Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moposkootterin päivitys isompaan

Aloittaja arkia, 08.03.17 - klo:21:37

« edellinen - seuraava »

arkia

Tervehdys.
Olisi siis tarkoitus päivittää moposkootteri hiukan isompaan, kun alkaa tuo 60 villitys painamaan päälle. Tällä hetkellä on Elystar TSDI ( myös 2 edellistä oli) joten tuttuja vehkeitä nämä. ;D
Olen kahlannut foorumin viestiketjuja läpi ja tullut siihen lopputulokseen, että max 300cc riittää minulle.
Mitä mieltä olette näistä merkeistä/malleista.
-Peugeot Satelis 250
-Yamaha X-Max 250
-Piaggio Xevo 250
-Piaggio X8 250
-Kymco Downtown 300i
Oliko se niin, että Xevossa oli tilavin tavaratila?

kiitos ja kumarrus 8)

yari67

tavaratilasta en osaa sanoa mutta Kymco on lyhyelle kuskille parempi, olen 180 cm ja jaloille ei ole tilaa kun ei saa koipia nostettua eteen. Nyt mulla on jammun Tmax ja se on kyllä aivan eri luokkaa ajoasennoltaan ja muutenkin. Kymco on kyllä luotettava mulla on ollut niitä monta eikä tekniikkamurheita ole.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

arkia

Sittenhän kymco poistetaan harkinnasta, kun itsekin olen 179cm.
Kajaanissa olisikin Yamaha Laatukoneella myynnissä joten täytynee käydä istumassa.

HiTec

Mitä "hyötyä" on pienemmästä vs. "haittaa" suuremmasta? ???

Se että moottorissa on riittävästi kokoa & puhtia ei tarkoita että kaikki pitäisi sieltä aina ulos ottaa, sitä varten siinä se käännettävä kaasukahva on eikä joku vain katkaisija. Itsellä tuo FJS600 on just tälläsen 50v ukkelin rauhallinen menopeli, joka ei tarpeen tullen sitä kuormaakaan kyllä kavahda. Rungossa on mittaa jopa allekirjoittaneen pitkäkinttuiselle lähes 2m ruholle ja penkin allekin menee 2x kypärät heittämällä. Myöskään nuo 250€ vuodessa maksavat ympärivuotiset vakuutukset täyskaskoineen kaikkineen ei juuri taloutta rassaa, eihän tuohon hintaan saa nykyisin edes 50cc mopoa kaskolla 8)

Toki 50cc vs. suuremmat nyt ymmärrän esim. Hki keskustassa pörrätessä, sillä niistä parkkipaikoista on ainainen pula ja tuon 50cc kun saa pysäköidä vaikka jalkakäytävälle siinä missä fillarin, eikä tuolla silti juuri jää keskustaliikenteessä muun liikennevirran jalkoihinkaan. Mutta että isommissa onko sillä moottorilla muuta väliä kunhan on riittävä ja jos isomman saa halvemmalla (tuo omanikin maksoi muutama vuosi sitten "huimat" n. 2k€ ihan täysin toimiva ja kaatumaton nätti peli), niin... ???
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

arkia

Onko kenelläkään kokemusta Aprilia SR MAX 300 iE skootterista !

tagatubos

Lainaus käyttäjältä: arkia - 08.03.17 - klo:21:37
Oliko se niin, että Xevossa oli tilavin tavaratila?

Itse hämmästelin, miten paljon pekpel tuota tavaraa Xevon 250 rontista ulos kiskoi!
Kulkupuolikin tuntui olevan kohdillaan isossakin lastissa.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

HiTec

Lainaus käyttäjältä: tagatubos - 10.03.17 - klo:18:45
Kulkupuolikin tuntui olevan kohdillaan isossakin lastissa.

Nämä kommentit laittaa aina pikkasen :) kun nyt kuitenkin tässäkin puhutaan vain vaatimattomasta 250cc pelistä ;D
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

tagatubos

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 10.03.17 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: tagatubos - 10.03.17 - klo:18:45
Kulkupuolikin tuntui olevan kohdillaan isossakin lastissa.

