Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio ruisku ruvennut nyhtämään?

Aloittaja Eki, 04.10.21 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Jos ilmossa on lukenut:    This part is like, as, equal, similar, substitute, aftermarket tai alternative  to oem xxxxxx (OEM number) niin kyse on tarvikeosasta, kun taas aidossa lukee:  this is original/genuine OEM part.
Ei tainnut myyjä olla Easyparts, siellä kun on OEM ja tarvike-osat listattuna ihan erikseen jolloin sekaannusta ei pitäisi tulla.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

#47
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 26.11.21 - klo:12:53
Jos ilmossa on lukenut:    This part is like, as, equal, similar, substitute, aftermarket tai alternative  to oem xxxxxx (OEM number) niin kyse on tarvikeosasta, kun taas aidossa lukee:  this is original/genuine OEM part.
Ei tainnut myyjä olla Easyparts, siellä kun on OEM ja tarvike-osat listattuna ihan erikseen jolloin sekaannusta ei pitäisi tulla.
Sen linkin mukaan mikä täällä on, ostin juurikin Hollannista kyseisestä puotista, toimii kun laittaa pieniä prikkoja 3kpl:tta päällekkäin, ne uppoaa metalliin asti imukurkussa ja mutterin kanta jää esille holkilla kiristettäväksi. Sen kumipäällysteen kanssa on kova ero alkuperäisen kanssa missä kiinnitysreiät ovat kumivapaat ja toisessa n 3-4mm kumia reikienkin päällä. Edit: Toimii silloin vallan mainiosti kun ostaa kuusiokoloruuvit, kanta uppoaa liki näkymättömiin kumipäällysteeseen, mutta kuusiokolo jää näkyville aukaisua ja kiinnilaittoa/kiristystä varten.

Eki

#48
Läppärunko sekä imukaula tiivistetty niin hyvin kuin ne mitenkään voi tiivistää, epäilys että stefat vuotaa, tilattu uudet kampiakseliin, toinen mahis että ns huomaamatta kuumaleikannut. Mitään ei oikein pysty ulkona tekemään, pakkasta n 15 astetta, odotettava kevättä ja uusittava sylinteri mäntineen ja hiluineen, mikäli olisi varallisuutta, niin joko prätkä tai sähköskootteri, hinnat hyvillä tai uusilla pilvissä. tämä on aikamoinen murheenkryyni kun taas tämä Lapista ajettu oli vimpanpäälle:

Eki

#49
Sain uuden läppärungon, toki entinenkin on ihan ok, läksin vähän kuin piruuttani asentamaan ja mukana imukurkku, mistä putsattu ne kumiurat hyvin, ajattelin kokeilla ilman tiivistettä, no läppärungon ja lohkon välissä tietty onkin, iloinen yllätys, elikä skode käy ja kukkuu, elikä se oli kaikista mahdollisista vääntämisistä huolimatta ilmavuoto kuitenkin. Nyt täytyisi löytää kohtuuhintaan vielä alkuperäinen imukurkku, siis uusi, tuo on se kumipläjäys, missä reikienkin päällä n3mm kumia, toki reiät ovat auki, mutta kumiin uppoaa mm pulttien kannat, uppoaa vaikka laittaisi prikatkin, toki reikien ympäriltä veistelty mattoveitsellä liiat kumit metallirunkon päältä pois. Saa antaa vinkkejä mistä saisi postikuluineen noi 40€:lla tai edullisemmin, siis imukurkku on piaggio nrg ruisku, ei käy ne n 10€:n hintaiset mitkä menee piaggio nrg kaasariskodeen. Sparewhweelillä löytyy tai on tilattavissa, mutta hinta 59.90€ + pk, se on älytön kun kaasarivehkeen vastaava, mutta lyhyempi on n 9.90€. Ps. tilattu kuitenkin sparewheeliltä, hintaan 49.90 + 6.90€, pakko oli kun ei vaan löydy muualta, nakkilan pyörä ja mopo todella kallis ja muualla tarvikeosana, ei alkuperäisenä sekä hinta kova.

konenikkari

#50
Koska skotussasi on kaksi erillistä polttoainepumppua,
alipaineella toimiva siirtopumppu ja 12V toimiva painepumppu,
pienikin alipainevuoto vaikuttaa siirtopumpun toimintaan,
ja polttoaine loppuu ajoittain 12V painepumpulta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#51
Nyt olisi tehty seuraavat huolto/vaihtotyöt: Uusi imukurkku tiivisteineen, uusi läppärunko tiivisteineen, uusi takarengas, uusi lisälokasuoja taakse (sivukiinnikkeellä), uudet kampiakselin stefat vaihdettu sekä pakoputki teräsharjattu sekä maalattu kuumankestomaalilla, enää usb virranotto mm puhelimelle, on tulossa juurikin tullattuna postin toimesta (tuotteesta maksettu alv ostettaessa), elikä alkaisi olemaan suht' ok kevään reissuihin, sylinteri/mäntäsysteemiä en ole vielä vaihtanut, myöhemmin sitten kesällä.

Eki

#52
No niin, ajot aloitettu 28.2.2022, oli hyvä että laittelin kaikki timmiin jo talvella, on vaihdettu takarengas ja kaikkea mahdollista, ei nyhdä enää yhtään. Ihmettelin hiukan että miksi ei kulje ihan samaa mitä kulki syksyllä, sitten ajattelin että uusi takarengas on tietty kulutuspinnaltaan ja ympärysmitaltaan selkeästi suurempi kuin kulunut, muuten vetää, kiihtyy ja kulkeekin, ero on vain -2kmh aiemmasta maximista.

Eki

#53
https://www.youtube.com/watch?v=s0D9zpsQeeA  Edelleen kuitenkin kylmänä nyhtää ja kun parkkihalliin ajaa joksikin aikaa tai muuten seisokissa tovin, ei lähde kerralla käyntiin, olisiko edelleen vuotoja? Taas yönyli kylmässä seisoneena lähtee liki laakista käyntiin, nyt alkaa neuvot olla todella vähissä ja koko skootterikiinnostus myös loppusuoralla. On niin hirveä määrä rahaa sekä aikaa tuhrautunut näihin viimeaikoina, pakkasessa väkläämässä liki koko talven mopon kimpussa ja aina sama ongelma, nyhtää ja nyhtää? Vaihdettu kampiakselin stefat, ostettu pari imukurkkkua, kokeiltu tahdastekoisia läppäventtilin tiivisteitä sekä imukaulan tiivisteitä, laitettu myös tuubista tiivistemassaa, mikään ei auta?

Eki

Vielä päivitys tuohon jatkuvaan nykimiseen, ainoa millä nyt löytyi ongelmaan ratkaisu oli lohkon läppäventtiilin aukon reunojen tiivistys athesil tiivistemassalla, myös imukurkun reunat ohuelti puristeltu janaa tuubista, kuivui yönyli, ensin n 5-6h lämpöasteisessa kevätsäässä ja yöllä tietenkin vielä pakkasta. Nämä tehdastekoiset pahvitiivisteet eivät ole juurikaan auttaneet, nyt voimaa sekä kiihtyvyyttä tuli reilusti lisää, mulla on semmoinen merkkipaalu tienvarressa, mihin on kerennyt kiihtyä ennen n 54kmh, nyt paalun kohdalla 59kmh. Toivottavasti nyt pelaa ja kukkuu, asennettu myös usb 60w pikalaturi virtanäytöllä sekä usb/c liitännällä.