Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Teknisiä ongelmia

Aloittaja 8190145, 28.06.07 - klo:21:24

« edellinen - seuraava »

JS24

Skootteri seisoi keskituella eikä pikkujalkaa ole pahemmin käytetty. Katsoin jalkoja enkä löytänyt niistä mitään sähköosia eli tässä mallissa syy ei löydy sieltä.

Nyt on myös venttiilit säädetty mutta vieläkään ei käynnisty.

Seuraavaksi pitää tosiaan tutkia sähköosia vielä tarkemmin.

fillaripongari

#31
No johan taas kiinalainen tempun teki, tai sitten joku muu? olisiko joku lorauttanut pensan sekaan sopivasti jotain? pääsekös sinne tankille ilman avaimia? ja onhan se pakoputki auki? ettei vaan ole jotain tungettu sinne? eli ilkivallan mahdollisuutta tässä haen.

Baotian

Onkohan siinä vielä peltinen tulpanhattu ?

Samppa

#33
Eihän kaasari tulvi?

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=32.30

Lukaseppas myös toi seuraava ketju lävitse, josko löytyis vinkkiä (vaikka tilanne täysin eri ja ei nyt varsinaisesti tähän liity)...

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=179.0
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

JS24

Toi ilkivaltajuttu tuli munkin mieleen mutta tankin korkki on lukollinen. Kaikesta huolimatta laitoin tankkiin uudet bensat. Pakoputkeenkin katsoin ja siellä ei ole tukosta.

Peltistä tulpanhattua ei ole alun perin ollut eikä siis ole nytkään. Mittasin puolan, tulpalle tulevan johdon ilman hattua ja hatun kanssa. Kaikki vastukset olivat ohjearvoissa.

Kaasarin neulaventtiilin toiminta on tarkastettu silloin kun kaasari oli irti puhaltamalla bensan tuloletkuun ja liikuttamalla kohoa. Koho alhaalla ilma kulkee ja koho ylhäällä ei, eli kaiken järjen mukaan neulaventtiilin pitäisi toimia oikein.

Ketjuja on luettu sieltä täältä, joten läheskään kaikkea ei ole vielä kokeiltu.

kiinuri1

Sain skootterin käyntiin!!!Kone käy tosi siististi.Elikkä,lämmitin kaasupillillä tulpan tosi kuumaksi ja ruuvasin sen nopeasti tulppa-avaimella paikalleen ja eikun starttaamaan.Kone hörähti heti käymään ja toimii nyt hyvin.Siis kaikkea kannattaa näköjään kokeilla.Ja niinkuin Samppa aikaisemmin totesi,että jos moottori ei käynnnisty kannattaa aina vaan kokeilla uudestaan.

Missähän oli loppujen lopuksi vika,kun näin paljon joutui tämän asian kanssa pohtimaan ja askartelemaan?Kommentoikaa!! :D

Samppa

#36
Mielenkiintoista. Joskus lämpöarvoltaan liian kuumalla tulpalla seos voi syttyä ennen varsinaista kipinää, mutta tämähän ei nyt se pointti ole, koska tulppa ei lämmennyt moottorin käynnin seurauksena. Toki sait "tehostettua" patentillasi tulpan toimintaa em. mallin mukaisesti ja tässä tapauksessa hyvä että käynnistyi.

Jotenkin jäin nyt pohtimaan kuitenkin tuota Oikean kipinän riittävyyttä paineenalaisena. Voiko olla, että vika olisi kuitenkin tuossa? Täytyy taas muistaa, että ne puristuksethan oli kohdillaan. Ja onhan tulpan kärkiväli oikea?

Yksi vaihtoehto on tietysti se, että polttoaineseos ei ollut riittävän rikas syttyäkseen aikaan saatuun kipinään nähden. Automaattiryypyn toiminta?  Muuten seossuhde on varmasti kohdillaan, jos käynti on nättiä.

