Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Typhoon

Aloittaja ms, 16.08.07 - klo:13:12

« edellinen - seuraava »

ms

Olisko kaasari kasvanut tuon 2005 kattimallin myötä.

Tuo 17.5 on siitä kätevä että noin viittäkymppiä huristellessa muun porukan mukana vie 2,5 litraa sataselle.
Ja sitten yksin ajettaessa pitämällä vauhtia yli 60 niin kulutus on liki 3,8 litraa.
Kaasu auki kulutusta en hirviä arvaillakkaan. Kulutus siis kasvaa aikamoisesti vauhdin lisääntyessä.

Eli ei tuollainen 50 kuutioinen kaksitahtinen ole mikään talousihme, joskin hauska sillä on vingutella varsinkin mutkaisilla pikkuteillä, varsinkin kun kone kiertää iloisen tuntuisesti.

Pommi

Kysynpä tässä, että mitkä on fiilikset ja yhteenvedot omista typhooneistanne, kun oma kiinalaiseni ehkä (toivottavasti) vaihtuu tommoseen kerran kaaduttuun vm.'03, 6000km ajettuun typhooniin. Eli, kertokaa vähän, typhoonien omistajat, vaikka kulutuksesta, millainen on ajaa, löytyykö sitä ''paljon puhuttua'' vääntöä/kiihtyvyyttä ja osien laadusta ja ihan kaikesta mikä mielestänne on mainitsemisen arvoista!

Samppa

Hyvät fiilikset. Ei koskaan ole mitään isompaa tarvinnut tehdä ja ikäähän tuolla on jo "paljon". Automaattiryypyn, bensahanan ja mittarivaloja olen kertaalleen uusinut, muista kuin ns. peruskulutusosista (nyt ei ainakaan tule nopeasti muuta mieleen). Talvella olen aina vähän enemmän syynäillyt, että kaikki toimii.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pommi

Tänään vaihtui oma kiinalaiseni tämmöiseen '03 Piaggio Typhooniin. Voin sanoa, että kiinalaisen jälkeen kaasuunvastaaminen ja vääntö ja tuo 5-30km/h kiihtyminen ovat aivan eri luokkaa :). Maanantaina paperit vakuutusyhtiöön, ja sitten vain kovaa ajoa! Toivotaan, että kestää!

Pommi

Ajanut tässä nyt reilun 2 vkon aikana n. 600 km ja oon ollu tyytyväinen pinokkioon, koska jaksaa keulia hyvin  ;) vakionakin. Prikan olen ottanut pois, ettei huuda koko ajan kone täysillä kiekoilla ja kai se kulutustakin vähentää, en tiedä. Voisi näille viileämmille ilmoille vaihtaa isompaa suutinta, koska nyt tuppaa aamulla liikkeelle lähdettäessä röpöttä melkoisesti, paitsi sitten kun lämpenee, sitten ei enää röpötä. Onko teilläkin sellaista vikaa, että moottori kuumenee todella helposti? Omassa laitteessani ei tarvitse kauaakaan ajaa kaasu edes puolessa välissä kun alkaa puhti loppumaan. Olisikohan putki tukossa, kun epäilen, että tuon 6 vuoden aikana sitä ei ole putsattu kertaakaan (poistettu karstoista)? Ilmanputsarin pesin ja öljysin tuossa viime viikonloppuna, niin jo veto parani; ei hyytynyt enää täyskaasulla, ja jaksaa prikattomana mittariin kelailla hyvällä tuurilla tasaisella 70-75km/h, oikeata ehkä 60km/h. Kyllä se pakko on sanoa tuon kiinan nelitahdin jälkeen, että 2-tahti on aina 2-tahti, hyvässä sekä pahassa :). Tähän mennessä suussa on hyvä maku Typhoonista, jos olette ostamassa niin suosittelen!

Samppa

Ei ole kuumenemisongelmia näissä itsellä ollut. Kyllä tuo vaikuttaisi siltä, että seokset saattaisivat ollta jostakin syystä pielessä -> liian laihaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pommi

Mistähän mahtais löytää tota Typhooniin suositeltua perä/vaihteistoöljyä, tuota SAE 80W/90 API GL-3? Ei tahdo löytyä mistään, ei edes paikallisesta 2-pyöräisten liikkeestä..

Samppa

Eikö moottoripyöräliikkeistä tosiaankaan löydy? Itse olen laittanut ihan tavallista marketeista saatavilla olevaa vaihteistoöljyä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pommi

No siis löytyi kyllä GL-4 ja GL-5 80W/90 öljyjä, mutta mietinkin, että mikähän ero niillä sitten mahtaa olla GL-3:seen ja toisiinsa verrattuna. GL-3 öljyä ei tahdo löytää mistään..

Coastside

Pakko haihduttaa öljymystiikkaa. Perä-öljyt joutuvat työkoneissa kestämään satoja kertoja suurempia rasituksia kuin mopon perässä. Kaikki normaalit perä-öljyt käy mopoon ja vaikka automaattivaihteistoöljykin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pommi

Kai se pitää uskoa, kelailin vaa, että mitä eroa niillä sitten on, että onko GL-4:ää vai GL-5:ttä?

