Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio ruisku ruvennut nyhtämään?

Aloittaja Eki, 04.10.21 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

Erkki

Mä vaihtaisin tilalle alkuperäisosaa jonka toimintavarmuus ja kesto on vähiten huono markkinan vaihtoehdoista. Olettaen, että tarkoituksena on edelleen ajaa paljon toimintavarmasti eikä seisottaa rassattavana. Markalla saa markan osan, edelleen, ja tohottajat on erikseen, näköjään lähinnä kusessa kiinanpaskoineen päivästä toiseen oppimatta mitään odottaen ihmettä idiotismissaan.
Laatukampe ja vain laatukampe kestää hyvin, kuten tuo kerrottu + 20 tkm orkkis pytyllä osoittaa, laatuöljyjä lie myös käytetty ja käytetään.
Hauska että Ekin skootterointi jatkuu ja voi hyvin.

viisnelonen

Eki ,  onko se sun skodu 2008 nrg purejet.. OEM sylkkäsarja 117,68 euroa +tk.
Enkä mitenkään väheksy esim Narakun laatua mutta orggiosaa minäkin käyttäisin näillä hinnoilla, vaikka tuohon tulee vielä lisähintaa tiivisteistä.

https://www.easyparts.com/Cylinder-Kit-%C3%9840-PIAGGIO-Hi-PER2-50-H2O-2T-E1-E4-45km-(without-gaskets-p33526458
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Sepi6

Omissa 2T koneissa olen käyttänyt tuota Teboilin 2T Bike Synteettistä, joka täyttää myös Piaggion vaatimukset. SR50 ruisku Apriliassa oli 20tkm mittarissa kun se lähti vaihtoon, sitä en tiedä millä öljyillä sitä oli "uran" alussa ajettu. Alkuperäisillä osilla oli vielä kasassa, enkä nähnyt vielä tarvetta männän vaihdolle, männänrengas oli lähestymässä vaihtorajaa. Uusi omistaja sai kyllä suosituksen vaihtaa männän viimeistään 24tkm kohdalla.  Muutenhan tuo olisi jäänyt taloon mutta poika halusi ehdottomasti Derbi Sendan.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

A_sentaja

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

ATF öljy haisee aika mansikalle ainakin käytettynä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Kampiakselin stefatkin kävi mielessä.. mutta jos se käynnistyy hyvin niin tuskin niissä vikaa on.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.10.21 - klo:19:12
Nuo spray öljyt on vähä ninku, meikki naamassa,
kun pitäis mennä kauneusleikkaukseen  ;)
Ja kalliita...
No no, motokrossissa noita on käytetty kymmeniä vuosia... opas tämä(kin) keskustelu luirinut alkuperäisestä aiheesta...
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

kani

Omassa morinin ditechissä on myös ollut paikallistamaton  ilmavuoto mikä lopuksi rajautui kampiakselin stefoihin. Ja kun ne sai pois ja purin laitteen atomeiksi muutenkin huomasin laakereita vaihtaessani että kampiakseli oli kulunut variaattorin puoleisen laakerin kohdalta ihan väljäksi. Uusi laakeri oli ihan löysä paikallaan.

Ihan ekaksi kannattaa tutkia onko ilmavuotoja, eli tukkia moottorin pako ja imupuoli ja katsoa että pitääkö se ilmaa ja korjata vuodot. Kuulostaa siltä että on orastavaa ongelmaa joka pahenee ajan mittaan.

Tiivisteellä peitelätkä pakoaukkoon, tulppa ja venttiili pumpulle tiiviisti imukaulaan kiinni, pumppaa ilmaa koneeseen ja katsoo painemittarilla pitääkö painetta.vuoto löytyy saippuavedellä kuten puhjenneesta sisäkumista. Jos ei löydy ottaa auki variaattorin katsoo tuleeko stefasta tai sitten vesipumpun puolelta konetta stefan takaa.  Sen jälkeen miettii tuloksien jälkeen mitä tutkii seuraavaksi.

