Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot kisbee rohisee

Aloittaja Skoparassaaja, 23.08.22 - klo:15:30

« edellinen - seuraava »

Coastside

#30
Esimerkiksi laakerityökalut maksoi 35 € kiinasta ennen tulleja. Jos romuista kasaa yhden toimivan, on se kannattavaa. Minulle kertyi romukampuroita ehjillä runkolaakereilla kun kahdesta meni kiertari ja yhdessä stefan kohta vuoti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Ennenkuin rassaaja ehtii kysyä ( ellei jo ole tilannut) mistä saa 50-60 €:lla kampiakselin , niin Kisbeehen ei ilmeisesti suomesta tuohon hintaan saa. Kannattaa selata myyjät läpi, mikä on hinta.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 27.08.22 - klo:09:12
Esimerkiksi laakerityökalut maksoi 35 € kiinasta ennen tulleja. Jos romuista kasaa yhden toimivan, on se kannattavaa. Minulle kertyi romukampuroita ehjillä runkolaakereilla kun kahdesta meni kiertari ja yhdessä stefan kohta vuoti.

Pistä linkki, minkälaiset työkalut tilasit, ja mistä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skoparassaaja


Skoparassaaja

Kyllä sii ä onkin variaattorin päässä akselin laakerissa väljää. Tuntuu selkeesti kädellä kun akselia liikuttaa. Veikkaisin ka laakereita. Eikö ne kestä kun 12500km. ? Jakojetjun ylempi laahari oli hiukan ketjun sivussa. Voisko se sittenkin olla rohinan syy. Vai molemmat havainnot.
Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 24.08.22 - klo:17:55
Kun nyt kannen osalta olet asiat käynyt läpi ( ilmeisesti myös nokka-akselin laakerit, joissa harvemmin on vikaa).
Voisiko kuitenkin olla niin, että kampiakselin laakeri/laakerit ovat tulleet tiensä päähän , juuri nyt.
Aina ei laakerivaurio ilmoita itsestään , akselin päästä kokeilemalla.
Vähintään yksi tapaus oli , että väljyyttä ei tuntunut , mutta käsin pyörittämällä jossain kohtaa "jarrutti".
Niin oli pari kuulaa ja kuulahäkistä osa öljypohjassa.
Itse epäilisin laakerivauriota , koska kierrosten kasvaessa ääni pahenee.

Skoparassaaja

Variaattorin päässä kampuran akselissa tuntuu väljää sittenkin. Tuntui nyt kun Variaattori on irti ja pääsi kunnolla heiluttaan. Jakoketjun laahari ylempi missä kiristin on hiukan ketjun sivussa. Ei ole keskellä. Voisiko molemmat olla äänen lähde. ⁶