Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Super 8 4-t lataus

Aloittaja jsr85, 30.09.21 - klo:00:10

« edellinen - seuraava »

jsr85

Cdi on tällainen.


Pitää tehdä lisämaadoitus runkoon vielä. Virtalukko on vaihdettu minun toimesta kun epäilin siinä olevan vikaa, ei muuttunut mikään vaikka laitoin ehjän paikoilleen.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Sille jännitteensäätimelle (kiinnitysruuvin alle) vois kans vetää oman maadoitusjohdon. Tai ainakin mitata käynnin aikana mahdollisen jännite-eron säätimen kuoren ja akun  -navan välillä. Ei sais olla kuin korkeintaan joitakin millivoltteja.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

Tässä mopossa taitaa olla sama sähkölaitteisto
kuin esim. kymco dink125.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Ei ole yleensä säätimen rungossa miinusta,
sensijaan säätimeltä lähtevä miinusjohto,
voi olla yhdistettynä mopon runkoon,se on syytä tarkistaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

#21
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.10.21 - klo:11:04
Ei ole yleensä säätimen rungossa miinusta,
sensijaan säätimeltä lähtevä miinusjohto,
voi olla yhdistettynä mopon runkoon,se on syytä tarkistaa.

Olis aika kumma jos siitä kuoresta ei miinusta löydy kun se on pultattu skodun runkoon..

Joo, tiedän kyllä että sitä runkomaadoitusta ei useinkaan käytetä virran vientiin mutta jos miinusjohdot/maadoitukset muualla hapettuu niin alkaa kuori toimia virtajohtimena ellei sitten ole täyseristetty kotelo.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

viisnelonen

Jos staattorilta tulevissa kolmessa  johdoissa ei ole käynnin aikana jännitettä A, johtojen (vaiheiden) välillä tai B, johtojen ja moottorin rungon välillä niin voi kait kiistatta sanoa että staattori on viallinen. Olis kyllä kumma että kaikki kolme käämiä olis kärähtänyt.

Asiaa sivuten kysyn jsr85:lta että kun siitä oli kipinä kadoksissa niin mitkä oli lopultakin ne toimenpiteet millä se kipuna löytyi ja sait sen käyntiin?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 30.09.21 - klo:00:10
Tyttärelle hain 13 mallin superkasin ja eihän tuo lataa akkua ollenkaan. Startti pyörii ja valot toimii ilman virta-avainta mut käynnistyy vain virrat on asennossa.
Miten tuossa mitataan staattori ja jännitteen säädin(ac vai dc?)? Staattorilta tulee kolme keltaista piuhaa nipussa jännitteen säätimelle josta akulle vihreä ja punainen.
Tein jo lisämaadoituksen akulla koneelle ja kaikki johdot olen mitannut että ovat ehjiä eikä ole oikosulussa.
Kerkesin jo vaihtaa myös virtalukon kun ajattelin ensin vian olevan siinä.

-Janne

Nyt minua kiinnostaa, mistä asiasta Janne päättelee, ettei laite lataa ollenkaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jsr85

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 03.10.21 - klo:13:21
Jos staattorilta tulevissa kolmessa  johdoissa ei ole käynnin aikana jännitettä A, johtojen (vaiheiden) välillä tai B, johtojen ja moottorin rungon välillä niin voi kait kiistatta sanoa että staattori on viallinen. Olis kyllä kumma että kaikki kolme käämiä olis kärähtänyt.

Asiaa sivuten kysyn jsr85:lta että kun siitä oli kipinä kadoksissa niin mitkä oli lopultakin ne toimenpiteet millä se kipuna löytyi ja sait sen käyntiin?

Eli ostin mopon tiedoilla ettei kipinää tullut. Kävin hakeen uuden tulpan ja tarkastelin liitokset läpi enkä löytänyt mitään merkittävää "vikaa" joka estäisi käynnin. Aikani poljin ja viimein käynnisty, eli joko tulpassa vika tai joku liittimen kontakti huono.

jsr85

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.10.21 - klo:16:06
Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 30.09.21 - klo:00:10
Tyttärelle hain 13 mallin superkasin ja eihän tuo lataa akkua ollenkaan. Startti pyörii ja valot toimii ilman virta-avainta mut käynnistyy vain virrat on asennossa.
Miten tuossa mitataan staattori ja jännitteen säädin(ac vai dc?)? Staattorilta tulee kolme keltaista piuhaa nipussa jännitteen säätimelle josta akulle vihreä ja punainen.
Tein jo lisämaadoituksen akulla koneelle ja kaikki johdot olen mitannut että ovat ehjiä eikä ole oikosulussa.
Kerkesin jo vaihtaa myös virtalukon kun ajattelin ensin vian olevan siinä.

-Janne

Nyt minua kiinnostaa, mistä asiasta Janne päättelee, ettei laite lataa ollenkaan.

Akusta mitattu jännite ei nouse kun käynnistää mopon. Ja niinku taisin kirjoittaakkin että  jännitteen säätäjältä punaisen ja vihreän väliltä tule 3.5-4v kone käynnissä.

jsr85

Tänään kerkesin hetken taistella kymco kans ja sainkin sen lataamaan, pistin suoraa jännitteensäätimen punaisesta hyppyjohdon akun plussaan ja heti puskee virtaa akulle, sähkökuvan mukaan johdotus meneekin jotakuinkin niin.

Jäljelle jäi vielä akun tyhjeneminen parkissa. Niinku aluksi laitoin, kello ja polttoainemittari on aktiivisia kokoajan kun akunkengät on kiinni. Onko helpoin ratkaista homma päävirtakytkimellä vai onko jollekin tuttu, jo ratkaistu ongelma?

Coastside

Minä laitoin TX60 liittimen akun johtoihin jonka nyppään irti, kun akku on satulan alla olevassa kotelossa. On litium akku, mutta lyijyiseenkin käy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#28
Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 10.10.21 - klo:00:49
Tänään kerkesin hetken taistella kymco kans ja sainkin sen lataamaan, pistin suoraa jännitteensäätimen punaisesta hyppyjohdon akun plussaan ja heti puskee virtaa akulle, sähkökuvan mukaan johdotus meneekin jotakuinkin niin.

Jäljelle jäi vielä akun tyhjeneminen parkissa. Niinku aluksi laitoin, kello ja polttoainemittari on aktiivisia kokoajan kun akunkengät on kiinni. Onko helpoin ratkaista homma päävirtakytkimellä vai onko jollekin tuttu, jo ratkaistu ongelma?

https://www.rollingwrenchdenver.com/products/gy6-charging-system-upgrade-kit-8-pole-to-11-pole-stator
Mopoosi on ilmeisesti jälkiasennettu tehokkaampi lataussarja.
Asennus ei ilmeisesti ole oikein onnistunut,
koska sarja on tarkoitettu 125cc kymcoon.
Tuohon hyppyjohtoon akulta säätimelle kuuluu sulake, ym ym
Tarvitset asiantuntevaa apua, missäpäin suomea mopo on.

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Meinaako tuo myyjä että 8 napainen roottori käy 11 napaiseen staattoriin?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04