Coastside

#23
Vuotoihin on joku väriaine hyvä joko bensassa tai öljyssä. Tuossa öljy menee kammioon joten siihen. Hiusväri on helpointa saada.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#24
Lainaus käyttäjältä: kani - 15.10.21 - klo:09:57
Omassa morinin ditechissä on myös ollut paikallistamaton  ilmavuoto mikä lopuksi rajautui kampiakselin stefoihin. Ja kun ne sai pois ja purin laitteen atomeiksi muutenkin huomasin laakereita vaihtaessani että kampiakseli oli kulunut variaattorin puoleisen laakerin kohdalta ihan väljäksi. Uusi laakeri oli ihan löysä paikallaan.

Ihan ekaksi kannattaa tutkia onko ilmavuotoja, eli tukkia moottorin pako ja imupuoli ja katsoa että pitääkö se ilmaa ja korjata vuodot. Kuulostaa siltä että on orastavaa ongelmaa joka pahenee ajan mittaan.

Tiivisteellä peitelätkä pakoaukkoon, tulppa ja venttiili pumpulle tiiviisti imukaulaan kiinni, pumppaa ilmaa koneeseen ja katsoo painemittarilla pitääkö painetta.vuoto löytyy saippuavedellä kuten puhjenneesta sisäkumista. Jos ei löydy ottaa auki variaattorin katsoo tuleeko stefasta tai sitten vesipumpun puolelta konetta stefan takaa.  Sen jälkeen miettii tuloksien jälkeen mitä tutkii seuraavaksi.

Imuvuoto ei vättämättä näy painetestillä,
pitäisi suorittaa samalla metodilla, alipainetesti.
Nämä ruiskut ei tosin ole niin kauheen nuukia,
mistä kautta ne sen ilmansa saavat, kunhan imuläpät toimii.
Aika usein, likaisella ilmansuodattimella ruokitussa moottorissa, on läppävika.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sepi6

Jatka Eki ihan omalla linjallasi, muutaman kirjottelijan kommentit voi rauhassa jättää huomiomatta. Osa vaan haluaa kehua kuinka joku "pieni" operaatio on laajentunut restaurointi projektiksi. 
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

#26
Nämä Ekin ongelmat haaroittuvat kuin puun oksat jotka sitten karsiutuvat pienen kiistelyn voimalla ja Eki lopulta päättää vaihtaa mopon. Neuvoissa on aina kolme osapuolta: neuvoa kysyvä, neuvoja ja neuvon kiistävä. Jos vika on epämääräinen kuin mopo harvinaisella tekniikalla, on risteilyohjus paras täsmäratkaisu. Kukaan muu ei saa samanlaisia ketjuja aikaan. Riitelyn laineet alkaa jo loiskua laidoista yli. Se että myyjä ottaa voittoa, on yleinen pahe.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#27
Sylinterin myyjä soitteli ja pahoitteli, hänellä oli ostettuna spare wheeliltä sekä purkuosat24:lta tuotteita, hän erehdyksissä möi (ei tarkoituksella) väärään hintaan luullen itse että kyseessä oli tuote minkä hän oli ostanut 95€:lla, pyysi tilinumeron ja hyvitti 15€, elikä asia varmasti ok eikä mitään ns huijausta ole tapahtunut, vaan erehdys mikä on korjattu molempia osapuolia tyydyttäväksi, itse pyydän julkisesti anteeksi suuttumustani (olisi pitänyt soitella ensin asiasta ennenkuin kirjoittelee), olithan erittäin luotettavan oloinen isäntä ja oletkin varmasti, sorry. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

kani

Lainaus käyttäjältä: Eki - 15.10.21 - klo:11:49
Lainaus käyttäjältä: kani - 15.10.21 - klo:09:57
Omassa morinin ditechissä on myös ollut paikallistamaton  ilmavuoto mikä lopuksi rajautui kampiakselin stefoihin. Ja kun ne sai pois ja purin laitteen atomeiksi muutenkin huomasin laakereita vaihtaessani että kampiakseli oli kulunut variaattorin puoleisen laakerin kohdalta ihan väljäksi. Uusi laakeri oli ihan löysä paikallaan.

