi toimivan. Varmuuden vuoksi kokeilin starttailla vanhalla että uudella CDI:llä vuorotellen pariinkin otteeseen, vanhalla ei lähtenyt käyntiin mutta uudella lähti laakista. En kyllä voi uskoa että vika olisi yksin siinä ollut. No mutta kyselen vielä mikäli vikaa vielä ilmenee. Kiitos vastauksesta. :)

-Haaparanta

ckolli

Lainaus käyttäjältä: haaparanta - 03.08.10 - klo:16:42
Tulppa on uusi ja kaasari puhdas. Kalvo on OK. Vaihdoin CDI:n ja nyt tuntuisi toimivan. Varmuuden vuoksi kokeilin starttailla vanhalla että uudella CDI:llä vuorotellen pariinkin otteeseen, vanhalla ei lähtenyt käyntiin mutta uudella lähti laakista. En kyllä voi uskoa että vika olisi yksin siinä ollut. No mutta kyselen vielä mikäli vikaa vielä ilmenee. Kiitos vastauksesta. :)

-Haaparanta

Meillä oli moisia vikoja myös. Tulpan vaihto (olet vaihtanut) tulpan hattu ja johto vaihtoon, samoin kaikki polttoaineletkut ja jo alko futaa peli. Kiinaihmeiden piuhat ja hatut ym bensaletkut on kertakäyttökamaa lännen gasoilla ajaessa.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: haaparanta - 03.08.10 - klo:13:47
ja sillä pääsee ajamaan jonkin matkaa kunnes sammuu ja pienen odottelun jälkeen käynnistyy uudelleen mutta ei vieläkään pysy käynnissä. Usein mopo ei lähde enään käymään moneen tuntiin.
Aika selvä CDI tai puola-vika. Nyt CDI. Hyvä että selvisi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.