Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suomalaisissa mopoliikkeissä isoja hintaeroja samoilla tuotteilla?

Aloittaja Eki, 25.01.22 - klo:11:54

« edellinen - seuraava »

Eki

Tässä on joutunut googlettamaan todella paljon monen varaosan kohdalla, tullut jo kauan sitten huomaamaan ettei juuri suomesta aina edes kannata ostaa skootterin osia mikäli on aikaa odottaa ja kenelle on hinta myös tärkeä? Eilen kyselin piaggio nrg skodeen sparewheelin hintaa lokasuojaan kiinnikkeineen, hinta oli n 230€ + pk, kun halvimmillaan saan sen ebay.de sivuston puotista uutena 102€ ja postikulut 9.90€. Tämmöiset pikkuhilut kuten alumiinirunkoinen kännykän pidin skootterin tankoon sekä upea vesitiivis jännitenäytöllä ja 2:lla usb liittimellä runkoliitin johtoineen ym pikkuhilua aliexpressiltä, hinnat sisältävät alv:n, elikä hinnat edulliset eikä tulliselvityksiä. Vastaavia mopon osien hintoja mm imukurkku ruiskupiaggioon Oulun puotissa 55.80€ postikuluineen, sama alkuperäisenä osana 19€ + pk 11€ Unkarissa, kannattaa katsoa mistä ostaa, kuten totesin, mikäli hinta on tärkeä tekijä eikä halua maksaa n 2 x hintaa?                                                                                                                             
Hyvin monissa, jos ei kaikissa kannattaa googlettaa, suomalaiset puotit vaan rahastaa hyväuskoista ostajaa, itsellä ei ole varaa pönkittää kotimaisia puoteja, poikkeuksia joittenkin osien kohdalla kyllä löytyy, yksi esimerkki sparewheeliltä on piaggio/gilera/aprilia läppäventtiili alumiininen ja läpät kuuluu mukaan kiinteästi, hinta reilu 10€, elikä tosi edullinen, myös Aliexperssiltä löytyy vastaavia läppärunkoja ym moposälää loputtomiin. https://www.aliexpress.com/item/33037800062.html? spm=a2g0o.9042311.0.0.1fda4c4dpeFq5T & https://www.aliexpress.com/item/4000132428829.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.15534c4dL6aHmN Mainitaan vielä mm bensapumppu, noin reilua satkua halvemmalla niitä saa mm ebay.de sivuston puoteista, kuin yhdestäkään suomen liikkeestä?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#1
Tuo lisälokari maksaa ebay.de sivuston puotissa halvimmillaan 102€ + pk 9.90€, Suomessa sparewheel pyytää siitä samasta yli 230€ (lähettivät minulle hinnoittelut kunkin lokariosan hinnoista ja yhteishinnan, pultit toki puuttuivat, mutta niitä saa kyllä vähän sieltä sun täältä ja varmaan kotontakin löytyisi uusia)? Kysymys konenikkarille, miksi ehdotat moista (oletkin näköjään poistanutkin oman viestiheittosi, missä ehdottelit että minun kannattaa perustaa itse se mopojen varaosaliike), kyllähän minä tiedän mistä nuo hiluni ostan, laitoin vaan lähinnä linkkinä heille keille ei ole sama pyydetäänkö osasta 100€ vaiko 200€? :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Tuo jäätävä hintaero on yleistä muuallakin, esim elektroniikkapuolella. Jokunen vuosi sitten vein tabletin takuuhuoltoon hajonneen liittimen takia, hintaa tuli karvan alle satasen kun takuu ei sitä korvannutkaan.

