Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sylinteristä imuhelma katkennut. Haittaako yhtään?

Aloittaja leze223, 22.11.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

leze223

Eli ajattelin ostaa 2 tahtiin sylinterin jossa on imuhelma katkennut.
Haittaako yhtään se?
linkki: http://www.tmi-janikaasalainen.fi/sylinteri-morini-viallinen-p-7946.html
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

-Zone-

#1
Männän saama tuki AKK:ssa aina vähän huononee, mutta koska puuttuva pala on noin pieni, tuskinpa aiheuttaa mitään ongelmia (hio kevyesti murtumakohdasta mäntää kaapiva terävin reuna pois). Olipa mulla joskus muinoin sachs saxonette koneessa pytty josta puuttui imu ja pakohelmat miltein kokonaan. Kyllä silläkin ajettiin.

konenikkari

#2
Ylikokoja porattiin takavuosina ja imuhelmat porattiin kokonaan pois.
Männänvaihdon kilometrimäärää on syytä lyhentää ::)
Pahempi taitaa olla se että toinen on eheä.
Nykyisissä nelareissa ei männällä edes ole helmaa
joten ei tarvita putkeakaan  :o
Jos männässä vielä on kaksi rengasta, homma on ok.
Sensijaan, kaksitahtisessa, männän helmat saattaa olla hyvinkin tarpeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

PappaSkootteri

Miettisin kuitenkin vielä vaikka eihän sen hinta pilvissä olekkaan... ja mitä tuohon kyseiseen sylinteriin tulee niin sokeakin näkee siitä että sen on 2-tahtisesta...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Coastside

Kyllä se merkin huomioden voi ottaa, onhan siinä muuta osaa joiden arvo on enemmän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 22.11.11 - klo:21:21
No jotenkin kuvittelin Konenikarin siihen viittaavan...
Konenikari: Sensijaan, kaksitahtisessa, männän helmat saattaa olla hyvinkin tarpeen.
..Jonka minäkin kyllä allekirjoitan täysin  ;)

-Zone-

Totuuden nimissä täytyy myöntää että niin mäkin ensin asian tajusin ja kun yritin kirjoittaa että männän., niin meinasi dementoituneelta vanhukselta tulla siihenkin sana sylinterin. Piti itseäänkin varten siis oikein alleviivata  ;D

Olen kyllä sitä mieltä, että niin pieni pala tuosta pytystä puuttuu että ei se ongelmia aiheuta. Helmaa on siltikin jäljellä ja samanverran voi huoletta ottaa pois "imupuolelta" männästäkin. Mitään hyötyähän siitä ei tosin casereed-rakenteessa ole kun perinteinen imukanava ja aukko puuttuu täysin pytystä.

leze223

taidampa pistää tilaukseen. kiitos vastauksista
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

konenikkari

#8
Ok ja huoletta voit sahata toisenkin imuhelman,
jos et niin tee mäntä saattaa käytössä "kiertyä".
Ja muista pyöristää katkenneen helman kulmat samanverran kuin alkuperäinen pyöristyskin on sylinterin alapäässä, kuten jo mainittiinkin.
Ja männänrenkaiden asennus ilman tuota pyöristystä on vaikeaa.
Yleensäkin porauksenkin jälkeen on se reuna hyvä pyöristää,
ja jotkut koneistamot sen tekevätkin, porauksen yhteydessä.
Männänvaihtoväliä on syytä lyhentää koska havaintojeni mukaan 2T mäntä kuluu helmastaan eli osalta jonka vastapinta sinulta nyt puuttuu.
Ko. kuluminen kait johtuu siitä että mäntä koettaa noissa "kaatua pakoaukkoon"  :(
Minä puolestani pyydän anteeksi epäselvää tapaani julkituoda asioita.
Kirjoituksiani lukiessa joutuu aina ajattelemaan.
Sivuutan aina minulle itselleni, ilmiselvät asiat.

Olen avannut 2T mopon josta männän helma oli sahattu pois pakoaukon puolelta, jolloin pakokanava aukesi kampikammioon YKK:ssa, eikä se mopo oikein hyvin käynyt  :o ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

leze223

Pientä laiskuutta oli ilmassa ja tilasin vasta tällä viikolla. Nyt on imuhelma pyöristetty ja ajattelin jättää toisen helman paikoilleen. Katsotaan miten käy, kun päãsee hieman enemmän ajelemaan. Ei ole siis asennettu vielä paikoilleen.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.