Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mistä skootteriin lastenistuin??

Aloittaja Hillevi, 02.09.07 - klo:18:26

« edellinen - seuraava »

Hillevi

Ollaan mieheni kanssa kumpikin ostamassa skootterit ja pikkunassikka 1v3kk saisi tulla mielellään myös mukaan ajelulle jos käymme jossakin ja saisi sitten olla iskän kyydissä.

Pengoin nettiä läpi useamman tunnin, mutta ei kuvaakaan tällaisesta mutta olen joskus moottoripyörässä nähnyt ja joku ilmoitti jossakin että on jotain Dino merkkisiä ainakin.

Mistä voisi ostaa ja mitähän mahtaa maksaa?  ??? pakkohan näitä on jossain olla

helkama sc1

en halua mainostaa mutta tossa piruuttani googletin ja tuollaisen löysin mahtaisi sopia teidän tarpeeseen ? ;)

http://www.oitracon.fi/mposa/lastenistuin.html

Hillevi

Juu, ei tuo oikein käy...kumma muuten että tavaraboxin saa kinnittää mutta lasta ei mitenkään saisi laittaa kiinni  ??? naapurinpappa, joka ajelee skootterilla kertoi että niitä istuimia kyllä on myynnissä  mutta ei siitä oikein mitään selvinnyt.

helkama sc1

Lainaus käyttäjältä: Hillevi - 04.09.07 - klo:22:19
Juu, ei tuo oikein käy...kumma muuten että tavaraboxin saa kinnittää mutta lasta ei mitenkään saisi laittaa kiinni  ??? naapurinpappa, joka ajelee skootterilla kertoi että niitä istuimia kyllä on myynnissä  mutta ei siitä oikein mitään selvinnyt.

joo suomi on ihmeellisyyksien maa monessakin asiassa ihmettelin itsekin samaa kiinnitys kieltoa

FrozenCorpse

Minusta se on vain järkevää, että ei saa lasta ottaa kyytiin, onnettomuus kun sattuu niin ekana kuolee lapsi. Prätkän kyydissä ei ole lapsen paikka! Voivat sitten kasvaessaan myöhemmin tulal kyytiin. Ei se lapsi siitä vielä tossa iässä ymmärrä oikein mitään.. Jos tarvii reissuun lähteä niin menkää autolla.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Samppa

FrozenCorpsen kanssa olen samoilla linjoilla. Varsinkin jos lapsi on sylivauvaikäinen, niin ei kannata vielä kyytiin ottaa, eli istuimia hommata.

Siinä vaiheessa kun lapsen motoriikka on sen verran kehittynyt, että pysyy hyvin tasapainossa ja on muutenkin vähän enemmän pituutta ja ikää, niin voi ottaa eteen istumaan. Silloinkaan en ainakaan itse lähtisi mihinkään kaupunkiliikenteeseen, vaan ajeluttaisin lähinnä metsätiellä hiljakseltaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Hillevi

Niin, ei tätä tarvis miettiä kun olis auto mutta varmaankin sitten täytyy kulkea vaan junalla jos meinaa jossain käydä, auto on niin kauhean kallis kustannuksineen ettei meillä semmoseen ole varaa ja jos polkupyöränistuimen saisi laittaa siihen taakse niin ei se paljoa mielestäni eroa siitä, että vaikka kaatuisi pyörällä kun suunnilleen sama vauhti kumminkin  ::)

Kenzy

Pyörätiellä harvoin tulee vastaan 70-tonnisia rekkayhdistelmiä tai hurjastelevia ammattikoululaisia Toyota Corolla DX:llänsä peräluisussa. Kyllä se niin on, että autotiellä on kymmenkertaiset riskit loukkaantua skootterilla polkupyörään verrattuna... ei kannata lähteä jälkikasvun kanssa urheilemaan. Omaa 3-vuotiasta tyttöäni olen ajelluttanut edessä istuen parkkipaikalla hissukseen siten, että tyttö pitää käsistäni kiinni. Kovasti tyttö nauttii tuosta, mutta en lähtisi kyllä liikenteen sekaan, ei äkkijarrutuksessa tytön voimat riitä pitämään kiinni, ja tyttö lähtee kuin leppäkeihäs tangon ylitse.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

A_sentaja

Samoilla linjoilla Kenzyn kanssa, itsekkin käytin aikanaan kummipoikaa mopon ja enduron kyydissä niin, että poika istui minun ja tankin välissä. Naama virneessä mentiin molemmat ja vauhdin hurma tarttui poikaankin. Sitten kun lapsi on sen verran iso, että osaa pitää kiinni niin voisi ajatella istuttavansa sen "vänkärin" puolelle.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

OH2KV

Mulla on 15,14 ja 13 vuotiaat pojat, ne osaa olla kyydissä ja kyysätä muita, ainakin kaks vanhinta hyvinkin.