Nämä kommentit laittaa aina pikkasen :) kun nyt kuitenkin tässäkin puhutaan vain vaatimattomasta 250cc pelistä ;D

Elä nyt HiTec virnuile!
Olin ihan hämmästynyt, miten hyvin tuo kulki kahden raavaan miehen alla! Päällä oli painoa yli 200kg ja silti mentiin mäissä hyytymäti.
Jos maltillisten pelien vertailua tehdään, niin sen mukaan toimitaan ja tehdään vertailu. Tähän annoin oman mielipiteeni.
Kyllä tuolla kuutiomäärällä jo liikenteen mukana pysyy kuormallakin, kun välitykset ovat kohdillaan. Paremmin tuo kulki kuin oma DR 600 kuormalla aikanaan.

Mikään kuutiomäärä ei ole vaatimaton, se on asenteesta ja tarpeesta kiinni.
Kyl sää HiTec sen tiedät jo ammoisilta orgin ajoilta, kun pop oli vain Suizan TL, GSXR tai CBR! :D
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

HiTec

Lainaus käyttäjältä: tagatubos - 11.03.17 - klo:00:43
Olin ihan hämmästynyt, miten hyvin tuo kulki kahden raavaan miehen alla! Päällä oli painoa yli 200kg ja silti mentiin mäissä hyytymäti.

No juu, onhan tuo autoistakin tuttu down sizing kyllä toiminut näissä pienemmissäkin moottoreissa aika hyvin, nykyinen 250cc jaksaa ihan toiseen malliin kuin sanotaan nyt vaikka 20v sitten :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

arkia

LainaaJos maltillisten pelien vertailua tehdään, niin sen mukaan toimitaan ja tehdään vertailu. Tähän annoin oman mielipiteeni.
Kyllä tuolla kuutiomäärällä jo liikenteen mukana pysyy kuormallakin, kun välitykset ovat kohdillaan.
Mikään kuutiomäärä ei ole vaatimaton, se on asenteesta ja tarpeesta kiinni.
Se on juurikin näin. Minulla ei ole kokemusta isommista kapineista. Mennään pienin askelin eli ei hommata täysikasvuista norsua kun poikasenkiin on vielä tutustumatta  ;)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: arkia - 11.03.17 - klo:10:19
Mennään pienin askelin eli ei hommata täysikasvuista norsua kun poikasenkiin on vielä tutustumatta  ;)

Homma kun nyt kuitenkin on jo osottautunut kiinnostavaksi, niin mikä pakko sitä on ne väliaskeleet välissä ottaa ja rahaa tuhlata? ???

Toki jokainen tietty tyylillään, mutta meillä esim. alotettiin tuo caravan-touhu kanssa aikanaan halpis autolla, joka sitten parin kauden jälkeen kasvatettiin hieman uudempaan, suurempaan. Mutta kuitenkaan se autoilu ei ollut se meidän juttu vaan vaunut rupesi kiinostamaan, niin sitten tuo auto vaihdettiinkin viime keväänä bränikkään vaunuun, laakista riittävä kokoiseen. No tuo sitten liipaisi viime syksynä myös veturin vaihdon sellaiseen jolla on riittävästi tuota vetokykyäkin, mutta se onkin jo toinen juttu ;D
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

arkia

Onko tämä Kawasaki J300 ABS
vastaava kuin Kymco Downtown 300i ?

Meisselix

Perhana kun yllättänyt itseni katselemasta isoja skoottereita. Onneksi vakuutukset näyttää olevan ihan sairaan hintasia niin ei innostu liikaa ostopäätökseen asti.. ;D
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 11.03.17 - klo:13:31
Onneksi vakuutukset näyttää olevan ihan sairaan hintasia niin ei innostu liikaa ostopäätökseen asti.. ;D

Winkkinä kokeile IF:iä, se kun suosii melko voimakkaasti juuri näiden maxien vakuutuksia, itselläkin tosiaan tuo FJS600 ympärivuotisena isokaskoineen kaikkineen alle 250€ vuosimaksulla :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

mao

Vilkaisin noita FJS600:n vakuutushintoja, koska suunnitelmissa olisi semmoisen ostaminen.
Pikkasen on hinnat pompsahtanu, täyskasko ja liikkennevakuutus 496,93 30% aloitusbonuksella. Pelkkä liikennevakuutuskin 352,23.