Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Syksy ja valoa tarvitaan.

Aloittaja Eki, 01.09.21 - klo:21:09

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Moni on ainakin siihen törmännyt että mopon valosähkö onkin ollut vaihtovirtaa ja xenonin ballasti vaatii tasavirtaa..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Kun tekee kokoaaltogeneraattorin ja ottaa akulta virran niin johan tuikkii.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 27.09.21 - klo:17:15
Kun tekee kokoaaltogeneraattorin ja ottaa akulta virran niin johan tuikkii.
Koko aaltogeneraattori, kerroppas mikä moinen on mopon valojutuissa, mistä keksit moisen, kun en eläissäni ole moisesta näissä yhteyksissä kuullut, generaattoreista kylläkin, mutta nehän tuottavat virtaa itsenäisesti joko dc tai ac, miten halutaan, mutta kokoaalto?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Minullekin on kokoaaltogeneraattori, vieras käsite,
mopojen latauslaitteissa.
Sen sijaan se on hyvinkin tuttu, radiotekniikasta,
jossa kantoaalto synnytetään kokoaaltogeneraattorilla  ;D
Coastsidellä saattaa olla kielivaikeuksia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#35
Arvasin, suomenkielistä selitystä kokoaalto generaattorille,
et löytänyt.
Itse asiassa kaikki kestomagneetti generaattorit, jossa magneettinen napaisuus vaihtuu N/S
ovat "kokoaalto generaattoreita"
vain käytetty tasasuuntaustapa tekee siitä,
koko tai puoliaalto generaattorin.
Mutta on totta, useimmat nykyiset, mopojenkin latauslaitteistot
muodostavat, kokonaisuutena, kokoaaltogeneraattorin.
Tuo kiinalaisten, puoliaaltogeneraattori, kun on,"moniongelmainen"
ja tehoiltaan, olematon.
Sillä toinen puoliaalto jää käyttämättä.
Siksi on kehitetty, tuo, valot toimiikin suoraan vaihtosähköllä,
jolloin, tasasuuntauksesta ei synny häviöitä.
Nykyaikaiset tasasuuntaustavat ovat vähempi häviöisiä,
joten puoliaallosta tullee piankin historiaa.
Eikä, koskaan, eikä milloinkaan, pelkkä staattori tee, kokoaaltogeneraattoria.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kyllä minä tiedän mitä kaipailet kun hamuat liittolaisia. Eki nyt ei ole parhaita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Oliko tuo viesti mielestäsi jotenkin asiaan liittyvä,
elikkäs asiallinen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#38
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.10.21 - klo:13:11
Kyllä minä tiedän mitä kaipailet kun hamuat liittolaisia. Eki nyt ei ole parhaita.

En minä mitään liittolaisia tarvitse, varsinkaan sinusta.
Voisit viestiesi määrän sijaan, keskittyä niiden laatuun,
kiinnitä huomiosi, näppylään send.
Muuten oot hyvä "jätkä" herätät paljon monelle uusia ja outoja ajatuksia.
Ja Ekinkin tämänhetkisessä mopossa on kokoaaltoggeneraattori  8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#39
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.10.21 - klo:13:11
Kyllä minä tiedän mitä kaipailet kun hamuat liittolaisia. Eki nyt ei ole parhaita.
Mikäs aivopieru tämä oli ja millä mittarilla arvioit kenenkään paremmuutta tai huonommuutta??? Tiedän että aina kun ollaan jossain foorumilla missä on paljon jäseniä, on täysin selvää että meitä löytyy ihan jokaiseen lähtöön ja jokaisella on omat mielipiteensä. Itse paljon näillä ajopeleillä ajaneena ja oliko jo peräti 17 tai 18 skootteri noin 20+ vuoden aikana. En silti ole opiskellut kaikkea mahdollista niitten toiminnasta, siksihän olen täälläkin, että voi kysellä, mutta monesti vastaukset on mitä sattuu tai ei kukaan viitsi vaivautua edes vastaamaan? Älkää antako minun ikäni häiritä, olen ihan samanlainen vielä kondiksessa oleva ukonkäppyrä kuin joku poitsukin, en etsi täältä enkä muualtakaan arvioita itsestäni, en halua kinastella enkä riidellä yhtikäs mistään, haluan olla ok kaikkien kanssa, mutta kun se ei aina onnistu, ei sitten millään.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

