Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Liikaa vai liian vähän, ilmaa vaiko bensaa?

Aloittaja Eki, 01.10.14 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Coastside

Jos saisin muutettua kiinanihmeessäni mitä haluaisin olisi pyöräkoon muuttaminen viimmeisiä listalla ja ajan kuitenkin talvellakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

#556
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.03.15 - klo:22:11
Neljän vuoden takuu sitoo teettämään huollot ja luotolla ostaen se on vespan hinnoissa.

Totta. Tuskin minäkään neljää vuotta huollattaisin merkkihuollossa.. ehkä 1-2 v. Osamaksulla näitä nyt muutenkaan.. edellyttää nääs sitä täyskaskoa ja taas maksaa lisää mopolla ajo.
Mulla tuo pyöräkoko on ehkä korostunut kun ajan myös 80-90 nopeuksia eli Hexassa on taknakki 130/70-10 ja äksässä 140/60-14 Täällä satakunnassa on kans hiton kuoppasia teitä..(ja routapatteja+heittoja)
Jos ei pyöräkokoa niin mitä sitten Coastside toivoisit ?

Ed: Niin joo.. siis merkkihuoltoa ei kait ole pakko käyttää. Coastside sanoikin vain että huollot pitää teettää.. no joo, ehkä esim öölit vois kyllä ihan itekin vaihtaa jos olis semmonen vanhanajan öölinvaihtovälihuolto  :D
Ed2: Jep, ohi meneepi , onkin ollut tuo Ekin seoksensäätö tooosi piiiitkä topiikki, siis jo ilman näitä ot löpinöitä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

kani

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.03.15 - klo:22:11
Neljän vuoden takuu sitoo teettämään huollot ja luotolla ostaen se on vespan hinnoissa.

Minkähänlaiset takuuehdot on? En usko että enää on pakko teettää valtuutetuissa huolloissa. Ja kyllä edelleenkin takuunantajan on osoitettava laiminlyönti ja osoittaa sen johtuvan huoltamattomuudesta tai väärin tehdystä huollosta/korjauksesta jotta voi evätä takuun. Nyt alkaa jo mennä kyllä roisisti ohi aiheen.

Eki

#558
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.03.15 - klo:22:16
Jos saisin muutettua kiinanihmeessäni mitä haluaisin olisi pyöräkoon muuttaminen viimmeisiä listalla ja ajan kuitenkin talvellakin.
http://www.maaseutumedia.fi/pappatunturi-312-kmh-kossun-voimalla/ <- siinä on pappatunturi vedossaan :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pugt200

Kommenteista päätellen ette ole tainneet asioida merkkihuolloissa vähään aikaan? Huollatin Pösön, Vespat ja Derbit kaikki merkkihuolloissa ja minun  ajomääriläni huoltokustannus vuodessa oli aina alle 100 euroa, useimmiten n 85,-. Vakuutuksiin meni nelinkertainen rahamäärä.

Nuukailija

Teippasin 3/4 ilmanottoreiästä umpeen ja vielä olisi vähän enemmänkin voinut teipata, että olisi ollut makeimmillaan, tuo 88 suutin jää kyllä aivan tolkuttomasti pieneksi tuon perusteella tai sitten mun ilmanputsarikotelo vuotaa kiitettävästi.

82 suutin on niin pieni, että jos vääntää täyskaasulle vekotin vain sammuu.

Luulen, että 90 olisi yhä aika pieni, suutinsarja olisi kyllä nyt tarpeen, mutta jos nyt huumoria haluaisi, niin voisi arvalla heittää, että 94 voisi olla kokeilemisen arvoinen, tosin sitä ei ViriJaVara myy, joten 93 suuttimen hankkimalla ehkä jotenkin, riittävän liki osuisi tai sitten siltikin jäisi vielä vähän vajaaksi se koko.

Voikohan tuo putki vaikuttaa noin paljoa, kun siinä on kumminkin sellainen ohut pilli 180 mutkakin?

76 suutin oli paikoillaan kun oli ahdistettu putki ja ilmanotto, eikä sekään oikein tuntunut riittävältä silloinkaan, mutta nyt pienten virtausteknisten korjauksien jälkeen tuntuisi, että edes 96 ei olisi ehkä toivottomasti liian suuri.

Tuntuisi vaan äkkisestään, että aika isoja suutinkokoja vaatii?

Partanen

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 29.03.15 - klo:15:10
Kommenteista päätellen ette ole tainneet asioida merkkihuolloissa vähään aikaan? Huollatin Pösön, Vespat ja Derbit kaikki merkkihuolloissa ja minun  ajomääriläni huoltokustannus vuodessa oli aina alle 100 euroa, useimmiten n 85,-. Vakuutuksiin meni nelinkertainen rahamäärä.

Eivät taida variaattorille tehdä mitään tuohon hintaan? Tekivätkö paljon muutakaan?

Itse kun huoltaa, niin saa varmuuden siitä miten huolto on tehty.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pugt200

Höpö, höpö. Olen jo useasti kertonut, että ajoin Speedfightillä kuusi vuotta ilman yhtään ongelmaa. Pelkät huollot riittivät ja esim variaattori tarkistettiin aina. Ammattimies ehtii tehdä tunnissa paljon. Kerran vein Pösön pikakäynnille koska lähdin pitkälle reissulle suunniteltua aikaisemmin. Mekaanikko vaihtoi hihnan, tulpan ja tarkisti peräöljyn varttitunnissa. Käytin Pösöä kolmessa eri huollossa ja kaikki tekivät hyvää jälkeä.

