Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Typhoon

Aloittaja ms, 16.08.07 - klo:13:12

« edellinen - seuraava »

Coastside

#60
http://www.emc24.fi/Link.aspx?id=487246
Manuaalisesti säädettävä kierrostenrajoitin, jonka saa kaukosäätimestä
kytkettyä pois päältä. Erinomainen lisävaruste viritetyssä koneessa,
jos haluaa rajoittaa viritetyn mopon/ skootterin huippunopeutta
(esim. max 45km/ h) tarvittaessa.
Rajoitin on kytkeytyneenä automaattisesti päälle aina konetta käynnistettäessä.
Avaimenperän mallisesta kaukosäätimestä saadaan kytkettyä
rajoitin tarvittaessa pois päältä, jolloin koneen tuottamat kaikki
tehot ja kierrokset ovat taas rajoittamattomasti käytettävissä (mopo/
skootteri kulkee taas niin kovaa kuin on viritetty kulkemaan). Rajoitin
kytkeytyy automaattisesti päälle taas kone sammutettaessa.
Laaja porrastettu säätö, soveltuu lähes kaikkiin elektronisella sytytyksellä
(C.D.I.) varustettuihin koneisiin ja skootterimerkkeihin ja -malleihin
(Huom! EI mm. Di-Tech malleihin!).
Suomenkieliset asennusohjeet.
Tuotenro: BE1024T 105,00 â,¬

Esimerkiksi tuollainen?
Tai
Yleismalli
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Lainaus käyttäjältä: ]uhnu
Pitäis tän sivun http://tuned-scooters.tripod.com/id6.html mukaan tehdä kierrostenrajoitin mutta huomasin että toi rajoitus sydeemi on tehty yamaha bws:sään. Eli miten ton virityksen pistelis typhooniin?
Ihan samanlailla ,kun ohjeissa. ryöstäjä tulee siihen magneetolta päin lähtevään impulssijohtoon. Ei siihen johtoon mistä otetaan käyttövirta cdi:lle.

~1 uf konkka rajoittaa kierrokset 10000 rpm hujakoille.
1.6 uf ~7500 rpm.
2.5 uf ~6000 rpm.
Erittäin karkeesti ottaen ,voi olla suuntaan tai toiseen ,mutta noiden välinen suhde on sama.
Kokeilemalla sopiva.

Jos usemapi konkkia yhdistetään ne pitää kytkeä rinnakkain. Ja konkat pitää olla polkoja(polyesteri).
Muistaakseni polkon voi kytkeä kummin päin tahansa.(en ole tosin varma) .

kato: konkkia esim www.partco.fi


]uhnu

#62
kiitoksia heti selkeni :) mutta minkä värinen se impulssijohto oikee on?

E: mistäs löytäis vm -05 typhoonin sähkökaavion, itse en ole löytänyt?

E2: dodii elikkäs täs ois nää magneetolta tulevat johdot (huom! johdot ovat kiinni 4 paikkaisessa liittimessä): 1 paikka: Tyhjä. 2 paikka: 2 kpl vihreitä johtoja. 3 paikka: Musta ja valkoinen johto. 4 paikka: Punainen johto. Eli kysymys kuuluu mikä näistä on se impulssijohto/johto mihin ryöstäjä tulee kiinnittää rajoitinta tehdessä tämän sivun mukaan: http://tuned-scooters.tripod.com/id6.html tai http://www.motot.net/wiki/Kierrosrajoittimet_ja_niiden_rakentaminen

Pommi

Ootteko koittaneet, miten vaikuttaa hukkaputken poisto Typhoonissa? Ajattelin tässä hukkiksen poistaa, heti, kun vaan kaverille pääsee ja odotan ainakin vääntöä tulevan.

]uhnu

niin että tietääkö kukaan mistä saisi vm -05 typhoonin tai samanlaisen sähkökaavion? itse en ole löytäny ja kiire ois.

A_sentaja

Kirjoita googleen, viring diagram, tai pyydä maahantuojalta. Pitäisi onnistua... :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Pommi

#66
[img=http://img255.imageshack.us/img255/3342/skannaa0003hu2.th.jpg]
[img=http://img83.imageshack.us/img83/258/skannaa0001sh2.th.jpg]

Siin ois vm. -03 Typhoonin sähkökaavio.. Saattaa olla, ettei tosta oo mitään hyötyä.

PS. Tiedän, oon paska ton ImageShackin kanssa.

]uhnu

nonii joku viisas voi kertoo mul että mikä suutin ois sopiva prikattomaan ja teharilla varustettuun typhooniin. ja eikös sen messinkilevyn sieltä kaasarin suulta vois heittää mäelle suuttimen vaihdon ohella?

Pommi

Joo no suutinhan selviää vaan kokeilemalla, mutta jos otat sen ilmakurin samalla pois, kun laitat teharin, niin ehkä 10-15 numeroa isompi suutin?

Pommi

Tuli eilen ostettua netin kautta Typhoonin kuristamaton vakioputki ja kasa jousia takavariaattoriin. Eipähän tarvitse alkuperäis putkea leikellä.

jölppy

Lainaus käyttäjältä: Pommi - 07.02.09 - klo:15:15
Tuli eilen ostettua netin kautta Typhoonin kuristamaton vakioputki ja kasa jousia takavariaattoriin. Eipähän tarvitse alkuperäis putkea leikellä.
Olen ajatellut tota typhoonin ostamista keväämmällä,ja kysyisinkin mistä tilasit tuon kuristamattoman vakioputken?ja tuliko tiivisteet mukana?paljon makso?

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Pommi - 20.01.09 - klo:17:50
niin ehkä 10-15 numeroa isompi suutin?
Siitä kokoluokasta (noin 10) on hyvä aloittaa kokeilut.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

]uhnu

Oisko kellään tietoa mitkä ois typhoonin kaasarin (17.5mm) vakiosäädöt?

Pommi

#73
Sen putken ostin yksityiseltä, eikä tullut tiivisteitä mukana. Hintaa oli 70 â,¬uroa sisältäen postimaksut ja mukaan tuli takavariaattoriin jousia(=vakio kytkinjouset, vakio vp-jousi, +7%jäykempi Malossin vp-jousi). Uuden tehoputkenhan saa n. 100 â,¬urolla, mutta en sen takia teharia ostanut, ettei tarvitse niin paljoo alkaa säätöjen kanssa leikkimään, eikä tarvitse olla niin poliisien pelossa kokoajan. Muutenkin keulimistarkoitukseen tuli tämä putki, joten eipä tässä muuta, kuin vääntöjä haettu.


Muuta en kaasarin säädöistä tiedä, kuin että vakiosuutin on 56.

mikrosami

#74
Kone tarvitsee uittaa ennen käynnistymistä, vaikka kone olisi seissyt vain 15min.
Eli joudun pitämään katetta pois takaa, jotta saan ilmanputsarin reijästä annettua tilkan bensaa käynnistääkseni koneen. Kaasutin sekä ilmanputsari on putsattu monesti tuloksetta.

vm 97
17mm. Dellorto

Muutoin vakio. Vika alkoi n. kk. sitten.