"peräti 17 tai 18 skootteri noin 20+ vuoden aikana"
Tuleeko mitään mieleen?
Voisitko kuvitella hankkivasi yhden, mieleisesi mopon,
Ja huoltavasi ja korjaavasi sitä ohjeiden mukaan,
ja ajavasi sillä yhdellä 20V.
Kuinka paljon tulisi kilometrejä 20V ?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Erkki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.10.21 - klo:13:11
Kyllä minä tiedän mitä kaipailet kun hamuat liittolaisia. Eki nyt ei ole parhaita.
Mä nostan hattua luovuudesta sille/niille teekkareille, jotka on tän sketsihahmon luonut tälle foorumille ja sitä spämmäämällä yli 20 000 viestiä ylläpitävät. Mutta nyt on senverran moni jo pidemmällä aikavälillä ilmaissut poistumisen tarpeen, kuten nyt mäkin, jatkakaa naureskelua vaikkapa ehdotetulla ylilaudalla, ei täällä ollenkaan, kun sketsi on jo loppuunkulunut toistaen vain itseään. Hyvää syksyä Otaniemeen.

konenikkari

Totta, tuohon luovuuteen tarvitaan teekkareitakin koko koulullinen.
Mutta siltikin Coatside on hyvä jätkä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.10.21 - klo:16:04
Totta, tuohon luovuuteen tarvitaan teekkareitakin koko koulullinen.
Mutta siltikin Coatside on hyvä jätkä.
Ei  minullakaan ole pahaa sanottavaa Coastsidestä eikä kenestäkään muusta, hän saa halutessaan olla minusta mitä mieltä haluaa, ei se vanhaa ukkoa hetkauta mihinkään suuntaan. Kunhan joskus heittelen esim nyt tuosta kokoaalto generaattorista, se oli ns huumorilla ja vähän silläkin etten ole ikinä kuullut moisesta mopossa?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#44
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.10.21 - klo:15:08
"peräti 17 tai 18 skootteri noin 20+ vuoden aikana"
Tuleeko mitään mieleen?
Voisitko kuvitella hankkivasi yhden, mieleisesi mopon,
Ja huoltavasi ja korjaavasi sitä ohjeiden mukaan,
ja ajavasi sillä yhdellä 20V.
Kuinka paljon tulisi kilometrejä 20V ?
Ei enää, aiemmin ostin uutena aluksi edullisia Kiinalaisia jos vaikka mitä, sitten siirryin hiukan parempiin, elikä TGB Bulletteihin, niitä oli ainakin kaksi uutena ostettua. Seuraavaksi tuli siisti Aprilia sr50 ruisku ja tuli toinenkin, sitten Gilera runneria sekä myös liki uusi Rovaniemeltä ajettuna (ajettu 4000+km), siitä meni vesipumppu ja korjatessa irtosi se ropelli, elikä olisi tarvinnut lohkot aukoa ja täällä ei ole mahiksia moiseen remppaan. Möin sen kaverille kenellä oma autotalli ja kokemusta näistä sekä kaikki mahdolliset työkalut, mittalaitteet ym, hän lupasi tarjota korjattuna korvausta vastaan, mutta totesin että myy vaan muualle.                                                                                                                                                                                                                                                     
Sitten nyt kesällä tulikin ensin Piaggio nrg kaasarivehje, sitten Derby gp1 open ja nyt tämä Piaggion nrg ruisku. Ikää on senverran ettei enää puhuta uusista eikä 20 vuosista mopojen kanssa, tuskin enää muutenkaan? Onhan tässä rällätty kun laskee nuoruuden Tunturi sportin, Soliferi speedin sekä Raisun 80 luvulla. Sitten oli väliä vuosikaupalla mopotta, tuli nämä moposkootterit ja se vei mukanaan, muistan kun kesälomalla 1982 ajelin raisulla Hyvinkää-Koli-Lieksa jne, oli se poistulo aivan hirveetä. Sitten kun ostin jo n 50 vuotiaana ekat skootterit, ajattelin ajella samat reissut kuin muinoin raisulla, ei tuntunut skootterilla miltään, viimeksi tein 2020 nuo reissut eikä edelleenkään tuntunut missään, tein myös samoilla silmin 2020 Rovaniemi-Hyvinkää ajon, eikä käytännössä sekään tuntunut vaikka kehon rasitus löikin hetkellisen lämmönnousun muutamaksi tunniksi 22h ajon jälkeen.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.