Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

139qmb kansipulttia

Aloittaja Meisselix, 22.06.16 - klo:18:33

« edellinen - seuraava »

Meisselix

No niin, nyt on asennus edennyt kasausvaiheeseen ja kantta kiristäessäni ihmettelin kun pultit venyy ja venyy. No yksi pultti paukahti poikki ja kolme muuta on varmaan äärirajoilla venymisen suhteen. Yritin kiristää ilmeisesti liikaa pakettia vaikkei se siltä tuntunut.. :) Mistähän saisi edullisesti 4 kansipulttia? Seuraavalla kerralla momenttiavain mukana ja 20 nm kiristys.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **


Meisselix

** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

kani

Joo, ei ne kestä montaa venytystä.

Meisselix

Uskomattoman paljon veny. Lähemmäs 10mm. Tottunu auton kansia kiristämään niin oli vähän liian ronskit otteet  8) No, opittiin uusi asia taas. Mehustelin jo iltalenkkiä 88cc:n kanssa mutta jouduin taas ottamaan hatun kouraan ja nöyränä kuuntelemaan läksytystä elämän Fortunalta  :o
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

En oo vielä koskaan poikki saanut, vaikka mielestäni turhankin ronskilla momentilla vetelen...Jengat joskus korkannut ja nekin vaan yläpäästä.Siis moposta puhun edelleen ;)
Ja khyllä,khyllä se hymyilyttää, kun sattuu säädöt kohdalleen. On se vaan kiva tunne, kun vientää.
Muutaman vuoden ajellu virityksillä, niin kun hyppäs hetkeksi vakio boatianin puikkoihin, niin hirviältä tuntu. Tuntu ku olisi aina jaloissa ja tiellä, koko ajan peilin kyttäystä.

-Zone-

Ei ole mullakaan menny ainuttakaan pinnapulttia. Ei edes jenkoja vaikka liudan eri pytty/kansivirityksiä oon edelliseenkin romuuni kiinni ruuvannut. Aina olen momenttiavaimella kiristänyt.

kani

Joo. Ihmeen hyvin ne venyy kyllä. En katkaissut mutta ei se tuntunut enää kiristyvän tarpeeksi.. Tiedän tunteen kun ajatteli jo pääsevän ajolenkille mutta ei..

Coastside

Minä huomasin ettei ne kiristy enää kun venymäraja saavutetaan ja mutteri palaa edelliseen asentoonsa, voi lopettaa vääntämisen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meisselix

#9
Lainaus käyttäjältä: CoastsideMinä huomasin ettei ne kiristy enää kun venymäraja saavutetaan

Joo. Tietyn voimarajan jälkeen käsimomentilla tuntui ettei kiristynyt yhtään vaikka monta kierrosta meni. Vääntimenä 3/8" räikkä. Yllättävän "löysältä" tuntui. En tiedä oliko pulteissa vika vai mikä.

Lainaus käyttäjältä: jwalkkoko ajan peilin kyttäystä

  :D No peilin kyttäys on jo tällä vähäisellä kokemuksella tutuksi tullut.. Onneks on kaksi isoa lautasta molemmilla puolilla niin varmasti näkee kun derbipojat työntää ohi oikealta ja vasemmalta.

Lainaus käyttäjältä: kaniTiedän tunteen kun ajatteli jo pääsevän ajolenkille mutta ei..

Kuola ehti jo herahtaa suupieleen mutta niin vaan kävi että oli kuivattava pois naamasta ja painuttava sisään syömään kuivaa ruisleipää ilman voita..  :-X

Niin ja asiaan palatakseni oletteko käyttänyt 20-22 Nm tiukkuuksia kannessa?
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

-Zone-


pekpel

Zone on oikeassa..
Rannemonetti tuppaa katkaseen noita pultteja vähän liiankin usein..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: pekpelRannemonetti tuppaa katkaseen noita pultteja vähän liiankin usein..

::) Opittu on..
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

kani

No ei se lohduta kun ei enää kiristy momenttiin vaikka olisi varovainenkin..

Kinkster

Mä oonkin ihmetellyt miksi osa pinnapulteista on erimittaisia mulla. Tainnut venyä kun laitoin kerran vähän liikaa momenttia niin, että prikat tuli kuperiksi.