Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

SF3 kysymyksiä

Aloittaja Tiger, 16.10.20 - klo:10:42

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Tommonen kierrosten leijuminen voi johtua ilmavuodostakin mutta tarkista nyt se luistin virheetön liikkuvuus, samalla tutki mahdollisia ilmavuotoja. Imukaula ja erityisesti sen kiinnitys sylinteriin ja kaasuttimeen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

puupeli

Lainaus käyttäjältä: Tiger - 11.08.21 - klo:19:32
Yksi juttu mikä siinä vähän vielä hiertää on että jos pitkän matkaa ajaa kaasu pohjassa ja sitten löysää kaasun niin kierrokset jää 4-5000 joksikin aikaa ja sitten vähitellen laskee tyhjäkäyntikierroksille. Kaasuvaijeri kyllä luistaa hyvin, onkohan tähän kellään jotain vinkkejä?

Sama tuossa pojan skobassa...mielestäni kuuluu asiaan.
Moottorijarrutus päällä niin kauan kunnes kytkin irroittaa 4-5000 kieppeillä.
Sitten kierrokset putoaa.

Tiger

Aiemmin jäi vielä mainitsematta että huonoon kiihtyvyyteen eniten vaikutti vastapainejousi. Ilmeisesti se oli alkuperäinen ja tosi löysä, kiihdytys oli sellaista kuminauhamaista, eli takavarin välitys muuttui liian aikaisin. Vastapainejousen vaihtamisen jälkeen myös se kierrosten leijuminen häipyi. Laitoin 17% jäykemmän jousen kun ei muuta hyllystä löytynyt ja tuolla on  nyt pelannut hyvin.

Coastside

Huomasin samat edut kiinalaisen varin muutoksessa, joten jousen jäykkyys vaikuttaa paljon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Tiger - 11.08.21 - klo:19:32
Vihdoin sain myös hihnan vaihdettua. Huomattavasti vaikutti ajoon, jotenkin paremmin lähtee liikkeelle (vanha hihna ehkä luisti) ja vauhti nousi 45km/h -> 51km/h. Nyt on sopiva vauhti ja kiihtyy myös nätisti kevyempien rullien myötä. Kiitokset taas foorumin tietävällä väelle!

Yksi juttu mikä siinä vähän vielä hiertää on että jos pitkän matkaa ajaa kaasu pohjassa ja sitten löysää kaasun niin kierrokset jää 4-5000 joksikin aikaa ja sitten vähitellen laskee tyhjäkäyntikierroksille. Kaasuvaijeri kyllä luistaa hyvin, onkohan tähän kellään jotain vinkkejä?
Oikea nopeus 51kmh-7kmh=44kmh todellista, mittaa kännykällä, asentamalla playkaupasta speed meter missä maximinopeus jää talteen kulloisellakin ajokerralla.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Tiger

Tämän joskus testasin ja mittari näyttää noin 3km/h liikaa.

Coastside

#126
EU laki vaatii 4 kmh yli.  Minun fillyssä ei ylinäyttöä ole. Rengaspaineet vaikuttaa näyttämään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.04.22 - klo:05:43
EU laki vaatii 4 kmh yli.  Minun fillyssä ei ylinäyttöä ole. Rengaspaineet vaikuttaa näyttämään.

Luepas uudestaan
"4.4 Ilmoitettu nopeus ei saa koskaan olla todellista nopeutta alhaisempi. Edellä 4.3.5 kohdassa tarkoitetuissa testinopeuksissa ja näiden välisissä nopeuksissa nopeusmittarin osoittaman nopeuden (V1) suhde ajoneuvon todelliseen nopeuteen (V2) on oltava seuraava:
0 ≤ V1 - V2 >NUM>V2
>DEN>10
+ 4 km/h"
;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

No voi sun pelsepuupin paskaset pershaivenet  :o
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#129
Lainaus käyttäjältä: Tiger - 29.04.22 - klo:21:52
Tämän joskus testasin ja mittari näyttää noin 3km/h liikaa.
Itsellä speedfighter3 lc, ylinäyttö 7-8kmh ihan sama kuin Piaggiokoneilla varustetut: Aprilia, Gilera runner, Piaggio nrg ja Derby gp1. Ainoa skootteri minkä mittari piti just paikkansa oli Solifer r50 kiinassa tehty ja muinoin möin sen Kanille ja skoottereita ollut nyt n 25 vuoden aikana tasan 20kpl.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Jep kyllä isä os...eiku
kyllä kiinalaiset osaa, käyttää esim. samaa mittarinpyöritintä
riippumatta etupyörän koosta  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Jossain oli renkaiden kokotaulukko josta selvisi että 10 ja 12 tuumaisten kehä voi olla lähes sama. Minun baotian on tyypitetty molemmille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Tuolla yksi
https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=130-70r13-110-90r13
Omaani suoritin tuonmoisen vaihdon.
mittarivirhe pieneni 3,1% ja kulku muuttui rauhallisemmaksi,
varsinkin tuulella, kun on hyrrävoimia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Tiger

Nyt ois hyvät neuvot taas kalliit. Skoba hyytyi ja ei lähde enää käyntiin. Öljyä ja bensaa tulee, puristukset ok, kipinä löytyy. Mutta kun starttaa niin ei edes yritä käyntiin. Tulpan reiästä laitoin bensaa mutta ei auttanut mitään. Voisiko tulppa antaa kipinän ulkopuolella mutta ei paineessa? Jos ongelma muissa sähköissä niin silloinhan kipinää ei tulsi. Sähköpuolen ongelmahan tämä varmaan on?

Samppa

Ja uudella tulpalla kokeiltu? Hyytyikö ajosta?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.