No samainen liitin särkyi parin vuoden päästä uudelleen, nyt viisastuneena katsoin netistä hinnan ko liittimelle, ja sen sai ihan suomalaisesta liikkeestä hintaan 19e sisälsi myös työkalut osan irroittamiseen.
Eli 80e ollut työn tuntiliksa, itse vaihdoin osan n 15 minuuttiin...😁
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#3
Minä taasen ymmärrän suomalaisia yrittäjiä jotka ylläpitävät vähiä palveluita....toistaiseksi...
Monet ns. suomalaiset varaosakaupat on enemmän tai vähemmän Suomalaisia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#4
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.01.22 - klo:15:16
Minä taasen ymmärrän suomalaisia yrittäjiä jotka ylläpitävät vähiä palveluita....toistaiseksi...
Kyllä minäkin toivoisin että suomen mopoliikkeistä saisi kohtuuhintaisia tuotteita, osin saakin, mutta keskimäärin huomattavasti kalliimmalla kuin esimerkiksi ulkomailta, eikä ne ulkomaan puotitkaan tappiolla myy, esim tuosta edelläolevasta lokasuojasta, kaikki sen alkuperäisen joutuvat mallin ja runkonumeron perusteella tilaamaan tässä tapauksessa Piaggion tehtaalta, eihän sen hinta voi tilaavalle liikkeelle käsittääkseni vaihdella yli sadalla eurolla/kpl tai bensapumppu, se maksaa suomessa n 100€ enempi kuin ebay.de kautta myyvän liikkeen ja hekin saavat siitä voittoa. Nämä näkemykseni perustuu täyteen todellisuuteen ja n 23-24 vuoden skootterien osien ostoon sekä hintavertailuun, viimeisin oli tämä piaggo nrg ruiskun imukurkku, suomessa posteineen 55.80€ ja Unkarista 19€+pk 11€=30€ ja tämä on aito, kun taas tuo suomesta tilattu tarvikeosa, mikä on huomattavasti huonompi kuin alkuperäinen, alkuperäistä ei nakkilan pyörä ja mopon mukaan enää saa, ellei jollain ole varastossa (kiinnityskohdassa reikien ympärillä n3mm:n kumikerros), sinne uppoaa pultin kanta vaikka olisi prikka alla ja saa kiristellä alvariinsa, kun kumi antaa periksi. Alkuperäinen myös kumipäällysteinen, mutta kiinnitysreikien ympärillä paljas metallirunko. Kannattako näistä enempää jauhaa, minun ei ollut enempää tarkoitus, kuin mitä olen todennut ensimmäisessä postauksessani.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Jos toinen kauppa on suomalainen jolla oli eilen asiakas ja tänään hiljaisempaa ja toinen saksalainen kauppa jossa satoja asiakkaita ja loput jonossa, on hinnoittelu erillainen. Iso ostaja saa alennuksia. Palvelukin on saksassa hyvää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#7
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.01.22 - klo:16:05
Jos toinen kauppa on suomalainen jolla oli eilen asiakas ja tänään hiljaisempaa ja toinen saksalainen kauppa jossa satoja asiakkaita ja loput jonossa, on hinnoittelu erillainen. Iso ostaja saa alennuksia. Palvelukin on saksassa hyvää.
No voi hyvät hyssykät, jos suomessa maksaa bensapumppu Piaggioon tmv alimmillaan 359,00€ ja saman saa Saksasta postikuluineen 220,00€:lla, niin jokainen saa itse päättää mistä sen ostaa? Täältä ostin aikoinaan kun oli niitä oman elämäni alkupään skoottereita, nelitahtisia, hinnat olivat todella kohdillaan ja suomalainen puoti (tuossa muuten rullien oikea asennusvinkki, mikäli rullien toisessa päätyssä on enempi päällystettä, kuin toisessa): http://www.virijavara.fi/kauppa/vari.html
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

vanadoo

Pääoman ja tavaroiden vapaa liikkuvuus on siihen saakka hyvä idea, kunnes kuluttajat alkavat tehdä samaa kuin pääoma ;D
Olen jo vuosia tilannut hyvin paljon tavaraa Kiinasta ja Eurooppalaisista nettikaupoista.
Skoden osissa sen huomasi parhaiten aikoinaan.
Jos kotimainen kauppias pyysi kiinanskoden kaasarista 50-100 euroa+10 postitus ja samanlaisen sai Kiinasta 10-20 eurolla (kuljetus ilmainen), ei tarvinnut kauaa miettiä kummasta tilauksen teki.
Saksasta hitsauskone, Hollannista fillari, Englannista autonrenkaat, Kiinasta sähkösavukkeiden osat, Kreikasta nikotiininesteet ym. ym. ym.
Kotimaista yritystoimintaa vaivaa ongelma, joka on yritys saada mahdollisimman pieneltä asiakaskunnalta mahdollisimman suuri kate, eikä päinvastoin, eli suuri asiakasvirta ja pienet katteet.
Tämän ilmiön huomaa kaikessa mahdollisessa, tapahtumien ja sisäänpääsymaksujen hinnoittelussa, ravintoloissa ja kahvioissa ja missä tahansa palveluita ja tavaraa yritetään myydä kuluttajille.
Tiedän, tiedän, verot yrittäjän verta juovat, lämmitys ja vuokrat ovat kovia, postittaminen kallista ja asiakkaaseen yhteydenpito hankalaa, mutta tällaiseksi se maailma on muuttunut. Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan.

