Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

139QM (CVK kaasari) käynnistysongelmat

Aloittaja -Jarkko-, 12.04.10 - klo:20:40

« edellinen - seuraava »

DEPI

Kokeilin kerran käyntiä ilman hanan imua.
Kone kävi noin 3 minuuttia tyhjäkäynnillä
ennen kuin puutui. Ehkä kauemminkin.

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

-Jarkko-

Vit**  >:(

Kaasutin on ollut jo pari kertaa auki ja on putsattu, kaikki ok. Hanasta tulee bensaa tipoittain joka ei näköjään riitä käynnistymiseen.
Jos otan kaasuttimen päältä mustan muovikannen ja sen kalvon luistimineen pois ja kaadan sinne bensaa niin käynnistyy heti ja käy tyhjäkäyntiä hetken, kaasua ei kestä ollenkaan vaan sammuu heti.

Kun kaasuttimen purkaa niin kohokammio on täynnä bensaa eli jostakin syystä se ei nosta pytylle asti, suutin on puhdas ja kaikki muutkin ok.




Coastside

#33
Hommaa tenttua ja testaa virtaus sillä sulkien pois osa kerrallaan. Kaasarikin on hyvä testata turvallisemmalla tentulla aina ensin kokoamisen jälkeen. Sillä saa käymäänkin mutta vain tyhjäkäyntiä liian pienen suuttimen vuoksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Hana puhalleltu jos vaikka sinne jääneet koneistuslastut ym tulis pois ja nyt näyttäis bensaa kaasarille asti virtaavan.
Muutaman kerran hörähti hanan asennuksen jälkeen mutta siihen jäi, kipinää tulee.
Otin kaasuttimen päältä muovikannen ja luistimen pois jolloin bensaa pitäis pytylle mennä täys määrä kun starttaa?
Ei mitään vaikutusta, filtterin mukaan bensaa kaasuttimelle kuitenkin virtaa.
Jos kannusta kaataa suoraan kaasariin niin käynnistyy heti mutta ei kestä yhtään kierroksia.

Nyt alkaa kyllä loppumaan huumori, hitto tuosta pääse eroon millään kun vaiheessa ja vielä kun tuli nämä ongelmat niin se siitä.
Täytynee poistaa kilvistä ja tehdä varikko tms mökkimopo jollakin muulla tekniikalla, nämä on paskoja.
Muutama kaveri varoitteli kun olis tota ostamassa että älä sekaannu, olis pitänyt jättää ostamatta koko romu.

13tkm ajettu Kymco kinuskin vieressä odottelee ajajaa, ei vikoja.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 25.04.10 - klo:13:08
...Nyt alkaa kyllä loppumaan huumori...
Tulihan bensantulo tarkistettua myös tankin korkki avonaisena? Meinaan jos tankki ei saa korvausilmaa, tyrehtyy polttoaineen tulo, vaikka hanat yms puhtaat olisikin. En muista juuri tällä hetkellä, onko erillinen ilmakanava tankissa, vai vain korkissa. Luutavimmin on kylläkin korkissa. Siten se on useammissa peleissä tehty. Pöly voi tukkia ilmakanavan ja korvausilma tankille loppuu. Olen muutamia kertoja törmännyt tuohon ilmiöön. Koskaan sitä ei meinaa muistaa ja vikaa saa hakea kauankin, ennekuin tajuaa etsiä oikeasta paikkaa.

-Jarkko-

#36
On testattu korkki kiinni ja auki, bensaletkussa on filtteri josta näkee virtauksen mutta jostakin syystä kaasutin ei bensaa pytylle asti vie.
Mitä eroa on muovikantisella ja peltikantisella kaasuttimella?

Ryyppy tuli myös purettua mutta en sen toiminnasta mitään ymmärrä, kaikki näytti olevan ehjää ja ok.

Pistin jo scatterille postia että mitä he tuosta tarjoavat jos purkuun myy.






tommi

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 24.04.10 - klo:11:29
Vit**  >:(
Hanasta tulee bensaa tipoittain joka ei näköjään riitä käynnistymiseen.


Tuleeks sieltä edelleen vain tipottain bensaa? Jos tulee niin se pitäisi joka tapauksessa saada ensin kuntoon. Nimittäin tuolla syötöllä ei mopolla montaa sataa metriä aja vaikka saisit käyntiinkin. Kun polkaiset niin sieltä pitäisi ryöpytä bensaa joka polkaisulla. Tekeekö näin?

Coastside

#38
Hanan testaus on seuraava: Irroitetaan letkut kaasarista ja imukaulasta. Pannaan kaasarin letku purkkiin ja imetään alipaineletkusta. Jos virtaa niin sitten kaasariin kiinni ja pohjaletu purkkiin ja toteamaan virtaus.

Risasta hanasta valuu ilman alipainetta tai ei tule tarpeeksi. Alipaineletkusta ei saa virrata mitään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Letkun paikkoja vaihdeltu hanassa, ei muutosta, hetken pumppaa bensaa, sitten hyytyy.
Alipainetta on ja tuntee hyvin kun sahatessa laittaa käden kaasuttimen ilmanottoon, sormia oikein imee kaasuttimeen.
Hana ei vuoda vaikka ottaa kummatkin letkut irti.

Purin taas tuon kaasuttimen ja kohokuppi oli lähes tyhjä eli sinne asti bensaa ei mene, puhalleltu ja koottu takas.

