Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterin mittariston lasin korjausvinkkejä

Aloittaja mopotinx3, 08.08.22 - klo:09:17

« edellinen - seuraava »

mopotinx3

Yritin katsella Kiinasta mittarinlasia, moottoripyöriin siellä on pelkkiä kuoria tarjolla mittariin, mutta ei skoottereihin. En raaski ostaa yli kahden kympin mittaristoa.
Mistä olette värkänneet sumentuneeseen mittaripaneelin uuden lasin? Rälläkällä on helppo pyöräyttää sopivasta muovista uusi lasi. Se pitää olla tarpeeksi kovaa, ettei aivan mikä tahansa pakkausmuovi käy. Jos ostaa 50 vuotiaan Hondan, mittarin lasi on yleensä kunnossa.  Suzuki GT380 ym oli kyllä tämä sama Keeway sumentumisongelma. Kirpputorille pitää suunnistaa, harmi kun Vaasan Omatori suljettiin, siellä oli valtavasti roinaa, joissa varmasti oli sopivaa muovia. Tuo lentoaseman kirppari on enemmän sekatavarakauppa kuin kirppari. Yksi vaihtoehto on tilata Aliexpressistä joku muu skootterin lasi vitosella, mutta se kestää aika kauan.
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#3
Taas Coasti loistaa
menetelmä on tuommoinen
https://www.automaalit.fi/wp-content/uploads/2020/08/Silco-8040-ajovalojen-korjaussarja-FI.pdf
Sarja on senverran kallis että kannattaa teettää
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

#4
Ei tässä mikään kiillotus auta. Se on läpeensä kellastunut, kuten näissä on tapana. Ajoa ei sumea lasi haittaa yhtään, mutta kusen värinen mittarin lasi on epäesteettinen.
Voishan sitä mennä Tokmanniin tai Puuiloon tarkkailemaan tavaroita, kenties siellä on jokin kirkas kippo myynnissä halvalla. Se on kuopassa tämä lasi, ettei voi edes yrittää kiillotusta kuten auton umpiolle tehdään.
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

Saatat yllättyä, onko takapintakin keltainen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Esim. Puuilosta löytyy polykarbonaattilevyä paksuuksissa 1-5 mm.Muutamaan kellastuneeseen mittarilasiin olen eri menetelmiä kokeillut, heikolla tuloksella . Keltaisuus on vähentynyt vain hieman.
Eihän tuo levykään ilmaista ole , koska levykoko on yleisesti min. 600x1200 mm. Mittaristoon tarvitaan n. 100x200 mm.
Suurin osa levystä jää siis omaan varastoon.
Yhteen skootteriin tein 2 mm. paksuisesta levystä ( oli siis suora lasi)ja kiinnitin kirkkaalla silikonilla. Hyvä tuli , mutta ei siinä palkoille päässyt.
En oikein ymmärtänyt , jos mittariston saa esim. vähän yli 20€:lla. Eipä lasin rakentelussa ole paljon järkeä.

viisnelonen

Etrassa myydään polykarbonaatin jämäpalojakin.. Sitä on myös pintakarkaistuna esim työkoneiden ikkunoiksi jne.
Varovasti lämmittämällä olen taivuttanutkin ilman samentumista.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Liian ohuita tuulisuojia voi saada halvalla, niin kuin minulle sattui. Se käy mittarin lasiksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

#9
Vein tänä keväänä kaatopaikalle Astra F mallin mittariston, nyt sitäkin olisi tarvittu, aika ohutta se lasi siinä oli, mutta olisi kelvannut. Alkaa näyttää siltä, että joutuu Aliexpressiin, eihän tällä niin kiire ole. Kiinassa eivät kuitenkaan myy juuri oikeanlaista lasia, vaikka about 15 erilaista on putiikissa. Ne on niitä Baotian 4t laseja. Yksi näytti Solifer lasillta, jossa kiekkamittarin paikka.  Kiekkamittari olisi kyllä tarpeellinen varuste. Etraa ei ole täällä. Ilmaista lasia olisi, jos kokeilisi saada pyöreän tehtyä, melkein jo voin nähdä itseni laastaria etsimässä.

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 08.08.22 - klo:12:53
Esim. Puuilosta löytyy polykarbonaattilevyä paksuuksissa 1-5 mm.Muutamaan kellastuneeseen mittarilasiin olen eri menetelmiä kokeillut, heikolla tuloksella . Keltaisuus on vähentynyt vain hieman.
Eihän tuo levykään ilmaista ole , koska levykoko on yleisesti min. 600x1200 mm. Mittaristoon tarvitaan n. 100x200 mm.
Suurin osa levystä jää siis omaan varastoon.
Yhteen skootteriin tein 2 mm. paksuisesta levystä ( oli siis suora lasi)ja kiinnitin kirkkaalla silikonilla. Hyvä tuli , mutta ei siinä palkoille päässyt.
En oikein ymmärtänyt , jos mittariston saa esim. vähän yli 20€:lla. Eipä lasin rakentelussa ole paljon järkeä.
Ei siinä järkeä ole, mutta sitten joutuu siirtämään se nopeusmittarin koneiston, jos haluaa pitää entisen mittarilukeman. Pelastan maailmaa, korjaan tämän täysin toimivan mittarin ulkonäön kuntoon. Nuorisolla on mittariongelmiin ratkaisu, heitetään ohjaustangon kate ja mittari pois ja tilalle kevytmetallinen tangon kannatin johon Fatbar kiinni.
Tankoon jokin Sigma tilalle.
Loppulausuma:  Ei kannata korjata tätä CPI:tä samantien. Kannattaa jättää tämä homma talveksi, niin on jotain puuhasteltavaa silloinkin.
Aprilia Sportcity One 50 4t