Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin rullien painot ja prikkojen koot

Aloittaja Samppa, 08.08.12 - klo:11:40

« edellinen - seuraava »

Samppa

#15
Ei tälle nyt omaa ketjua olisi tarvinnut uudelleen tehdä. Ketjuhan oli jo valmiina olemassa ja pysyvänä.
Yhdistin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.


jalat

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 14.03.13 - klo:11:02
Ei tälle nyt omaa ketjua olisi tarvinnut uudelleen tehdä. Ketjuhan oli jo valmiina olemassa ja pysyvänä.
Yhdistin.

No kumma juttu, kun postasin tämän, niin sitä ennen vielä koitin hakukentällä hakea koko foorumilta, että löytyykö kyseistä urlia postattuna. Eikä löytynyt.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

jalat

#18
No joo... se syykin löytyi.
Hain postaamallani urlilla
http://www.beedspeed.com/html-pages/variator-roller-weights-chart.htm

Kun taas aikaisempi sama taulukko oli postattu samalla urlilla ilman www alkua
http://beedspeed.com/html-pages/variator-roller-weights-chart.htm

Siinä siis syy, miksei hakukenttä löytänyt tuota linkkiä ennen postaustani :)
Eli virhettä ei tapahtunut käyttäjässä :) Foorumisofta nyt sattui olemaan tyhmä. Ei voi olettaa että käyttäjät lukevat kaikki foorumin tuhannet viestit läpi ennen postaamista, ettei vaan vahingossa tule duplikaatteja.

-------
Jottei löpinä jatku, niin asiaan.

Keeway RY6 ja ilmeisesti kaikki vaakaminarelli-kopio koneelliset muut (1E40QMB) kuten keewayt, generic xor, benellit ym...
Prikan koko
Sisähalkaisija 21mm
Ulkohalkaisija 25mm
Leveys 3mm
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

tommi

Pakko myöntää etten minäkään edes huomannut että tästä aiheesta on jo sticky ketju. Hämärä muistikuva että täällä olisi joskus ollut  sama lista postattuna ja yritin jopa sitä etsiä haulla mutta eipä löytynyt, vaikka oli ihan tossa tyrkyllä..  ;D

Palosella

Aprilia SR 50 Factoryssä (Piaggio Purejet 50 kone) on 7mm paksu prikka vakiona. Mittaan huomenissa lisää mittoja siitä.

Daywalker-75

Pitäisi vaihtaa kohta rullia skodeen ja törmäsin tällaiseen..
http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=376

Liukurullat, toimiiko miten kiinanskoottereissa?
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

-Zone-

Ihan samoin ne toimii missä vain variaattorissa.

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 17.07.13 - klo:15:05
Ihan samoin ne toimii missä vain variaattorissa.

Niin, siis tarkoitin onko ne paremmat kuin tavalliset....
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

-Zone-

Se on taas suhteellista, mutta on niistä ainakin yksi etu. Pyöreät rullat kuluu kulmikkaiksi, jolloin ne ei enää pyöri, vaan niistäkin tulee liukupalat. Aidot liukupalat sitä vastoin ei pyöri koskaan, niin eipä niiden toimintaominaisuus muutu niin paljon kulumisesta johtuen :) Itse en kiinanromussani huomannut ajossa oikeastaan mitään eroa, mutta meinaan seuraavallakin kerralla laittaa liukupalat kun ne ei sillain kulu havaittavasti piloille, eli kulmikkaiksi kuin pyöreät eikä hintaerokaan ole mikään järisyttäväkään edes.

konenikkari

Oikea oivallus, rullistakin tulee, käytännössä vanhetessaan liukupalat.
Eivätkä rullat, edes teoriassa voikaan pyöriä, nille on vain perinteisessä rakenteessa annettu mahdollisuus pyöriä.
Siis, teoriassa jos rullakuppi ja ns.rullaramppi olisivat toistensa peilikuvia, rulla voisi pyöriä.
En ole tavannut rullakuppia joka olisi rampin peilikuva.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 17.07.13 - klo:20:29
jos rullakuppi ja ns.rullaramppi olisivat toistensa peilikuvia, rulla voisi pyöriä.
Rulla liukuu aina. Jos rulla pyörii rullakuppia vasten on sen liikesuunnasta johtuva pyörintäsuunta päinvastainen toiseen pintaan, eli rullakupin pohjaa vasten. Sama toistepäinkin tietty.
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 17.07.13 - klo:20:29
Eivätkä rullat, edes teoriassa voikaan pyöriä
Kuten itsekin totesit. ;)

konenikkari

#27
Ok siis me kaikki tässä vaiheessa tiedämme mikä on rullakuppi, ja siitä löytyvä ramppi.
Minkä nimityksen antaisimme, sen vastakappaleelle?
Itse olen nähnyt monenlaista rullakuppia, ramppeineen.
Kuin myös olen nähnyt, noita , itsenimeämiäni, rullaramppeja monenlaisia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Juissi

Variaattorin takalevyiksi noita ainakin meillä on sanottu.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

konenikkari

#29
Myös takavarissa on takalevy...hmm!..ompas harmillista.
Kauheen pitkä sana olisi kyllä tuo rullakupin takalevy
pitääs varmaan olla joku rullakupin vastalevy.?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)