Eki

#563
Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 29.03.15 - klo:16:42
Höpö, höpö. Olen jo useasti kertonut, että ajoin Speedfightillä kuusi vuotta ilman yhtään ongelmaa. Pelkät huollot riittivät ja esim variaattori tarkistettiin aina. Ammattimies ehtii tehdä tunnissa paljon. Kerran vein Pösön pikakäynnille koska lähdin pitkälle reissulle suunniteltua aikaisemmin. Mekaanikko vaihtoi hihnan, tulpan ja tarkisti peräöljyn varttitunnissa. Käytin Pösöä kolmessa eri huollossa ja kaikki tekivät hyvää jälkeä.
Täällä pääsin monesti seuraamaan tiettyä paikallista ajoneuvohuoltoa, heillä oli myös monien mopojen valtuudet huoltaa ja kyllä minä sanon ihan suoraan etten maksa liki satasta moponi öljynvaihdosta ja näeännäisesti muusta tarkistuksesta, olen aina tehnyt huollot itse ja mm Helkaman ja Tgb:n aikana omat huoltoni on hyväksytty siten että takuu on voimassa, syy että on hyväksytty, sanottiin mm Salon maahantuojalla että jos olet ajanut yli 5 x kesässä Hyvinkää-Lieksa-Hyvinkää ja kilsoja silloin jo 3-4kk:n aikana 18.000km, niin takuu on voimassa, sillä ei sillä ajeta huoltamatta tuommoisia reissuja, olivat netistä seuranneet kuulemma reissujani Helkaman maahantuojan väki. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Sun pitäisi tehdä jonkun maahantuojan kanssa kesän tai miksei kahdenkin kestotestisopimus, kuvaraportaaseineen :). Siihen ne varmaan mielellään sisällyttäisi huollot ja kaikki työt ja näkevät samalla miten skootteri kuluu kovassa käytössä. Jos vaan maltat olla ropaamatta :)

Partanen

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 29.03.15 - klo:16:42
Höpö, höpö. Olen jo useasti kertonut, että ajoin Speedfightillä kuusi vuotta ilman yhtään ongelmaa. Pelkät huollot riittivät ja esim variaattori tarkistettiin aina. Ammattimies ehtii tehdä tunnissa paljon. Kerran vein Pösön pikakäynnille koska lähdin pitkälle reissulle suunniteltua aikaisemmin. Mekaanikko vaihtoi hihnan, tulpan ja tarkisti peräöljyn varttitunnissa. Käytin Pösöä kolmessa eri huollossa ja kaikki tekivät hyvää jälkeä.

Tuntuu ehtivän. Esimerkiksi jättää öljypropun auki, tai laittamaan väärät öljyt, tai männän koneeseen. Ja tietenkin kirjoittamaan laskun niistäkin töistä jotka jäi tekemättä. Vain jotain mainitakseni.

Tietty sinisilmäisyys tietysti auttaisi, jos siten voisi olla välittämättä maksetun huollon virheistä. Mä en vaan voi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Nuukailija

Nuo reklamaatiot tuntuisi olevan kohtuullisesti helpompia, kun hoitaa huollot itse.

Eki

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 29.03.15 - klo:16:42
Höpö, höpö. Olen jo useasti kertonut, että ajoin Speedfightillä kuusi vuotta ilman yhtään ongelmaa. Pelkät huollot riittivät ja esim variaattori tarkistettiin aina. Ammattimies ehtii tehdä tunnissa paljon. Kerran vein Pösön pikakäynnille koska lähdin pitkälle reissulle suunniteltua aikaisemmin. Mekaanikko vaihtoi hihnan, tulpan ja tarkisti peräöljyn varttitunnissa. Käytin Pösöä kolmessa eri huollossa ja kaikki tekivät hyvää jälkeä.
Tähän sopisi kysyä ajoitko kuuden vuoden aikana esim. 20.000km vaiko 5000km (kumpi osui lähemmäksi)? Kyllä itselläkin skode kestää varmasti omilla huolloilla sen 6 vuotta mikäli ajomäärä ei ylitä abaut 30.000km, toki siihen määrään kuluu jo ne kuluvimmat osat jotka ovat vielä helppoja vaihtaa ihan itse, mutta jos 1000km:n välein haluaa maksaa 80-120€:n huoltolaskun, on se todella kallis ajopeli (20.000km=huoltokuluja abaut:2000€), en maksaisi, en sitten millään. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Paikkakunnalla voi olla yksi sopiva huolto ja se voi olla erinomaisesta täyteen kuraan ja valitus voi merkitä vihanpitoakin. Olen nähnyt sellaisia huoltoja että ennemmin kuin veisin sellaiseen, tekisin räntäsateessa keskellä yötä kalsareissa ja lahjoittain huollon hinnan kulkukissoille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 30.03.15 - klo:00:05
Nuo reklamaatiot tuntuisi olevan kohtuullisesti helpompia, kun hoitaa huollot itse.

Nimenomaan. Kun hoitaa huollot itse, ei tuommoisia ongelmia edes tule.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003