Pommi

#41
Mikähän mahto typhooniin tulla, kun yhden kaatumisen jälkeen variaattorinkopan puolelle, kiihtyminen 0-10 km/h välillä on tosi tahmaista? Rullakupin avasin ja rullat oli ihan kohillaan, mikään ei ollut vinottain.. Ainoana noista oireista mieleen tulisi vastapainejousen liiallinen löysyys, mutta miten se voi silleen yhtäkkiä kaatumisen jälkeen löystyä kun 5min. aiemmin toimi täydellisesti? Jospa se on mennyt jotenkin vituralleen siellä..?  ???

Samppa

#42
Lainaus käyttäjältä: Pommi - 10.11.08 - klo:17:49
Kai se pitää uskoa, kelailin vaa, että mitä eroa niillä sitten on, että onko GL-4:ää vai GL-5:ttä?
GL-4 on vaihteistoöljyä ja HD GL-5 rikkipitoista hypoidia. GL-5 on enemmän "maustettua" kuin GL-4 (paineenkesto-ominaisuudet paremmat) ja saattaa aiheuttaa syöpymää tietyille metalleille (pronssityyppiset). Itseasiassa GL-5:sta ei saisi käyttää ilman valmistajan erityismainintaa!  Autopuolella manuaalivaihteistoissä käytetään yleensä GL-4 öljyjä ja perissä (hypoidi) GL-5:sta.

GL-4:sta voit käyttää huoletta jos suositus on GL-3.

Kiihtymisongelmaan.. Kuulostaa kyllä todella jännältä. Pysyivätkö huiput kutenkin samana? Ei kai siinä auta muu kuin purkaa enemmän ja tutkia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pommi

Joo, huiput pysyi samoina, mutta ikäänkuin hihna luistaisi tai kytkin nappaisi myöhemmin kiinni.. En tiedä, ennen kytkin nappasi kylmällä koneella vakioksi TODELLA äkäisesti ja lämmettyään/kuumettuaan se ''piikki'' ei ollut enää niin voimakas. Se on nyt jäänyt ikäänkuin kokoajan tuohon lämmin -tilaan. Katsotaan miten Malossin multivariaattori ja Daycon uusi varinhihna vaikuttaa asiaan. Eli GL-4:sta 80W/90 voi siis ostaa ihan huoletta.

Pommi

#44
Joopa joo, elikkä multivariaattorin ja uuden hihnan tilasin lauantaina ja ne saapuivat tiistaina. Ja eikun kaverille heti laittamaan niitä kiinni. Kiinni laittaessa ihmettelin, kun rullakuppi meni vakiota paljon ''syvemmälle'' siinä akselilla ja näin ollen variaattorin hihna otti lohkoihin kiinni. No, vakiovari takaisin kiinni ja multivari takaisin pakettiinsa ja mopo-sporttiin käväisemään, tosin hihna meni mukisematta paikoilleen. Moposportissa meitä palveli jo valmiiksi kyrpiintyneen näköinen kaveri, joka toi pienen puhumisen jälkeen takahuoneesta uuden multivariaattori -sarjan. Hän totesi lopuksi, että:''Joo, mä nyt joudun velottamaan tästä sen 11 euroa, kun toi vanha oli 69 euroa ja tää uus olisi 80 euroa.'' Sanoin siihen, että eihän se niin voi mennä, jos heidän sivuillaan lukee, että tuote joka maksaa 69 euroa, sopii minun mopooni ja sitten kun se ei sovikkaan, niin joudun maksamaan uudesta tuotteesta lisähintaa. Myyjä sanoi sitten siihen:''No kyllähän siellä lukee, että se sopii sinun mopoosi, mutta vain vanhempiin malleihin.'' Huom! Sivulla ei missään kohtaa lukenut esim. Sopivuus: Gilera Stalker, Baotian, Piaggio Typhoon (HUOM. vain vanhemmat mallit), vaan siellä luki, että Sopivuus: Gilera Stalker, Baotian, Piaggio Typhoon. Myyjä siihen sitten, ettei se ole liikkeen asia vastata, mitä siellä sivuilla lukee. Siinä vaiheessa mun mutsi sai paskahalvauksen ja kysyi, että:''Mitä helvettiä, kenenkäs homma se sitten on vastata, jos ei liikkeen?'' Ensin myyjä ei millään meinannut antaa pakettia 69 euron hintaan, vaan intti vastaan, mutta lopuksi sanoin:''No, jos tää homma ei ala tästä sujumaan, niin voin mä rahatkin takas ottaa.'' Niinpä siis myyjä kirjaimellisesti läväytti sen 69 euroa tiskille ja meni takahuoneeseen. On se vaan kumma, kun ensin sivuilla lukee virheellistä tietoa, ja sitten ei edes vaivauduta pahoittelemaan, kun joutuu ajamaan liikkeeseen autolla n. 70 kilometrin matkan. Todella paskaa asiakaspalvelua sain Mopo-Sportista.

E: Sori, aika epäselvää, toivottavasti saatte selville, mitä ajoin takaa  :D