Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

137qmb moottori ja osat

Aloittaja mikuli, 01.08.17 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

mikuli

Elikkä mitä tuossa on erona 139qmb/a:han Monet osat passaa, mutta käsittääkseni ei sylinteri ainakaa. 137qmb:n osia paljon harvemmassa myynnissä, mikä lie välimalli. Millä konstilla tuota sais viritettyä maltilla, että kulkis noin 60/kmh. Skootteri on siis Keeway Agora 4T 2014

konenikkari

#1
139qmb/a taitaa alun perin olla moottori ja lohko johon sopi alle 50cc sylinterit.
Noihin lohkoihin jotka on merkitty 139qmb/b taitaa sopia isommatkin sylinterit.
http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=7518.msg145505#msg145505
Esim. Peugeot kisbeen lohkoon ei välttämättä sovi isot sylinterit, toistaiseksi,  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

yks tollanen perus kinukki skootteri tuli vastaan, mihin ei mahtunut 82cc pytty. oli pytyn sylinteriputki joitain kymppejä liian iso. sorvissa pieni lastu pois, niin mahtui meneen. ja oli siis koneeltaan ihan samannäkönen, kun nuo useimmat ovat.

varmaan kiinalaisia toleranssierojakin lötyy aika paljon.

joni_k

mä taas luulin että 10" renkaalla oleva on 139qmb ja 12" 139qma

konenikkari

#4
Tämän säikeen otsikko taitaa olla virheellinen, en tiedä mitään 137qmb moottorista.
Edit: Ja heti löysin sori, 137qmb isku on 42mm kun se 139qmb moottorissa on 41,4mm  ::)
Ilimankos en ole juurikaan saanut koottua toimivaa moottoria sekalaisista osista  :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

katos oiski pitäny kattoa tarkempaa 137 139...  ;D

konenikkari

On semmonen ollu olemassa, ja vieläkin saattavat joissain kinkeissä käyttää noiden koneiden valumuotteja.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mikuli

Hankala saada osia 137:aan Keeway.fi laitoin kyselyn lähettivät osaluettelon ja hinnat mitä heillä on ja räjäytyskuvat. Kalliita on kyllä osat siellä.
Suurin osa varmaan passaa keskenään, huono tuuri ku sattu oleen tuo kone. F-act 4T:ssä on myös 137.
Elikkä minua kiinnostaa lähinnä 137 ja 139 eroavaisuudet.

konenikkari

Taisit jo saada vastauksenkin.
Tästä saimme taas uuden opin, kysymystä ei kannata "piiloittaa" osin otsikkoon ja osin kysymykseen.
Oikein muotoiltu kysymys ehkä olisi ollut: sopiiko 137qmb moottoriin 139qmb osat.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mikuli

Näimpä, oli huonosti muotoiltu aloitus.

mikuli

Mutta vastausta en ole saanut, että mitkä osat sopii ja mitkä ei. Ei ne välttämättä ees kerro, ehkä ne haluaa myyä vaikka sen 190e:n sylinterin kannen :)

jwalk

Mitenkähän, menisköhän 139 heittämällä tuon paikalle? Ainakin kuvissa näyttäis ripustukset samanlaisilta.
Meinaan, qmb139 motteja, toimivia saa aikas halvalla.Olis sitten valinnanvaraa palikoissa.

konenikkari

Taitaa pitkälti olla kyse siitä ettei nuo kinkin osien kauppiaat itsekään tarkasti tiedä,
mihin kaikkiin laitteisiin heidän myymänsä osat tarkalleenottaen sopivat.
Meistä maallikoista puhumattakaan.
Eivätkä taida kinkit itsekään mitään kirjaa pitää siitä mitkä osat tulivat asennettua mihinkin laitteeseen.
Onneksi suomalaiselle kauppiaalle voi aina palauttaa osan joka ei sovi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

aa nyt hokasin siis tää on tää monkey type kansi moottori?joo aika kiven alla taitaa olla osat..

mikuli

Laitoin kyselyä, tuli vastaus että starttipuolella on eroa, ei välttämättä tiedä kaikkia eroja ja niinku todettu, aika mahdotonta voi olla.
Kysyn vielä tuota sylinteriosastoa, koska niitähän 139:n sylinterisarjoja löytyy mistä valkata.
Jos ei muuta ni eri Keeway malli laittaa, huvin ja harrastuksen vuoksi näitä innostuin värkkäämään.