Sepi6

Kohta kaikki tämä hauskuus loppuu kun bensaa saa vaan apteekista litran pulloissa 20e/litra.  :-X
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

Skootterit keskieuroopassa on hyvissä asemissa. pitkät ajokaudet takaa pitkät myyntikaudet niiden ylläpidolle, joten suomikauppa ei voi kilpailla niiden kauppojen kanssa.

Jos bensa menee kortille niin ajetaan kaasulla. Kolmen kilon kosanilla. ;D
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#11
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.01.22 - klo:09:25
Skootterit keskieuroopassa on hyvissä asemissa. pitkät ajokaudet takaa pitkät myyntikaudet niiden ylläpidolle, joten suomikauppa ei voi kilpailla niiden kauppojen kanssa.

Jos bensa menee kortille niin ajetaan kaasulla. Kolmen kilon kosanilla. ;D
Kuitenkin näitä mopojen varaosien myyjiä on suomessa todella paljon, osa myy kotoaan käsin ja sitten nämä liikkeet lisäksi. Mikäli se ei olisi kannattavaa, ei monikaan myyntitöihin kävisi, jos hiukankin seuraa eri liikkeiden hintoja tismalleen samalle tuotteelle, on hinterot todella suuret, on mopo sporttia, mopokellaria, tekant.fi, spare wheel, Jani Kaasalainen, mc scatter, mopo-osa, jm racing, moto-häme, nakkilan pyörä ja mopo, tuus-motor, kärkkäinen, pitstop, purkuosat24=kumpikin myy myös uusia mopojen osia ja monia monia muita, ihan ainakin kymmeniä vielä lisää.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#13
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 26.01.22 - klo:10:05
Oliko se sinun tilaamasi kumikurkku, tismalleen sama  ;D
https://www.louis.eu/artikel/carburettor-manifold-fuer-piaggio-nrg-50-power-pj-pure-jet/10042856?list=f57142fb3847253341afbedc39770e69&filter_bike_id=1282&filter_article_number=10042856
Ilmoittavat olevan purejettiin vaikka tuo imukurkun lyhyys kuvassa hämää ja luvataan käyvän esim gilera runner sp skodeen, mikä on kaasarivehje? En tilannut tuolta vaan täältä https://www.robogoalkatreszek.hu/en/aprilia/aprilia-sr-50-carb-my-2014-2015-zd4vfj/cylinder-head/piaggio-union-pipe-purejet-829703 Yritin piruuttani kirjautua sinun linkkisi puotiin, mutta kun rupesi kyselemään pään ympärys ja kengän kokomittoja ym (kypärä ja ajosaappaisiin kuuluvia), niin poistuin, olisin katsonut toimituskuluja ja jäi epäselväksi tuo myyntimaa, kun en tarkistanut onko EU=Saksa, elikä tarkemmin Hampuri, tuon tuotenumero ei ole ns alkuperäisen, elikä tod näköisesti tarvikeosa, (aidossa tuotenumero painettu kumivaluun), tuossa ei sitä näy, mutta kiinnityskohdat ovat ihan ok eikä jumalattoman paksun kumiseoksen ympäröimänä, tuossa kuvassa näyttää lyhytkaulaiselta ihan kaasarivehkeen imukurkulta? Ilmoittavat että tämä käy myös esim Gilera runner sp skootteriin, missä on kaasarikone ja siinä on lyhyempi imukurkun kaula, niitten lyhyempikaulaisten hinnat ovat jopa alta 10€ joissakin suomenkin puodeissa. Tässä kaasarimalliin ja tässä ruiskumalliin. Tuo konenikkarin imukurkkulinkin imukurkku on väärä ruiskuskodeen, elikä tekant.fi myy samaa edullisesti
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)