Käyntiin polkeminen ei onnistu, poljinakseli on pois, akulla sahataan.

Epäilen tuota hanaa, 50m oli sen kestävyys. ViriVarasta sais 10e uuden hanan mutta ei jaksa enää, yhden vian korjaat niin toinen tulee tilalle.
Hakekaa nyt joku tuo romu pois.



Coastside

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 25.04.10 - klo:18:33
Letkun paikkoja vaihdeltu hanassa, ei muutosta, hetken pumppaa bensaa, sitten hyytyy.
Se ei pumppaa vaan on painovoimainen. Alipaine vain vetää sen kalvolla hanan auki. Itse imiessä kuulee sen toiminnan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 25.04.10 - klo:18:33


Epäilen tuota hanaa, 50m oli sen kestävyys. ViriVarasta sais 10e uuden hanan mutta ei jaksa enää


Samaa epäilen minäkin. Ei nyt kannata luovuttaa vielä yhden hanan vuoksi, ei muuta kuin tilaat uuden hanan ja mopo kuntoon. Tiedän itsekin yhden tapauksen missä uusi hana oli sökö.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 25.04.10 - klo:19:49
Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 25.04.10 - klo:18:33
Epäilen tuota hanaa, 50m oli sen kestävyys. ViriVarasta sais 10e uuden hanan mutta ei jaksa enää
Samaa epäilen minäkin. Ei nyt kannata luovuttaa vielä yhden hanan vuoksi, ei muuta kuin tilaat uuden hanan ja mopo kuntoon. Tiedän itsekin yhden tapauksen missä uusi hana oli sökö.
Jeps. Ei kannata nyt noin helpolla luovuttaa. Mä sain autoaikana kerran 4kpl NGK:n tulppia. Kaikki pimeinä jo uutena. Tulpat ei ollut samassa paketissa, vaan jokainen oli omassa pahvilootassaan. Sattui vaan tulemaan just ne pimeet versiot. Tuossakaan tapauksessa ei edes laitteen merkillä/valmistusmaalla ollut merkitystä. Ihan sama vaikka mihin vermeeseen olisin niitä tulppia tarvinut. Näissä on osissakin hintataso vedetty niin alas, että on ihan tuuria, millaisen yksilön saa, mutta on ne laatumerkitkin toisinaan jo uutena sököjä.

jalat

Tuo meidän 7 vuotta vanha fude toimii plussakelillä loistavasti. Mutta jos on ollut pakkasta yöllä, niin aamulla käynnistyvyys sähköstartilla on heikko. Parilla polkaisulla kyllä lähtee sitten. Plussakelillä lähtee sähköstartilla laakista.

Mitenkähän saisi parempaa starttausta noihin nollakelin aamuihin?
Akku on viime kesänä ostettu ja hyväkuntoinen.
Starttimoottori lienee sen 7 vuotta vanha.
Olisikohan aika hankkia uusi? Maksaa hurjat 28 euroa.
Olisiko uudella startilla vaikutusta pyöräytystehoon?

Toisaalta nuo pakkasyöt alkaa juuri loppumaan, niin ei tuo ongelma enää sitten ole. Mutta syksyä ajatellen...
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

-Jarkko-

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 25.04.10 - klo:20:02
Lainaus käyttäjältä: tommi - 25.04.10 - klo:19:49
Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 25.04.10 - klo:18:33
Epäilen tuota hanaa, 50m oli sen kestävyys. ViriVarasta sais 10e uuden hanan mutta ei jaksa enää
Samaa epäilen minäkin. Ei nyt kannata luovuttaa vielä yhden hanan vuoksi, ei muuta kuin tilaat uuden hanan ja mopo kuntoon. Tiedän itsekin yhden tapauksen missä uusi hana oli sökö.
Jeps. Ei kannata nyt noin helpolla luovuttaa. Mä sain autoaikana kerran 4kpl NGK:n tulppia. Kaikki pimeinä jo uutena. Tulpat ei ollut samassa paketissa, vaan jokainen oli omassa pahvilootassaan. Sattui vaan tulemaan just ne pimeet versiot. Tuossakaan tapauksessa ei edes laitteen merkillä/valmistusmaalla ollut merkitystä. Ihan sama vaikka mihin vermeeseen olisin niitä tulppia tarvinut. Näissä on osissakin hintataso vedetty niin alas, että on ihan tuuria, millaisen yksilön saa, mutta on ne laatumerkitkin toisinaan jo uutena sököjä.

Katotaan nyt, motivaatio nollassa tuon suhteen ja pitäis periaatteessa rakentaa valmiiksi, ihmiset ei pientä projektia näköjään uskalla ostaa mutta silloin tuohon sijoitettu summa taas nousis enkä silloinkaan saa omiani tuosta pois.
Penkin sivuilla olevat sivukatteet pitäis JM-Racingista tilata, ruotsissa sama hinta, noin 70e/pari + rahdit.
Oranssina ei saa eli pitäis maalata eli muovipohjuste 10e + maali 10e = 20e.

420e + hana 10e + katteet 90e + maalit 20e = 540e ja tuollaisista kunnossa olevista on nettimotossa pyydetty noin 500e eli eipä kannata.
Osina jos myy niin kone 50e, ja joistakin katteista voi kymppejä saada, loput osat jäis itelle vaivoiksi eli eipä kannata sekään.

300e jos joku lataa kouraan niin saa hakea pois, ei tule kuin 120e miinusta. ;D