Ryypytitkö muuten moottoria manuaalisesti ennen käynnistysyritystä ruikkimalla bensaa sisään? Nyt ainakin imuventtiilikin toimii mallikkaasti.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kenzy

#37
Terve,

Tuossa kävin hakemassa uuden polttimon baotianiin, kun vasemman puoleinen ajovalo kärähti. Avasin katteet ja huomasin tuossa ohjauspylväässä pultattuna tuommoisen vastuksennäköisen pötkylän, joka kävi pirun kuumana. Johdot oli kieputettu siten, että yksi johto otti tuohon vastukseen hieman kiinni, ja sai aikaan aika kitkerän hajun. Vaihdoin polttimot, eikä valot enää toimi, olettaisin, että tuo etuvastus on kärähtänyt.... vai mikä on muiden analyysi? Parkit pelaa, ajovalot eivät, polttimot ovat tosiaan uudet ja piuhat on kiinni. Mittailin yleismittarilla tuota kuvassa olevaa vastusta, jossa pitäisi ainakin merkinnän mukaan olla 5.9 ohm vastus, mittari näytti nollaa..

Baotian BT49QT-12 vm. '07

A_sentaja

Se on siitten sökö, jos nollaa näyttää. Mikä tahansa vastaava vastus käy kunhan ohmi-luku pysyy samoissa rajoissa kuin alkuperäinen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Kenzy

Jep, kävin metsästämässä hämeenlinnan kaksi moottoripyöräliikettä, ja toisesta oli varaosakaverit koulutuksessa ja toinen juuri tänään suljettu. Perussäkää. Tarvii maanantaina koittaa metsästää uusiksi.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

OH2KV

Automaattirikastimen vastusta veikkaisin, se sijaitsee nimenomaan tuolla ajovalon liepeillä.

Ja vastusarvo lienee 5 ohmin luokkaa, olin näkevinäni pilkun tuossa välissä, 5,9 ohmia?

Voi, ja todennäköisesti onkin lämpötilariippuvainen vastus, NTC- tyyppinen.

Ei liity valoihin.
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

Kenzy

#41
Soittelin tuonne Baotianin valtuutetulle huoltajalle, joka sanoi, että tuo on ajovalojen etuvastus, ja käy normaalisti todella kuumana (sopii kuvaukseen), ja myöskin todennäköisin syy tuohon ajovalovikaan tällä hetkellä. Myöskin tuossa korjauskäsikirjassa on tuo osa esitelty ajovalojen vastuksena:



Sopii myöskin vastuksen tehonkestoarvo 30W hyvin ajovalojen 35W/35W-lukemaan, sekä linjaa tarkistaessa ajovalojen katkaisijan liitinnastasta löytyi signaali, kun sitä lähetti tuon vastuksen toisesta johdosta. Maalinja näytti olevan yhteinen tuolla vastuksella muiden liittimien kanssa.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Kenzy

Jaahas, laitoin jm-racingistä tulemaan, kun tuo yksi huoltosälli kehui, että tulee seuraavana päivänä tilauksesta. Takuutahan tuossa olisi vielä 10kk, mutta en jaksa lähteä tuollaisen osan takia puljaamaan, menköön nyt omasta pussista :P
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 08.09.07 - klo:13:08
Jaahas, laitoin jm-racingistä tulemaan, kun tuo yksi huoltosälli kehui, että tulee seuraavana päivänä tilauksesta. Takuutahan tuossa olisi vielä 10kk, mutta en jaksa lähteä tuollaisen osan takia puljaamaan, menköön nyt omasta pussista :P
Näinhän se on. Ilmat kun alkavat jo olemaan aika pimeitä, niin ei muuta kuin nopeasti kuntoon. Eipä niitä muita perusvikapaikkoja nyt niin hirveästi siihen jää, joko katkaisin, tai sitten polttimen kanta on huono (kai mittasit) ja eihän tuossa mitään sulaketta ole välissä?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kenzy

Mittasin juu nuo kaikki johdot ilman mitään polttimoita, ja täysin hengettömät on liittimet. Sulakkeita ei näkynyt matkalla ja signaali kulki piuhoja pitkin katkaisijoille tuolta vastuksen luota jne, toivotaan, että päästään näin vähällä ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07