Ihan ekaksi kannattaa tutkia onko ilmavuotoja, eli tukkia moottorin pako ja imupuoli ja katsoa että pitääkö se ilmaa ja korjata vuodot. Kuulostaa siltä että on orastavaa ongelmaa joka pahenee ajan mittaan.

Tiivisteellä peitelätkä pakoaukkoon, tulppa ja venttiili pumpulle tiiviisti imukaulaan kiinni, pumppaa ilmaa koneeseen ja katsoo painemittarilla pitääkö painetta.vuoto löytyy saippuavedellä kuten puhjenneesta sisäkumista. Jos ei löydy ottaa auki variaattorin katsoo tuleeko stefasta tai sitten vesipumpun puolelta konetta stefan takaa.  Sen jälkeen miettii tuloksien jälkeen mitä tutkii seuraavaksi.
Kanilta tulikin varteenotettava vinkki, täytyy stefat tutkia kun aukoo variaattorin seuraavan kerran, voi hyvinkin löytyä sieltä? Tai sitten jää odottamaan kevättä, kun on sylinterijutun vaihto, samalla uusii myös stefat.

Selvitä ekaksi toi vika ennen kun teet muita muutoksia. Ja säästääksesi paljon aikaa ja rahaa ekana katso vuotaako se kone ilmaa jostain. Helppo teettää pakoaukkoon lätkä ja tiiviste väliin. Ja sopiva tiivis tulppa ilmanputsarin tilalle kaasuläppään mihin suutin että saat pumpatta ilmaa koneeseen ja pumppu missä painemittari niin näet laskeeko paineet.

Jos avaat kaikki ja uusit monta asiaa kerralla tekemättä vikadiagnoosia ensin olet sitten ihmeissäsi missä vika on. Ruiskuskopassa kannattaa rajata ongelmat pois, on sen verran muuttujia.

kani

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 15.10.21 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: kani - 15.10.21 - klo:09:57
Omassa morinin ditechissä on myös ollut paikallistamaton  ilmavuoto mikä lopuksi rajautui kampiakselin stefoihin. Ja kun ne sai pois ja purin laitteen atomeiksi muutenkin huomasin laakereita vaihtaessani että kampiakseli oli kulunut variaattorin puoleisen laakerin kohdalta ihan väljäksi. Uusi laakeri oli ihan löysä paikallaan.

Ihan ekaksi kannattaa tutkia onko ilmavuotoja, eli tukkia moottorin pako ja imupuoli ja katsoa että pitääkö se ilmaa ja korjata vuodot. Kuulostaa siltä että on orastavaa ongelmaa joka pahenee ajan mittaan.

Tiivisteellä peitelätkä pakoaukkoon, tulppa ja venttiili pumpulle tiiviisti imukaulaan kiinni, pumppaa ilmaa koneeseen ja katsoo painemittarilla pitääkö painetta.vuoto löytyy saippuavedellä kuten puhjenneesta sisäkumista. Jos ei löydy ottaa auki variaattorin katsoo tuleeko stefasta tai sitten vesipumpun puolelta konetta stefan takaa.  Sen jälkeen miettii tuloksien jälkeen mitä tutkii seuraavaksi.

Imuvuoto ei vättämättä näy painetestillä,
pitäisi suorittaa samalla metodilla, alipainetesti.
Nämä ruiskut ei tosin ole niin kauheen nuukia,
mistä kautta ne sen ilmansa saavat, kunhan imuläpät toimii.
Aika usein, likaisella ilmansuodattimella ruokitussa moottorissa, on läppävika.

Samalla sitä voi alipainetestinkin tehdä.

Nää ruiskut on tosi tarkkoja ilmavuodoille joista syntyy kokonaisvaltaisia ongelmia. Aika paljon haastavampi korjaa kuin kaasarivehje.