Mä oon ajeluttanut  7 ja 10 vuotiaita tyttäriäni hiljakseltaan huvin vuoksi lyhyitä matkoja kyläteillä, 10 vuotiaan vois harkita ottavan mukaan pidemmällekin matkalle, mutten alle 4 vuotiasta kyyditsisi etupuolella enkä missään liikenteen seassa, alaikärajan laittaisin tuonne 6- 8 vuoteen. Sen ikäinen jaksaa jo pitää vaikka vyötäisiltä sen verran kiinni, ettei kuopassa tipahda pois kyydistä.

Olen 4 vuotiastakin ajeluttanut, pihassa hiljaa, siis todella hiljaa.

En tiedä, jos näkisi toimivan lastenistuimen mopoon, muuttuisiko mieli?
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

Juha

En nyt varmaksi sano, mutta muistaisin että scooter-centeristä saa lastenistuimia scootteriin, mutta kannattavuus taitaa olla vähän niin ja näin.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Hillevi - 05.09.07 - klo:18:41
ja jos polkupyöränistuimen saisi laittaa siihen taakse niin ei se paljoa mielestäni eroa siitä, että vaikka kaatuisi pyörällä kun suunnilleen sama vauhti kumminkin  ::)

Ja polkupyöränistuinta ei varmasti saa laittaa, kyllä täytyy sitten olla eri tyyppihyväksynnät jos tällaisia istuimia yleensäkkään löytyy.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Hillevi

Selvä, ei ole ole olemassa sellaista istuinta joka olis hyväksytty, mutta moottoripyörissä olen nähnyt silti.

eskomörkö

Lainaus käyttäjältä: Hillevi - 04.09.07 - klo:22:19
kumma muuten että tavaraboxin saa kinnittää mutta lasta ei mitenkään saisi laittaa kiinni  ???

Eiköhän se ole puhtaasti turvallisuustekijä. Väittäisin että on moninkertainen mahdollisuus selvitä mällistä jos kaaduttaessa tipahdat kyydistä ja liu'ut/pyörit esim asfaltilla, kuin jos olisit köytettynä muovimetalli(mopo) möykkyyn kiinni, joka heittää muutamat voltit asfaltilla. Saattais tietää kuinka ikävältä lakanoista tuntuu ku ne vedetään mankelin läpi.
Jos taas kolarin ajaa sen tukkirekan kanssa, niin sitten taitaa olla aika se ja sama onko kiinni satulassa vai ei. Normaali kaatumisessa kuitenkin varmasti eroa vaurioiden määrässä, jos olisi kiinni tai irti laitteesta.

Fillarillahan tätä kuitenkin sovelletaan mutta on siinä ne vauhdit keskimäärin pienemmät ja fillarin oma paino on paljon pienempi, joten jää se mankeliefekti vähäisemmäksi. Mutta ei siinäkään kaaduttaessa varmasti hyvin käy, ainakaan vuoden vanhalle.

Esimerkki:
http://www.youtube.com/watch?v=xDe03smxCog
Jos saisin valita, niin pyörisin mieluummin tossa hiekalla kuin köytettynä satulaan.

Hillevi

Vai että tuommoinen video, tuossa on vauhti kyllä paljon kovempi mutta tiiän kyllä että se on mahdollista mennä ympärikin. En kyllä aja noin kovaa koskaan kun en yksinkertaisesti pääse mutta tosiaan eipä olisi kiva olla tuommosessa kyydissä ja syttyä vielä palamaankin, hyi.

Mä nyt muutenkin luovuin koko ideasta, täytyy toivoa että toi mies hommaisi sen ajokortin ja auton ni laittais lapsen sinne turvaistuimeen, siellä nyt ainakin paljon turvallisempaa